Adevărul despre locul 11A din avion. Ce spun experții despre "cel mai sigur" scaun în caz de prăbușire

Prăbușirea avionului Boeing 787 al companiei Air India de joi, în Ahmedabad, s-a soldat cu moartea a 279 de oameni, fiind cel mai grav dezastru aerian din lume din 2014 încoace, conform celui mai recent bilanț al victimelor.

Un singur pasager a supraviețuit tragediei aviatice din India. El se afla pe locul 11A și a scăpat printr-o ușă de evacuare la câteva secunde după ce avionul Boeing 787 Dreamliner al companiei Air India s-a prăbușit.

Citește și: Un astrolog indian ar fi prevăzut prăbușirea avionului Boeing cu 13 zile înainte de tragedie

Pe rețelele de socializare au apărut speculații și controverse cu privire la "cel mai sigur" loc din aeronavele de pasageri, relatează Reuters.

Ramesh Viswash Kumar, unicul supraviețuitor al accidentului aviatic de joi, a povestit că locul său, 11A, se afla în apropierea unei ieșiri de urgență de la bordul cursei Air India care tocmai decolase de la Ahmedabad spre Londra și a reușit să iasă singur din epava în flăcări a aeronavei.

"Fiecare accident este diferit"

Experții în avioane comerciale susțin că lucrurile nu sunt atât de simple, ținând cont de configurațiile diferite ale aparatelor de zbor, de particularitățile extrem de diferite ale modului în care se prăbușesc avioanele și de faptul că șansa

de a supraviețui unui astfel de incident ține de o țesătură complexă de factori.

"Fiecare accident este diferit și este imposibil să preconizezi supraviețuirea în funcție de locul din avion", a declarat Mitchell Fox, director al ONG-ului american Flight Safety Foundation.

Mai multe șanse pentru locurile din apropierea unei ieșiri de urgență

Locurile aflate în apropierea unei ieșiri de urgență te pot ajuta să supraviețuiești unui accident dar nu întotdeauna va fi locul 11A pentru că avioanele pot avea zeci de configurații diferite.

"În această situație particulară, pentru că pasagerul se afla lângă ușa de urgență, a fost cu siguranță cel mai sigur loc din avion'', a comentat Ron Bartsch, președintele firmei de consultanță AvLaw Aviation Consulting, citat de Agerpres. "Dar nu este întotdeauna 11A. A fost vorba de 11A în această configurație interioară a avionului Boeing 787".

Studiu: Pasagerii din spate au șanse mai mari de supraviețuire

Un studiu cu privire la accidentele aviatice produse începând din 1971 și publicat în 2007 în revista Popular Mechanics, ajungea la concluzia că pasagerii din partea din spate a avionului au șanse mai mari de supraviețuire.

Alți experți sunt de părere că segmentul din dreptul aripilor oferă mai multă stabilitate.

Apropierea față de o ieșire de urgență îți dă oportunitatea de a fi unul dintre primii care părăsesc avionul, deși unele ieșiri pot fi blocate într-un accident, așa cum erau ieșirile de pe cealaltă parte a avionului în care se afla Viswash Kumar.

Acestea nu puteau fi deschise din cauza zidului clădirii peste care căzuse avionul.

Locuri cu o cale de evacuare mai rapidă

Locurile dinspre culoarul din interiorul avionului pot oferi o cale de evacuare mai rapidă, dar cu prețul unui risc mai crescut de a fi lovit în cap de bagajele care cad din spațiul de depozitare de deasupra acestor locuri- un pericol mult mai frecvent întâlnit decât prăbușirea aeronavelor.

De asemenea, potrivit experților, atenția acordată instructajului făcut de însoțitorii de bord înainte de decolare- instructaj considerat de cele mai multe ori drept o rutină- poate îmbunătăți considerabil șansele de salvare în cazul unui incident grav.

Avionul Boeing 787 Air India transporta 230 de pasageri- 169 de indieni, 53 de britanici, șapte portughezi și un canadian- și 12 membri ai echipajului.

Doar unul dintre pasagerii așezați în partea din față a aeronavei a supraviețuit în mod miraculos accidentului și a reușit să se extragă din epavă, fiind ușor rănit.

"Încă nu-mi vine să cred cum am scăpat viu din toate astea", a declarat Vishwash Kumar Ramesh, un britanic de origine indiană în vârstă de 40 de ani, pentru televiziunea indiană.

Noul număr de morți publicat sâmbătă sugerează că 38 de persoane au fost ucise la sol când avionul a lovit zona rezidențială din afara aeroportului și a explodat într-o minge de foc.


Autor
Îți Recomandăm Și...