Iarna care bate la uşă aduce probleme mari pentru şoferi, dar şi pentru pietoni! Cum evităm situaţiile care ne golesc portofelele

Iarna care bate la uşă aduce probleme mari pentru şoferi, dar şi pentru pietoni! Totul se rezolvă însă cu puţin antrenament. Cum evităm situaţiile care ne golesc portofelele aflăm din rubrica ştirilor Kanal D "Cât te costă?"! ##VIDEO33338##

marți 08 noiembrie 2016 , 20:20

DISTRIBUIE
acest articol
DIMENSIUNE
TEXT ARTICOL
Aa - Aa+

Astazi trebuie sa invatam ceva ce-o sa va sune ciudat. Ca sa economisesti bani, trebuie mai intai sa-i cheltui. Cum vine una ca asta? Pai, sa luam exemplul scolilor de condus defensiv. Te inscrii, platesti, inveti cum sa eviti un accident si in felul asta scapi de o cheltuiala serioasa.

Pe piata romaneasca apar tot mai multe scoli de condus defensiv. In general, cursurile costa aproximativ 1500 de lei, in functie de program.

Totul se rezuma la bani, bani si iar bani. Chiar si cand vorbim de o tamponare banala. Faceti reparatia pe baza politei RCA? Nu va bucurati prea tare. Anul urmator, in momentul in care incheiati noua polita, veti plati mai mult.

Spre exemplu, priviti acest atutoturism avariat, un model relativ ieftin. Reparatiile, chiar si atunci cand vorbim de piese cumparate de la dezmembrari, ne costa aproximativ 2000 de lei.

Iata-ne revenind la cursurile de condus preventiv. „Scopul lor este sa ne invete sa conducem corect. De la pozitia corecta in scaun la pozitia corecta a mainilor pe volan, pana la atitudinea fata de ceilalti soferi”, explica Sorin Ene, vicecampion european la drift.

Inainte de a alege, cautati informatii despre instructor si despre dotarile scolii respective. Nu oricine poate sa va explice tainele condusului defensiv.

Iarna, astfel de cursuri se pot demonstra salvatoare.

Sorin Ene, vicecampion european la drift: „Ducand autoturismul nostr

u dincolo de limite noi observam si invatam cum reactioneaza. Si vazand toate acestea, nu putem trage decat o concluzie. Putem sa preintampinam situatiile care duc la tragediile de care vorbeai mai devreme”.

Astfel de imagini se repeta des iarna de iarna. Cum reactionam in cazul unui derapaj nedorit? In partea in care ne pleaca spatele, in partea in care derapeaza spatele, in aceeasi parte ar trebui sa fie si

directia.

Totul se face fara a brusca masina, chiar daca situatia este una limita. Iata: ajuns intr-un echilibru de acceleratie cu directia, nu facem altceva decat sa contrabracam, sa descarcam energia se greutatea care se care se aduna catre fata.

Asadar, cuvantul cheie este echilibru. In momentul in care am contrabracat, sa si acceleram, sa dozam putin acceleratia, sa acceleram putin mai tare.

Un alt scenariu intalnit iarna: trecem brusc de la o aderenta buna la una scazuta.

Intr-o anumita zona, spre exemplu, drumul nu mai este curatat corespunzator.

Nu este indicat atunci cand spatele masinii a derapat sa tin strans de volan. Poate ca instinctul iti cere sa franezi brusc. Nici vorba de asa ceva. Atunci situatia limita devine o catastrofa! Nu este recomandat sa franam brusc atunci cand spatele masinii derapeaza. Nu este indicat sa luam piciorul de pe acceleratie foarte tare.

Totul tine pana la urma de exercitiu. Pe strada nu poti repeta astfel de manevre.

Pe un circuit e mult mai simplu. Avem viraj dreapta. Daca eliberez volanul, directia se duce singura. Apuc volanul, accelerez si repun masina pe trasa. Asta cand imi pleaca spatele si apare acel derapaj, unul imprevizibil!

Cum evitam un obstacol cand drumul este acoperit de zapada?

In primul rand, trebuie sa ne sporim atentia in mers! In al doilea rand trebuie sa avem concentrarea sa nu franam brusc. Unul dintre motive este ca il putem suprinde pe cel din spate. In al doilea rand, nu stiu cat ne-ar putea ajuta franarea fata de obstacol. O frana brusca e suficienta pentru a transforma masina in sanie.

Trebuie sa avem capacitatea sa-l putem ocoli.Aceasta este prima recomandare pe care as face-o! Pentru a evita un obstacol trebuie sa fim constineti la ceea ce se intampla pe drum, in jurul nostru.

Imi arunc ochii in oglinda stanga si evit obstacolul respectiv! Tocmai asta invatam la o scoala de condus defensiv.

Sezonul rece nu aduce probleme doar pentru soferi. Si pietonii au de suferit, mai ales cand trotuarele sunt inghetate bocna.

Cum masinile au cauciucuri de iarna si pietonii au la indemana solutii pentru trotuarele alunecoase. Spre exemplu, sistemele antiderapante pentru talpi. Suna sf? Nici vorba.

Gasim astfel de produse in magazinele de incaltamainte sau pe internet. Preturile sunt cuprinse intre 20 si 35 de lei pentru o pereche."

Ca si in cazul soferilor, atentia este cheia care ne ajuta sa evitam situatiile periculoase. Nu de alta, dar nu va asteptati ca toate trotuarele sa fie curatate ca in palma.

 

Ne revedem saptamana viitoare. Pana atunci, aveti mare grija de banii dumneavoastra!"


Abonează-te pe

Partenerii nostri
kanald.ro
Eliminare in lacrimi si scandal la Survivor Romania 2021. Cine a fost eliminat dintre... Eliminare in lacrimi si scandal la Survivor Romania 2021. Cine a fost eliminat dintre Irisha, Elena Marin, Bogdan Urucu si Sorin Puscasu?
spotmedia.ro
Adevăratul urs Arthur, împușcat în fiecare zi. În alte țări ar fi declanșat o revoluție Adevăratul urs Arthur, împușcat în fiecare zi. În alte țări ar fi declanșat o revoluție
spotmedia.ro
Cristian Mustață, BCR, la Digital Shift: Nu vei mai merge la bancă să iei un credit, ci... Cristian Mustață, BCR, la Digital Shift: Nu vei mai merge la bancă să iei un credit, ci îi vei spune lui George unde vrei să mergi în vacanță și el va face ca asta să se întâmple
b1.ro
S-a stabilit data când va trece România la moneda euro! Adio "lei"! S-a stabilit data când va trece România la moneda euro! Adio "lei"!
infoactual.ro
Semnal de alarmă pentru români! Utilizați acest medicament cu mare grijă Semnal de alarmă pentru români! Utilizați acest medicament cu mare grijă
infoactual.ro
Horoscop 8 mai 2021. Zi de risc. Astrolog: Nu lua decizii pripite Horoscop 8 mai 2021. Zi de risc. Astrolog: Nu lua decizii pripite
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si