
1 din 4 | Doi prieteni în mașină, în drum spre mare

2 din 4 | O persoană care stă pe telefon în timp ce se află la volan

3 din 4 | Un șofer la volan pe un drum de munte

4 din 4 | Expertul în conducere defensivă Titi Aur
Minivacanța de 1 Mai le aduce bugetarilor patru zile libere, iar pentru mulți români Ziua Muncii este prilejul ideal să petreacă la mare sau la munte. Așa cum deja știm de mulți ani, stațiunile de pe litoral sunt luate cu asalt în aceste zile așa că Titi Aur a explicat, în exclusivitate, la ce trebuie să fie atenți șoferii în zilele de sărbătoare, atunci când traficul se desfășoară cu dificultate.
Pentru tinerii din România, a devenit deja o tradiție ca 1 Mai să fie sărbători la mare, iar cluburile de pe litoral se pregătesc să își întâmpine clienții cu nopți de distracție și voie bună. Nici la munte lucrurile nu stau însă diferit, mai ales că este zi liberă de la stat, iar mulți dintre cei care nu au plănuit să meargă la mare, au deja program de picnic sau sunt gata de drumeții montane și grătare.
Jurnaliștii de la Știrilekanald.ro au discutat cu Titi Aur, expert în conducere defensivă, și am aflat tot ce ar trebui să știe românii și mai ales la ce ar fi bine să fie atenți în aceste zile, când există riscul să se formeze cozile de mașini pe drumurile spre mare sau spre regiunile montane.
Doi prieteni în mașină, în drum spre mare
Titi Aur, sfaturi pentru șoferi în minivacanța de 1 Mai
În exclusivitate pentru Știrilekanald.ro, Titi Aur a dezvăluit cele mai importante sfaturi pentru șoferii care vor să plece la drum în minivacanța de 1 Mai și au ca destinație unele dintre cele mai aglomerate locuri din țară.
Citește și: Destinații de 1 Mai 2025: 5 motive să vizitezi județul Suceava
Indiferent unde ne dorim să ajungem, acesta recomandă să verificăm în primul rând presiunea din anvelope și să fim siguri că mașina este într-o stare bună, iar mai apoi să ne calculăm bine intervalul de timp și ora
la care vrem să sosim, luând în calcul faptul că drumul s-ar putea să se aglomereze.„În primul rând, mașina trebuie să fie pregătită foarte bine, în sensul că trebuie să verificăm presiunea în anvelope, să fie corectă din punct de vedere tehnic. În al doilea rând, ar trebui să existe o programare corectă a timpului de deplasare.
Expertul în conducere defensivă Titi Aur
Probabil că acesta este cel mai important lucru pe care trebuie să-l facem, mai ales în perioade aglomerate. Adică, să nu ne propunem să ajungem într-un timp mai scurt decât este cu adevărat posibil, indiferent unde merge, că ne ducem sau că ne întoarcem, că e la țară, la munte sau la mare. Trebuie să ne luăm o rezervă de timp pentru că altfel ajungem în stres, în panică și în întârziere, ceea ce înseamnă aproape sigur greșeli asumate și risc de accident”, a explicat Titi Aur, în exclusivitate pentru Știrilekanaldo.ro.
O persoană care stă pe telefon în timp ce se află la volan
Telefonul, cea mai mare distragere pentru șoferi în momentele aglomerate
Expertul în conducere defensivă Titi Aur atrage atenția asupra faptului că telefoanele mobile pot fi cea mai mare distragere pentru șoferi, mai ales în momentele în care traficul este aglomerat și se circulă în coloană.
Citește și: VIDEO Parlamentul, aproape pustiu înainte de vacanța de 1 Mai
Acesta spune că distragerea șoferilor de telefoanele mobile este principala cauză a accidentelor în astfel de momente, fiind înaintea tragediilor provocate din pricina drogurilor sau a consumului de alcool.
„Nu trebuie să uităm de celelalte reguli care sunt general valabile, centura de siguranță, fără distrageri în mașină, mai ales telefonul mobil. Suntem tentați, mai ales atunci când se circulă încet și în coloană să mai aruncăm o privire în telefon ca să nu mai vorbim de faptul că există și situațiile în care șoferii se mai uită la știri, la filme, seriale, recitesc mesaje și mailuri.
Distragerile sunt următoarea cauză, înainte de alcool, de droguri și viteză. Distragerile sunt cauza principală a accidentelor. Bineînțeles că șoferii trebuie să țină cont și de respectarea celor trei feluri de reguli: de circulație, de conducere defensivă și nu în ultimul rând, regulile de bun simț”, a mai precizat el.