Cumpararea unei masini second-hand pare sa fie cea mai buna varianta atunci cand ai un buget mai limitat sau cand nu vrei sa investesti o suma mare in aceasta directie. Din pacate, samsarii de masini sunt cei care abia asteapta sa isi pacaleasca clientii, oferindu-le automobile care nu sunt, in realitate, ceea ce promit a fi. Daca nu vrei sa iti iei TEAPA cand achizitionezi o masina la mana a doua, fii atent la cateva lucruri importante! E incredibil cat de usor te poti pacali!

Numarul de proprietari

Iti recomandam sa iei in calcul doar anunturile de masini care au specificatia “primul proprietar”. Fiecare sofer are un stil diferit de condus, ceea ce inseamna ca o masina care a avut mai multi detinatori de-a lungul timpului prezinta sanse mai mari sa se aleaga cu nereguli in functionare. De asemenea, posibilitatea ca aceasta sa fi suferit modificari legate de aspect si nu numai este mai redusa.

Kilometri reali

Un alt aspect care ar putea sa-ti ofere o mare teapa cand cumperi o masina care a fost rulata tine de numarul de kilometri reali. Una dintre tacticile folosite adesea de samsari implica resetarea kilometrajului, asa ca ai putea sa crezi ca masina a fost utilizata mai putin decat s-a intamplat in realitate. Sunt mai multe modalitati in care poti sa iti dai seama daca masina pe care o ai in fata a trecut prin aceasta procedura a samsarilor.

In primul rand, incepe cu inspectia aspectului exterior, mai apoi arunca o privire asupra motorului, care sub nicio forma nu trebuie sa prezinte semne ale unor reparatii improvizate si nici scurgeri. Un alt truc pe care il poti folosi este sa analizezi urmele de scaunul soferului; daca acesta este, clar, foarte uzat, inseamna ca masina nu corespunde in totalitate cu informatiile prezentate de catre vanzator.

Caroseria

Asa cum spuneam, modul in care arata caroseria masinii iti poate da indicii despre istoricul acesteia precum si despre cat de intretinuta a fost. Este bine sa faci aceasta inspecite pe parcursul zilei, in lumina naturala, pentru a vedea mai bine eventualele imperfectiuni. Un pont util ar fi sa iei cu tine un magnet; in zonele in care acesta nu adera cu suprafata metalului, este posibil ca masina sa fi fost chituita, ca urmare a unei coliziuni. De asemenea, fi foarte atent la petele de rugina sau la diferentele de culoare, daca acestea exista.

Test drive

Nu se poate sa nu testezi o masina inainte de plati pentru ea, mai ales daca stii ca nu este noua. Cei mai multi dintre soferi nu acorda o importanta majora acestei etape si se trezesc ca au dat banii pe o masina in care trebuie sa mai investeasca foarte mult pentru a putea fi utilizata in parametri optimi. Asadar, nu sari peste test drive, pentru ca astfel poti vedea care e consumul masinii, dar poti identifica si anumite nereguli. De exemplu, daca observi ca masina scoate un fum de culoare inchisa, atunci ar trebui sa iti pui semne de intrebare in legatura cu pierderile de ulei. Tototdata, analizeaza ce se intampla atunci cand rotile trec peste denivelari; daca suspensia nu se realizeaza ferm, cel mai probabil e nevoie sa fie schimbata, sau s-au putea sa fie nevoie de amortizoare de la AutoAtu. Un mod bun de a verifica daca masina are si alte probleme este sa mergi

cu ea in cercuri si sa asculti cu atentie la zgomotele pe care le face.
 

Citeste si: Gingii inflamate la bebelusi: cauze si solutii privind tratamentul- catena.ro

Citeste si: Suspectul crimei din Brăila a mărturisit tot ce s-a întâmplat în cabinetul stomatologic! Ce confesiune i-a făcut Marina Gavril înainte să fie omorâtă: "Mi-a zis că..."- wowbiz.ro


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si