1 din 5 | 7 mituri adevarate despre metroul din Bucuresti! De ce suiera rotile cand trenul intra in statie la Gara de Nord?
2 din 5 | 7 mituri adevarate despre metroul din Bucuresti! De ce suiera rotile cand trenul intra in statie la Gara de Nord?
3 din 5 | 7 mituri adevarate despre metroul din Bucuresti! De ce suiera rotile cand trenul intra in statie la Gara de Nord?
4 din 5 | 7 mituri adevarate despre metroul din Bucuresti! De ce suiera rotile cand trenul intra in statie la Gara de Nord?
5 din 5 | 7 mituri adevarate despre metroul din Bucuresti! De ce suiera rotile cand trenul intra in statie la Gara de Nord?
Exista cateva mituri legate de metroul bucurestean care sunt reale. Iata cateva dintre ele.
1. Statia de metrou Politehnica este pavata cu placi de marmura pline de fosile. Este practic un sit palentologic spectaculos pe care nu-l observa nimeni. Constructorii statiei au folosit marmura extrasa din Apuseni cu „firmituri” vechi de 80 milioane ani.
2. Primul proiect al unui metrou bucurestean nu i-a apartinut lui Nicolae Ceausescu ci lui Dimitrie Leonida, la inceputul sceolului 20. In 1934, proiectul se pune pe hartie iar inginerii incep sa lucreze la el, insa totul se intrerupe pentru ca vine razboiul. Ceuasescu reia lucrarile in 1975.
3. Statia de metrou „Romana” a fost construita fara stirea lui Ceausescu. Elena, sotia dictatorului, se razgandise in ultimul moment si dispusese ca statiile sa fie "mai rare” pentru ca bucurestenii sa nu se ingrase prea mult.
4. De ce suiera metroul cand ajunge aproape de Gara de Nord? Tot din cauza lui Nicolae Ceausescu, care, in cadrul unei vizite, a schimbat tot proiectul.
„Ce faceti, ma, vreti sa daramati tot Bucurestiul”, ar fi zis dictatorul, care le-a aratat constructorilor unde vrea sa fie amplasata statia. Doar ca tunelul nu ajungea pana acolo. Inginerii au gasit insa o solutie de compromis: au fortat curba, motiv pentru care rotile acestuia suiera atunci cand ajunge in apropierea statiei.
5.
6. Tunelul secret de la metrou exista. Acesta a fost construit tot la ordinul lui Nicolae Ceausescu si avea destinatie de metrou personal pentru dictator.
7. Statia de metrou Titan nu are stalpi de sustinetre, sub forma de bolta.
Ea a fost realizata printr-o metoda unica in lume, la acea vreme: inghetarea solului printr-o instalatie uriasa cu amoniac lichid.