Poșta Română va începe un proces de optimizare de personal, după o evaluare care se va finaliza în două săptămâni. Vor fi reduse aproximativ 15-20% din posturile administrației centrale, însă numărul de poștași nu va fi afectat, a declarat, marți, directorul general al companiei, Valentin Ștefan, într-o conferință de presă.
Poșta Română nu are nevoie de reorganizare, ci doar de o optimizare de personal, a declarat directorul general al companiei, Valentin Ștefan.
Citește și: Ei sunt angajații care lucrează doar 4 luni, dar sunt plătiți tot anul. Locul de muncă se află în România
"Cifra finală va fi stabilită când se termină această evaluare, care a trebui să fie într-o săptămână, două maxim, dar tindem către 15-20% din numărul de persoane al administrației centrale", a precizat Valentin Ștefan.
"Nu ne gândim la reducerea numărului de poștași în Poșta Română"
Directorul general al Poștei Române a spus că restructurarea nu vizează poștașii și că se dorește o întărire a prezenței companiei în țară.
'Întărim prezența Poștei în țară. Am redus cu 4000 de persoane numărul de salariați din cadrul Poștei Române și vă spun că numărul de salariați pe teren operațional, care duc corespondență în mod constant, fie că vorbim
Potrivit acestuia, managementul nu se va atinge de cei 10.000 de poștași din teritoriu.
"Nu ne atingem, din contră, întărim prezența noastră în țară. Vrem să avem mai mulți sau o prezență mai puternică o perioadă mai lungă de timp pe care salariații s-o petreacă pe teren.
În niciun caz nu ne gândim la reducerea numărului de poștași în Poșta Română. Avem 10.000 acum, intenționăm să păstrăm aceeași cifră. E un lucru pe care îl puteți monitoriza și dumneavoastră de-a lungul anilor", a spus Valentin Ștefan.
Cum se face procesul de evaluare din Poșta Română
Valentin Ștefan a vorbit despre modul în care se realizează evaluarea personalului la Poșta Română și a afirmat că la început de an angajații sunt rugați să scrie un raport a activitate.
"Cei care dau cu copy-paste din fișa postului și le trec cu liniuță- am responsabilitate de a organiza conferință de presă, realizat 100%-. Știu din start că acea persoană nu și-a făcut treaba pentru că cel mai comod lucru este să copiezi din fișa postului și să scrie o chestie extrem de vagă, cum ar fi 'mi-am dus la îndeplinire atribuțiile din fișa postului', dar rezultatele concrete sunt dincolo de fișa postului.
Avem cheltuieli de 8.000 de lei cu un ghișeu și venituri de câteva sute de lei
Poșta va renunța la prezența fizică a clădirilor companiei, directorul companiei precizând că sediile se închid peste tot în lume, ca trend global.
"Nu facem excepție, e doar o chestiune de timp. Fie le ținem cât mai multe acum și peste 2 ani, 5 ani, 10 ani intrăm în calup și le închidem forțat, fie le optimizăm din timp astfel încât să nu ținem toată această rețea care nu aduce niciun beneficiu companiei. Mai mult, vă pot da exemple de ghișee poștale, deci nu oficii poștale, ci ghișee poștale care au un salariat care ne costă undeva la 8.000 lei în fiecare lună și acea locație are venituri de câteva sute de lei lunar. Deci pentru câteva sute de lei lunar noi cheltuim 8.000 lei. Acolo sigur trebuie să intervenim că nu putem să mergem în pierdere în mod constant', a explicat Valentin Ștefan.
Potrivit unui comunicat al companiei, în 2024 veniturile Poștei Române au înregistrat o creștere accelerată, cea mai mare din istoria recentă a companiei.
Poșta Română a înregistrat o creștere estimată de peste 9% a cifrei de afaceri față de anul anterior, atingând 1,78 miliarde de lei, care echivalează cu o creștere de 150 de milioane de lei sau aproximativ 30 de milioane de euro.
În același timp, creșterea cheltuielilor companiei a încetinit, reflectând o majorare accentuată pentru venituri de 9% și doar 6,6% pentru cheltuieli.
Segmentul de curierat a marcat un punct de cotitură, înregistrând o creștere de 7,3% a veniturilor, după mai mulți ani de declin.