Schimbări pentru călătoria cu avionul! Greutatea bagajului și drepturile pasagerilor vor suferi modificări
Pasagerii companiilor aeriene nu se vor mai confrunta cu situația în care trebuie să plătească bani în plus pentru bagaj. Comisiei Europene i se cere să includă bagajul de mână pe lista obiectelor indispensabile.
Companiile aeriene, în special cele low cost, obișnuiau să taxeze pasagerii pentru bagajele de mână, însă acest lucru va deveni de domeniul trecutului!
Ce trebuie să știe amatorii de călătorii cu avionul?
Parlamentul European a hotărât că liniile aeriene sunt obligate să ofere gratuit aceste bagaje de mână și să nu mai ignore măsurile. De asemenea, Comisia Europeană vrea să determine companiile să standardizeze dimensiunile bagajelor.
Așadar, odată clarificate noile standarde companiile aeriene nu vor mai putea să își impună prețurile pentru bagajele care pot fi transportate în cabină.
Potrivit Facua, Ryanair, Vueling, Easyjet și Volotea au făcut obiectul mai multor plângeri pentru taxarea bagajelor de mână de către pasagerii care au zburat cu aceste companii.
În propunerea de rezoluție se afirmă: "Armonizarea la nivelul UE a cerințelor privind dimensiunea, greutatea și tipul bagajelor de mână și de cală pentru toate companiile aeriene care operează în Uniunea Europeană ar spori transparența și protecția consumatorilor pentru toți călătorii aerieni".
În anul 2014, Curtea de Justiție a Uniunii Europene a decis că bagajul de mână trebuie să fie gratuit, dar până acum decizia nu a fost respectată de companiile aeriene, care au adăugat și alte taxe suplimentare.
Totodată, companiile vor trebui să fie mai transparente în ceea ce privește informarea turiștilor care călătoresc, atât față de prețul biletelor, a orelor de zbor, fie a altor detalii ce țin de călătoria cu avionul.
"Cerem industriei să cadă de acord asupra unor standarde mai simple, clare, astfel încât pasagerii să știe la ce să se aștepte atunci când achiziționează un bilet", a declarat Adina Vălean, comisar european pe Transporturi.
Totodată, Comisia Europeană va încerca să-i ajute pe pasageri să-și cunoască mai bine drepturile, în special în cazul în care călătoresc cu diferite mijloace de transport sau au rezervat călătoria printr-un intermediar.
Conform regulamentului din 2015 pasagerii vor avea mai multă claritate cu privire la cine îi va rambursa: operatorul de transport sau intermediarul.
În prezent, Uniunea Europeană este singura zonă din lume care dispune de un cadru privind drepturile pasagerilor pentru toate modurile de transport.