Lipsa infrastructurii sufocă multe localități tranzitate zi de zi de mii de camioane și mașini. Între Transilvania și Moldova, de exemplu, nu există nici măcar un kilometru de autostradă. Așa se face că un drum de 300 de kilometri e parcurs în mai bine de 7 ore. Suferă șoferii, dar și pietonii.
„E aglomerat aici, așa e de obicei la Beclean.”
Mașinile care traversează orașul Beclean blochează tot centrul localității. Chiar și cei care au de parcurs doar un kilometru suferă.
Șoferii sunt nevoiți să parcurgă un drum de 300 de kilometri în 7 ore
„E foarte rău. Cât de mult se stă aici? Am intrat în Beclean de vreo 15 minute dinspre Bistrița.”
„Cât de mult se stă în trafic? Jumătăte de ore. Dar nu numai Beclean, așa e și Bistrița, toată e răsturnată.”
Cei aproximativ 5 kilometri pe drumul național care tranzitează localitatea se parcurg în mai bine de o oră în lipsa unei centuri.
Citește și: VIDEO- Capitala cu două centuri, niciuna gata. Când vor fi gata centurile din Capitală?
„E aglomerat, dar n-avem ce să facem. Mergem înainte. Așa e în România. Nu avem autostradă, centură ocolitoare. Ar trebuu, probabil o să fie mai bine.”
Autostrada este un subiect la care oamenii de aici nici nu mai visează.
„În viitorul apropiat nu cred. Nu prea credeți în asta? Vrăjeală multă. Cât stați în medie aici? Poți să faci și o oră dintr-un capăt în altul de oraș. Trei kilometri. Dacă aveți de mers mai departe și mai mult. Chiar mai mult. Răbdare trebuie și enrvi mulți.”
Primăria Beclean are un proiect în derulare pentru realizarea centurii ocolitoare a orașului. Problema e că birocrația și întârzierile blochează multe proiecte.
Ne mutăm în județul Dolj, unde se lucrează la un drum expres care va lega Oltenia de Pitești.
Lucrările la primul tronson au început în 2019 și trebuiau finalizate la sfârșitul acestui an, numai că firma italiană care a câștigat inițial licitația nu și-a respectat angajamentul și a fost reziliat contractul. Recent însă, o altă firmă, din Turcia, a preluat lucrările aflate, pe alocuri, în stadiu deplorabil.
Sorin Scarlat, manager de proiect al noii firme: „În momentul de față, refacem tot toate lucrările care au fost afectate de intemperii.
Tronsonul unu se întinde pe distanța Craiova-Balș și are o lungime de 17 kilometri. Întregul drum expres Craiova-Pitești va avea 121 de kilometri, iar toate cele patru tronsoane vor fi date în folosință până la finalul anului următor, promit autoritățile.