Slabitul este un cosmar pentru altii! Parca oricate exercitii fizice ar face, oricate diete ar tine, nimic nu-i ajuta! Kilogramele raman hotarate...chiar pe acele parti pe care ni le dorim suple. Dar nici la extrema cealalata nu este deloc placut! Sunt persoane care stau multe ore pe zi in sala de sport, in disperarea de a acumula masa musculara.

"In cursul dezvoltarii noastre,  normale, fiziologice, undeva intre 15- 20 de ani, dar cu limite, care poate se duc si catre 25 de ani, organismul nostrum are  ocazia sa obtina varful de performanta, in toate
privintele: viteza, flexibilitate, anduranta."

Asta inseamna ca pana la 25 de ani, se poate face aproape orice tip de sport.......

"Sa faca si atletism, sa faca si inot, sa faca si bicicleta, sa faca si sporturi de echipa".

Medicii si antrenorii spun ca o persoana de pana la 25- 27 de ani se poate adapta cam oricarui tip de efort si putem dobandi cu usurinta ce ne dorim: sa slabim, sa ne marim masa musculara, sa ne tonifiem trupul, sa ne reglam ritmul cardiac.....cate antrenamente ar trebui sa avem intr-o saptamana?

"Noi recomandam de 3 ori pe saptamana, dar, bineinteles, cu cat mai des, cu atat mai bine. Pot pune probleme? Din contra! Atunci te poti dezvolta cel mai bine. Poti atinge maximul cu care ai fost programat genetic."

"Pentru persoanele pana la varsta de 30 de ani, Bogdan va exemplifica acum un alt tip de exercitiu. TRX- un antrenament suspendat, la care folosim greutatea corpului.
Lucreaza foarte bine partea superioara, cat si partea inferioara prin miscarea asta de a trage coatele in spate."

Odata ce schimbam prefixul, ar trebui sa ne schimbam si planul de sport. Nu intamplator! In societatea de astazi, dupa varsta de 30 de ani, oamenii capata alte si alte obiceiuri, responsabilitati, griji, se casatoresc, fac copii, muncesc tot mai mult, ba calatoresc, ba stau prea mult timp la birou, pot deveni sedentari, iar toate acestea isi pot pune amprenta pe ....silueta noastra.


"In aceasta perioada ar trebui plusat pe partea de anduranta, pe partea de rezistenta, pentru ca aceasta se pierde foarte repede."

Si rezistenta se degradeaza, daca nu ne antrenam.

"Combinatia ideala ar fi pe primul loc- cardio, pe al doilea loc- mobilitate, pe al treilea loc- exercitii cu greutati."

Dar anii trec, chiar daca ne-am dori sa-i tinem pe loc!

"Pe masura ce imbatranim, ar trebui sa mancam mai putin si sa facem  mai multa activitate fizica, ca sa evitam cresterea in greutate."

Si pe masura ce inaintam in varsta, ne pierdem din agilitate, devenim mai subrezi, mai inceti, lipsiti de energie si vitalitate.

"E un declin, e clar. Se schimba si compozitia corporala. Acest lucru poate fi combatut prin exercitii cu greutati. La varsta a treia  sau la batranete, sa spunem direct, neavand neaparat o limita de varsta, pentru unii poate insemna la 60, pentru altii la 70, cred ca cel mai important este sa combatem declinul compozitiei corporale. In mod fiziologic se pierde masa musculara, pe masura ce imbatranim, compensate in are masura cu o crestere a procentului de grasime."

La fel si durerile venite odata cu inaintarea in varsta.

"Cand ma gandesc la exercitii de mobilitate, ma gandesc la stretching, practice, intinderi, ca sa ne mentinem mobilitatea si sa combatem durerile  care apar din cauza rigidizarii musculaturii din jurul articulatiilor. Apar artrozele, care degradeaza statica si in felul asta, apar tot felul de dureri."


Important este sa fim perseverenti si sa ne dorim sa ne mentinem tonusul si silueta de invidiat...indiferent de varsta pe care o avem. Pana la urma, varsta este doar un ...numar! Tine doar de noi sa o tratam....cu sport, alimentatie sanatoasa si...multa pofta de viata.

Citeste si: Durere in partea dreapta a corpului – cauze si remedii- catena.ro

Citeste si: Mama fostei campioane olimpice la gimnastică a murit duminică într-un accident rutier- wowbiz.ro


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si