Un restaurant ca afacere poate rezista concurentei dure numai printr-un plan unic de marketing.
sursa foto: https://pixabay.com/photos/kitchen-work-restaurant-cook-chef-731351/
In acest domeniu, competitivitatea este acerba. In fiecare zi apar locuri noi, nume mari in fata carora rezisti cu greu, mai ales ca oamenii sunt tot timpul pregatiti sa incerce altceva. Abilitatea de a-i face sa se intoarca in restaurantul tau depinde de foarte multi factori.
Adopta noile tehnologii
Indiferent de stilul in care ti-ai amenajat localul, tehnologia este binevenita. Oamenii intra si se simt bine intr-o locatie cu specific medieval, dar, la final, nu scot punga cu galbeni din epoca, ci se asteapta sa poata plati modern, cu telefonul inteligent sau cu un card. Pandemia de la inceputul anului 2020 a pus pe butuci multe afaceri si a dovedit ca rezista doar cei care reusesc sa se adapteze in orice conditii. Singurii supravietuitori sunt cei care au apelat la livrari la domiciliu, chiar si in restaurantele unde acest serviciu nu exista.
Angajeaza un bucatar cu experienta
Mancarea servita face diferenta dintre restaurante. Un bucatar talentat iti poate aduce noi clienti numai prin felul in care gateste. Calitatea ingredientelor si maiestria chefului, de a le transforma in feluri apetisante, sunt o reteta de succes pentru afacerea ta.
Pe masura ce devin cunoscuti si le creste notorietatea, bucatarii de renume devin adevarate superstaruri: oamenii vin in restaurantele in care ei gatesc doar pentru a le savura mancarurile unice.Locatia conteaza
Nu te grabi cu deschiderea restaurantului. Analizeaza piata, viziteaza locurile si cauta acel loc in care oamenii s-ar putea opri ca sa manance. In marile orase, tocmai oprirea este un mare impediment, fiindca locurile de parcare lipsesc, in majoritatea cartierelor De aceea, asigura-te ca alegi o zona cu acces la parcare, ca sa castigi si clientii comozi, care vor sa coboare din masina
Oaspeti, nu clienti
Felul cum sunt intampinati si serviti clientii contribuie la decizia lor de a reveni sau nu intr-un restaurant. Explica acest lucru angajatilor care interactioneaza cu clientii si investeste in pregatirea si specializarea lor, astfel incat oamenii care iti trec pragul sa se simta ca oaspeti.
Creeaza un brand si promoveaza-l
Asigura-te ca restaurantul tau are un logo unic, vizibil pe sigla, vitrine si in materialele de promovare.
Astfel, oamenii se vor obisnui cu imaginea si o vor asocia acelui loc in care au mancat atat de bine. Site-ul localului trebuie sa fie cel putin la fel de bine ingrijit ca restaurantul in sine, sa contina informatii exacte despre locatie, meniu si posibilitatea de a comanda online. Profita si de noile mijloace digitale si de socializare, cu reclame electronice destinate categoriei de utilizatori careia te adresezi. Acestea sunt usor de promovat si se raspandesc, rapid, in lumea virtuala, unde toata lumea are acces.Numarul restaurantelor creste pe zi ce trece, iar acest lucru duce la o competitie feroce. Noi nume intra agresiv in piata, incercand sa „fure“ clientii altor restaurante. Prin urmare, trebuie sa ridici permanent stacheta calitatii, pentru o afacere prospera in domeniu.