Iarna care bate la uşă aduce probleme mari pentru şoferi, dar şi pentru pietoni! Cum evităm situaţiile care ne golesc portofelele

Iarna care bate la uşă aduce probleme mari pentru şoferi, dar şi pentru pietoni! Totul se rezolvă însă cu puţin antrenament. Cum evităm situaţiile care ne golesc portofelele aflăm din rubrica ştirilor Kanal D "Cât te costă?"! ##VIDEO33338##

Editor: Alexandra Chiric Tuesday 08 November 2016 , 20:20

DISTRIBUIE
acest articol
DIMENSIUNE
TEXT ARTICOL
Aa - Aa+

Astazi trebuie sa invatam ceva ce-o sa va sune ciudat. Ca sa economisesti bani, trebuie mai intai sa-i cheltui. Cum vine una ca asta? Pai, sa luam exemplul scolilor de condus defensiv. Te inscrii, platesti, inveti cum sa eviti un accident si in felul asta scapi de o cheltuiala serioasa.

Pe piata romaneasca apar tot mai multe scoli de condus defensiv. In general, cursurile costa aproximativ 1500 de lei, in functie de program.

Totul se rezuma la bani, bani si iar bani. Chiar si cand vorbim de o tamponare banala. Faceti reparatia pe baza politei RCA? Nu va bucurati prea tare. Anul urmator, in momentul in care incheiati noua polita, veti plati mai mult.

Spre exemplu, priviti acest atutoturism avariat, un model relativ ieftin. Reparatiile, chiar si atunci cand vorbim de piese cumparate de la dezmembrari, ne costa aproximativ 2000 de lei.

Iata-ne revenind la cursurile de condus preventiv. „Scopul lor este sa ne invete sa conducem corect. De la pozitia corecta in scaun la pozitia corecta a mainilor pe volan, pana la atitudinea fata de ceilalti soferi”, explica Sorin Ene, vicecampion european la drift.

Inainte de a alege, cautati informatii despre instructor si despre dotarile scolii respective.

Nu oricine poate sa va explice tainele condusului defensiv. Iarna, astfel de cursuri se pot demonstra salvatoare.

Sorin Ene, vicecampion european la drift: „Ducand autoturismul nostr

u dincolo de limite noi observam si invatam cum reactioneaza. Si vazand toate acestea, nu putem trage decat o concluzie. Putem sa preintampinam situatiile care duc la tragediile de care vorbeai mai devreme”.

Astfel de imagini se repeta des iarna de iarna. Cum reactionam in cazul unui derapaj nedorit? In partea in care ne pleaca spatele, in partea in care derapeaza spatele, in aceeasi parte ar trebui sa fie si directia.

Totul se face fara a brusca masina, chiar daca situatia este una limita. Iata: ajuns intr-un echilibru de acceleratie cu directia, nu facem altceva decat sa contrabracam, sa descarcam energia se greutatea care se care se aduna catre fata.

Asadar, cuvantul cheie este echilibru. In momentul in care am contrabracat, sa si acceleram, sa dozam putin acceleratia, sa acceleram putin mai tare.

Un alt scenariu intalnit iarna: trecem brusc de la o aderenta buna la una scazuta. Intr-o anumita zona, spre exemplu, drumul nu mai este curatat corespunzator.

Nu este indicat atunci cand spatele masinii a derapat sa tin strans de volan. Poate ca instinctul iti cere sa franezi brusc. Nici vorba de asa ceva. Atunci situatia limita devine o catastrofa! Nu este recomandat sa franam brusc atunci cand spatele masinii derapeaza. Nu este indicat sa luam piciorul de pe acceleratie foarte tare. Totul tine pana la urma de exercitiu. Pe strada nu poti repeta astfel de manevre.

Pe un circuit e mult mai simplu. Avem viraj dreapta. Daca eliberez volanul, directia se duce singura. Apuc volanul, accelerez si repun masina pe trasa. Asta cand imi pleaca spatele si apare acel derapaj, unul imprevizibil!

Cum evitam un obstacol cand drumul este acoperit de zapada?

In primul rand, trebuie sa ne sporim atentia in mers! In al doilea rand trebuie sa avem concentrarea sa nu franam brusc. Unul dintre motive este ca il putem suprinde pe cel din spate. In al doilea rand, nu stiu cat ne-ar putea ajuta franarea fata de obstacol. O frana brusca e suficienta pentru a transforma masina in sanie.

Trebuie sa avem capacitatea sa-l putem ocoli.Aceasta este prima recomandare pe care as face-o! Pentru a evita un obstacol trebuie sa fim constineti la ceea ce se intampla pe drum, in jurul nostru.

Imi arunc ochii in oglinda stanga si evit obstacolul respectiv! Tocmai asta invatam la o scoala de condus defensiv.

Sezonul rece nu aduce probleme doar pentru soferi. Si pietonii au de suferit, mai ales cand trotuarele sunt inghetate bocna.

Cum masinile au cauciucuri de iarna si pietonii au la indemana solutii pentru trotuarele alunecoase. Spre exemplu, sistemele antiderapante pentru talpi. Suna sf? Nici vorba.

Gasim astfel de produse in magazinele de incaltamainte sau pe internet. Preturile sunt cuprinse intre 20 si 35 de lei pentru o pereche."

Ca si in cazul soferilor, atentia este cheia care ne ajuta sa evitam situatiile periculoase. Nu de alta, dar nu va asteptati ca toate trotuarele sa fie curatate ca in palma.

 

Ne revedem saptamana viitoare. Pana atunci, aveti mare grija de banii dumneavoastra!"


Abonează-te pe

Partenerii nostri
kanald.ro
Ce se întâmplă cu fondurile de pensii? Lovitură totală pentru români Ce se întâmplă cu fondurile de pensii? Lovitură totală pentru români
kfetele.ro
Ce să faci cu blugii care au intrat la apă după spălare: trucul ingenios cu care îi... Ce să faci cu blugii care au intrat la apă după spălare: trucul ingenios cu care îi lărgești la loc
spotmedia.ro
California este invadată de ”râmele nebune” California este invadată de ”râmele nebune”
spotmedia.ro
Cum a trecut Putin de la geaca de 12.000 de euro la un halat alb de 20 Cum a trecut Putin de la geaca de 12.000 de euro la un halat alb de 20
b1.ro
Cristian Tudor Popescu, despre războiul provocat de Vladimir Putin: Rusia nu se va... Cristian Tudor Popescu, despre războiul provocat de Vladimir Putin: Rusia nu se va opri. Vom trăi niște ani de acum înainte, cu război lângă noi
ziareonline.ro
Avocado, darul lui Dumnezeu pentru femei Avocado, darul lui Dumnezeu pentru femei
infoactual.ro
Europarlamentarul liberal Rareş Bogdan renunță la scandalul din coaliție, stabilitatea... Europarlamentarul liberal Rareş Bogdan renunță la scandalul din coaliție, stabilitatea este mai importantă acum
evz.ro
Marius Balo a plecat din țară ca să fie Liber și a ajuns într-o pușcărie din China. Marius Balo a plecat din țară ca să fie Liber și a ajuns într-o pușcărie din China.
doctorulzilei.net
Acuzații grave la adresa unui medic cunoscut! Pacientă: „Doamna doctor este foarte... Acuzații grave la adresa unui medic cunoscut! Pacientă: „Doamna doctor este foarte rece, urmărește doar banii!”
romaniatv.ro
România este vizată direct! Alertă de gradul ZERO în marea Neagră România este vizată direct! Alertă de gradul ZERO în marea Neagră
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si