VIDEO - Postul intermitent, o dietă recomandată, cu puține restricții

V-ati săturat de dietele restrictive, care nu fac altceva decât să impună reguli de alimentație!? Să știți că există dieta numită postul intermitent.

Author: Iulian Ciurea marți 20 aprilie 2021 , 13:02

dieta post intermitent
Postul intermitent, o dietă ușor de ținut, spun specialiștii[Sursa foto: PixaBay]
DISTRIBUIE
acest articol
DIMENSIUNE
TEXT ARTICOL
Aa - Aa+

In articol:

Postul intermitent a devenit unul dintre cele mai cautate programe de alimentatie din ulimul deceniu. Se diferentiaza de orice alt regim prin permisivitatea alimentatiei dar si prin rigurozitatea perioadelor de masa.



„E o dieta pentru ca presupune o anumita disciplina si respectarea anumitor criterii alimentare de selectie a alimenelor si un anumit interval orar, deci este o cronodieta, ii putem spune”, explică nutriționistul Lygia Alexandrescu.

Exista 3 perioade diferite de timp pentru aceasta cronodieta, adaptate in functie de organism si de tipul de munca desfasurat.

Dietă recomandată de specialiști- postul intermitent

„Sunt mai multe tipuri de intermitent fasting, de post intermitent: cel mai lejer este cel care presupune o fereastra metabolica deschisa timp de 8 ore, alegand combinatii corecte alimentare si gatite dietetic, se pot consuma din toate grupele de alimente, portii de alimente care sunt suficiente si satsifacatore cantitativ”, spune Lygia Alexandrescu.

„16 ore ne odihnim, 8 ore mancam. Da! Apoi exista postul de 20 de ore cu 4 ore, care e un pic mai dificil, inseamna sa ai o fereastra metabolica de 4 ore, sa zicem ca mananci intre 10 si 2 sau intre 11 si 3, in timpul zilei, iar cel mai dificil este cel de 2 ore, in care doar 2 ore poti manca, iti poti organiza mesele pe 2 ore si 22

de ore organismul intra practic in aceasta stare de conservare sa-i spunem”, explică Lygia Alexandrescu.

In pauzele dintre perioadele in care mancam, organismul nu are voie sa primeasca nimic altceva in afara de lichide neindulcite. Adica apa sau ceai.

„16 ore practic asezam organismul in acea stare de post in care putem consuma apa si lichide inindulcite, precum ceaiul. Inseamna acea pauza de care organismul are nevoie, incepand cu sistemul digestiv, cavitatea bucala si terminand cu ultima parte a colonului, practic vor intra intr-un mini concediu, adica nu mai sunt puse la treaba”, spune specialistul în nutriție.

Asta inseamna ca pancreasul nu are de lucru, implicit nu secreta insulina, ceea ce face ca nivelul acetseia si al glicemiei, sa se mentina la cote normale, ba chiar sa scada.

„Aceasta liniste a sistemului digestiv conduce la arderi de grasimi, acea pauza de care corpul are nevoie, lucru care se vede pe o stare de energie extraordinara, pe o scadere a excesului de zahar in sange fantastica, pe o scadere de grasimi saturate, ne referim aici la LDL SI TRIGLICERIDE nocive foarte frumos si constant si fara medicatie”, spune Lygia Alexandrescu.

Postul intermitent- în fereastra metabolică poți mânca orice

Vestea buna este ca in perioada ferestrei metabolice- adica intervalul de 8, 4 sau 2 ore in care se mananca- se slabeste, aproape indiferent de ceea ce se consuma. Se poate manca orice tip de aliment, de la mancaruri grase pana la deserturi consistente, precum tort.

„Se va scadea in greutate si daca e mancat la 3 zile, pentru ca nu se cumuleaza aportul de zahar pe care il aduce ci vom vedea doar efectul benefic al restului de timp in care corpul se odihneste si pe cantar nu vom vedea nimic”, spune Lygia Alexandrescu.

Acest program alimentar este atat pentru slabire cat si pentru mentinerea greutatii corporale. Este genul de stil alimentar care schimba functia celulelor si acelereaza arderea grasimilor. In plus, reduce riscul de diabet si imbunatateste functiile inimii.

 

 


Abonează-te pe

Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si