Problemele cu somnul i-au mancat zilele. La ce metoda a recurs aceasta tanara pentru a putea dormi: "A functionat"

De câte ori nu vi s-a întâmplat să vă treziţi obositi, chiar şi după câtea ore bune de somn? Specialiştii spun că dormim, în medie, cu 20 la sută mai puţin decât pe vremea bunicilor sau a străbunicilor noştri. Asta pentru că nu ne putem lua gândul de la lucrurile pe care trebuie să le rezolvăm. Dacă o vizită la un terapet vă nelinişteşte, o soluţie ar fi autohipnoza. Vă arătăm câteva tehnici de respiraţie pe care le puteţi încerca singuri acasă. ##VIDEO12221##

joi 14 iulie 2016 , 19:29

DISTRIBUIE
acest articol
DIMENSIUNE
TEXT ARTICOL
Aa - Aa+

"Unii oameni au problem in a adormi, iar altii adorm, se trezesc si stau treji 2-3 ore si se trezesc a doua zi dimineata obositi", spune terapeutul Eugen Popa, presedinte Asoc. Romana de Hipnoza.

Un somn bun este acela in urma caruia ne trezim cu adevarat odihniti. Din pacate, pentru multi dintre noi, senzatia ca noaptea are prea putine ore apare des.

Laurei, problemele cu somnul i-au mancat zilele.

LAURA BADEA: Adormeam foarte greu si foarte tarziu. Ma trezeam si noapte, apoi imi era greu sa ma trezesc dimineata.

A urmat tot felul de sfaturi si a asteptat rezultatele.

"E nevoie de multa vointa, sa faci treba asta constant, de determinare, renunti pe parcurs", spune Laura.

Intr-un final s-a inscris la un curs de autohipnoza.

"Am incercat, a functionat. Rezultatele au fost foarte rapide. Le simti din prima seara si asta iti creste increderea in aceatsa tehnica", a spus aceasta.

EUGEN Popa, presedinte Asociatia Romana de Hipnoza: Inveti cum sa lucrezi cu tine, cum sa-ti dai sugestii pentru ca acestea chiar sa aiba rezultat. Un amplificator al dorintelor, un fel de bagheta magica personala.

Numarul celor care apeleaza la hipnoza este din ce in ce mai mare. La fel si cel al tinerilor care se inscriu la cursurile de autohipnoza. Solutia e simpla: trebuie sa invatam sa ne detasam de gandurile care nu ne dau pace.

"Creierul continua sa lucreze in timpul noptii. Si lucreaza asupra a cee ace te-ai gandit inainte de somn. Daca te culci ingrijorat de o problema, somnul va amplifica acea stare. Una dintre cele mai simple metode de meditatie e sa observe respiratia. ..Doar sa observe aerul cum intra si cum iese, fara nimic altceva, doar sa observi
", spune terapeutul.


Iata si un exercitiu simplu, pe care il puteti incerca acasa:

Pui varful limbii in spatele gingiei de sus, apoi inspiri numarand pana la 4, dar e ca un fel de suierat.

Apoi tin, numarand pana la 7 si expir, numarand pana la 8.


Pentru un somn bun, terapeutii ne sfatuiesc ca inainte de a merge la somn sa nu ne uitam la televizor, in telefon sau pe tableta. Organismul uman nu a fost creat sa petreaca atat de mult timp la lumina artificiala, asa ca o discutie alaturi de cei dragi sau o carte pot fi alegeri intelepte.

"Hipnoza ajuta foarte mult pentru ca ne ajuta sa lucram inauntrul fiinte noastre, dincolo de acest nivel al mintii constiente, pe care o folosim in viata de zi cu zi"

Clipul zilei pe STIRILEKANALD.RO:

Te-ar putea interesa si