Când este necesară cumpărarea anvelopelor noi de vară?

Când se apropie vara, este timpul să schimbi anvelopele. Dacă ai anvelope de vară uzate, este indicat să le înlocuiești cu altele noi, atât pentru a preveni accidente, cât și pentru a evita o amendă. Poți face schimbarea sezonieră a pneurilor în luna mai, dar este bine să-ți iei din timp un set de cauciucuri de vară, care să fie potrivite pentru mașina ta.

Mulți șoferi decid să folosească anvelopele de iarnă și în sezonul cald și se hotărăsc să le schimbe doar atunci când sunt uzate. Ei verifică uzura benzii de rulare și dacă aceasta nu este adecvată, decid să cumpere un set de anvelope abia fabricate. Cei care au anvelope mai vechi de 7 ani ar trebui să se gândească și la uzura acestora, pentru că după 6 ani de regulă apar mici fisuri pe pereții laterali sau pe suprafața de rulare. Când aceste fisuri sunt vizibile și numeroase, este clar că anvelopele trebuie obligatoriu înlocuite.

Cumpărarea de anvelope noi poate fi dificilă uneori, având în vedere gama uimitoare de mărci, dimensiuni și tipuri din care poți să alegi.

Majoritatea șoferilor optează pentru anvelope second-hand, sau care nu sunt de marcă, pentru a face economie la bani.

Există numeroase anvelope aduse din China, care sunt de calitate inferioară. Din păcate, acestea vor dura întotdeauna o perioadă mai scurtă de timp decât anvelopele de marcă – Continental, Michelin, Pirelli, Dunlop – sau alte branduri de anvelope auto vară de la Elite Tires, care sunt de calitate înaltă.

O anvelopă premium este o investiție bună, mai ales că la unele branduri renumite este posibil ca durata de viață a anvelopelor să se dubleze, dacă șoferul conduce corect mașina și nu forțează pneurile.

De regulă, anvelopele de calitate inferioară sunt mai ieftine, dar sunt proiectate la un nivel scăzut, sunt cu uzură rapidă. Comparativ cu anvelopele de calitate înaltă, premium, acestea mai ieftine au performanța inferioară.

Anvelopele auto pot dura mai puțin sau mai mult timp, în funcție de modul în care conduce șoferul mașina. Dacă mașina transportă sarcini grele o perioadă mare de timp, pe distanțe lungi, atunci este posibil ca durata de viață a anvelopelor să fie mai mică.

Dacă mașina circulă pe drumuri cu multe denivelări, fisuri, gropi, riscul ca pneurile să se uzeze mai repede crește.

Aici, în România, există adâncimi de rulare ce trebuie respectate și care se verifică mai ales la anvelopele de iarnă. Prin urmare, dacă aceste indicatoare arată că anvelopele sunt uzate, trebuie schimbate. Unii șoferi care sunt mai atenți, verifică anvelopele de la mașina lor la fiecare 3-4 săptămâni.

Ei se uită mai des la anvelope, mai ales dacă acestea au deja 4-5 ani vechime, sau când se așteaptă deja ca pneurile să aibă un grad de uzură.

Dacă observă că anvelopele se uzează mai repede decât în mod normal, decid să le înlocuiască mai repede. De regulă, se deteriorează mai întâi anvelopele pe față și de aceea uneori șoferii schimbă doar aceste două cauciucuri și le păstrează pe cele de pe spate.

Alții schimbă anvelopele de pe față cu cele de pe spate la fiecare 6 luni, în scopul de a egaliza uzura benzii de rulare. În acest fel ei vor înlocui după 5-7 ani toate cele 4 anvelope odată, cu un set de anvelope noi. Asta este valabil și pentru anvelopele de vară și pentru cele de iarnă.

Anvelopele îmbătrânesc în timp, chiar dacă sunt ținute în garaj, fără a le folosi. Odată ce au fost fabricate, începe procesul de îmbătrânire al cauciucurilor, de uzură a lor. Acest declin se accentuează la anumite condiții atmosferice, la aer, la lumina soarelui, la diferențe bruște de temperatură. Dacă sunt ținute la soare, după o perioadă de 5 ani încep să prezinte fisuri pe pereții laterali. Anvelopele expuse la radiații ultraviolete se usucă mai repede și încep să aibă fisuri dese, vizibile pe suprafața lor.

Anvelopele care sunt depozitate la umbră și nu sunt folosite, arată ca anvelopele noi, dar nu mai au acel miros caracteristic de cauciuc nou. Asta indică faptul că au un aspect nou, că s-au schimbat în timp din punct de vedere chimic. În concluzie, aceste anvelope nu mai sunt anvelope bune, ca atunci când abia au fost cumpărate de la producător.

Specialiștii recomandă șoferilor să folosească la mașină aceeași marcă de anvelope, să nu amestece mărcile. De regulă, anvelopele sunt proiectate diferit, ele diferă de la o marcă la alta, au performanțe mai bune sau mai puțin bune și grad de uzură variabil.

Majoritatea anvelopelor au anumite semne, care pot reprezenta indicatoare pentru gradul de uzură ce se accentuează în timp. De exemplu, unele au un mic triunghi pe suprafața lor, care este un indicator de rulare. Altele au mici blocaje pe caneluri. Când se ajunge la ele, este clar că anvelopele trebuie înlocuite pentru că sunt uzate.

Șoferii pot verifica banda de rulare a anvelopei cu ajutorul unui dispozitiv digital, un indicator ce permite măsurarea cu precizie a rulajului pneului. Dacă se ajunge la valoarea de 2 mm, anvelopa ar trebui schimbată pentru că este uzată. Înlocuirea ei este recomandată în acest caz, dacă se dorește ca deplasarea pe drum să se facă în condiții de siguranță. Când cauciucurile sunt prea mult uzate trebuie obligatoriu schimbate, deoarece astfel se scade riscul de accident în trafic.

Există numeroase semne care indică că anvelopele au nevoie de înlocuire: adâncimea de rulare mică, fisuri și denivelări, vibrații la volan simțite de șofer în timp ce se deplasează pe carosabil, probleme sau umflături pe pereții laterali și altele. Toate acestea arată clar că anvelopele sunt deteriorate și trebuie cumpărate altele noi.


Autor
Îți Recomandăm Și...
Parteneri