Escrocheria nu mai are limite. O femeie din Alba a căzut în plasa escrocilor și a rămas fără economiile din cont. Femeia a răspuns unui mesaj primit pe telefon, care, ar fi fost de la bancă. Astfel, victima a pierdut cei aproximativ 16.000 de lei, potrivit observatornews.ro.

A răspuns la un mesaj și a rămas fără bani

O femeie de 61 de ani, din județul Alba, a căzut în capcana escrocilor.

Potrivit informațiilor relatate de sursa citată anterior, femeia ar fi primit un mesaj pe telefon, care, ar fi fost de la bancă. 

Conținutul mesajului o anunța că trebuie să completeze link-ul activ primit pentru a-și putea reînnoi datele, operațiune necesară care ar fi fost impusă de bancă pentru a se putea conecta în aplicația bancară. 

În momentul în care femeia a îndeplinit condițiile din mesaj, escrocii ar fi furat banii din contul victimei. Femeia a fost nevoită să introducă date personale precum numele și prenumele, datele cardului bancar, dar și codurile din mesajul respectiv. Când victima a completat toate datele necesare, escrocii au reușit să sustragă din contul acesteia suma de 15.964 de lei.

Potrivit autorităților, această escrocherie este considerată o infracțiune informatică prin metoda phishing. 

Citeste si: Bebe la 1 luna – dezvoltarea bebelusului si sfaturi pentru parinti- catena.ro

Citeste si: Suspectul crimei din Brăila a mărturisit tot ce s-a întâmplat în cabinetul stomatologic! Ce confesiune i-a făcut Marina Gavril înainte să fie omorâtă: "Mi-a zis că..."- wowbiz.ro

Citește și: VIDEO- A vrut să meargă în vizită și a fost amenințat cu cuțitul! Mascații au intervenit de urgență într-un apartament din Capitală după ce un bărbat și-a sechestrat tatăl

femeie care raspunde la mesaj

A rămas fără bani după ce a răspuns la un mesaj fals

[Sursa foto: istockphotos]

În acest moment nu se cunosc detalii cu privire la cei care au comis această infracțiune.

Inspectoratul de Poliție Județean Alba a început o campanie de informare prin care încearcă să aducă la cunoștința cetățenilor acest tip de infracțiune.

În mesajul promovat de IPJ, cetățenilor le este explicat modul în care trebuie să reacționeze în cazul în care primesc mesaje false. 

"Stimați cetățeni, mesajele și e-mail-urile falsificate sunt o modalitate comună prin care infractorii încearcă să obțină datele personale. Este crucial să verificați cu atenție adresa electronică (URL-ul) și să nu răspundeți solicitărilor fără a verifica autenticitatea acestora la banca emitentă.

În cazul primirii unor mesaje prin email, trebuie verificată adresa de email a expeditorului, chiar dacă emailul pare transmis de bancă, pentru că escrocii se folosesc de denumirea băncilor atunci când creează adresele de email pe care le folosesc în activitatea infracțională. Dacă aceasta nu corespunde cu adresa de email a băncii al cărei client sunteți, ați putea fi ținta unui atac de tip phishing", se arată în informațiile transmise prin campania de informare a IPJ Alba, potrivit observatornews.ro.


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si