7 mituri adevarate despre metroul din Bucuresti! De ce suiera rotile cand trenul intra in statie la Gara de Nord?
Exista cateva mituri legate de metroul bucurestean care sunt reale. Iata cateva dintre ele.

1. Statia de metrou Politehnica este pavata cu placi de marmura pline de fosile. Este practic un sit palentologic spectaculos pe care nu-l observa nimeni. Constructorii statiei au folosit marmura extrasa din Apuseni cu „firmituri” vechi de 80 milioane ani.
2.
3. Statia de metrou „Romana” a fost construita fara stirea lui Ceausescu. Elena, sotia dictatorului, se razgandise in ultimul moment si dispusese ca statiile sa fie "mai rare” pentru ca bucurestenii sa nu se ingrase prea mult. Constructorii au finalizat in secret lucrarea, insa au zidit intrarea si peronul.
Pana la urma, Ceuasescu si-a dat seama ca zona avea nevoie de o statie de metrou, asa ca muncitorii s-au apucat sa sparga intrarile. Zidurile de pe peron au ramas insa, pentru ca exista un risc mare de surpare.
Citeste si: Hemoroizi externi – cauze si metode de tratament
Citeste si: „Din păcate” Ce a spus mama lui Smiley despre Gina Pistol, chiar în ziua nunții! Puțini știau- wowbiz.ro
4. De ce suiera metroul cand ajunge aproape de Gara de Nord? Tot din cauza lui Nicolae Ceausescu, care, in cadrul unei vizite, a schimbat tot proiectul. „Ce faceti, ma, vreti sa daramati tot Bucurestiul”, ar fi zis dictatorul, care le-a aratat constructorilor unde vrea sa fie amplasata statia. Doar ca tunelul nu ajungea pana acolo. Inginerii au gasit insa o solutie de compromis: au fortat curba, motiv pentru care rotile acestuia suiera atunci cand ajunge in apropierea statiei.
5. La inaugurare, metroul n-a pornit din prima. Se spune ca Elena a avut o iesire copilareasca: „Sac, ca n-a pornit”, i-a spus aceasta dictatorului. Dupa ce metroul s-a pus in miscare, Nicolae i-a intors-o: „Sac, ca a pornit”.
6. Tunelul secret de la metrou exista. Acesta a fost construit tot la ordinul lui Nicolae Ceausescu si avea destinatie de metrou personal pentru dictator. Oficialii Metrorex au recunoscut existenta unui culoar intre Casa Poporului si Izvor, insa sustin ca era un tunel de aparare, folosit de armata. In 2005, in timpul unei ploi puternice, statia Izvor s-a inundat cu apa care se scurgea chiar de la acel tunel despre care nimeni nu vorbise pana atunci.
7. Statia de metrou Titan nu are stalpi de sustinetre, sub forma de bolta. Ea a fost realizata printr-o metoda unica in lume, la acea vreme: inghetarea solului printr-o instalatie uriasa cu amoniac lichid.