Accidentul devastator de pe Centura Ploiestiului, provocat de un autobuz fantoma. Zeci de oameni trebuie sa primeasca despagubiri in cel mai grav accident al anului
Cel mai grav accident rutier de anul acesta, înregistrat în februarie, a fost provocat de un autobuz care circula ilegal, arata, pentru Profit.ro, mai multe surse direct implicate acum în cercetarea evenimentului. Autovehiculul rula cu seria de sasiu stearsa si cu numerele de înmatriculare si polita RCA aferente unei alte masini.
În aceste conditii, ramâne de vazut daca asiguratorul autobuzului, despre care Profit.ro a scris în premiera ca este Asirom, va achita daunele, mai scrie sursa citata.
Accidentul s-a soldat cu cinci morti si 28 de raniti, dar si cu daune materiale substantiale. Autobuzul care- cum arata cercetarile, circula ilegal- transporta, zilnic, zeci de copii din satele învecinate Ploiestiului catre scoala.
De altfel, toti cei 28 de raniti, dar si trei morti au fost minori.
Pâna la ora la care scriem acest text, Asirom, firma care a emis polita de asigurare pentru autobuz, nu a emis nicio pozitie oficiala privind intentiile sale de a plati sau nu daunele rezultate în urma accidentului. Informatiile noastre sunt ca liderul pietei asigurarilor a trecut deja dosarul de dauna la Departamentul “antifrauda” si înclina mai degraba spre neplata daunei, potrivit Profit.ro
Asigurarea RCA prezentata dupa accident a fost încheiata pe 20 noiembrie 2015, având valabilitate de un an, si a costat 4.788 de lei.
Pe de alta parte, pentru ca Politia a constatat o culpa comuna, nu toate daunele vor fi suportate de asiguratorul autobuzului. Vinovat a fost considerat si soferul autoutilitarei pe care autobuzului a izbit-o. Aceasta era asigurata, legal, la Euroins, ceea ce înseamna ca firma bulgareasca îsi va asuma o parte din despagubiri.
Daunele totale sunt înca greu de estimat, având în vedere ca este vorba despre 5 morti, însa suma poate ajunge cu usurinta la maximul de 5 milioane de euro pentru vatamari corporale si daune morale si 1 milion de euro pentru daune materiale acoperite prin polita RCA.
Specialistii contactati de Profit.ro spun ca, în baza unei practici normale, suma se va situa în jurul a 10 milioane de lei.
Exista, însa, oricând posibilitatea ca una dintre familiile victimelor sa obtina în instanta sume mult mai mari. O astfel de practica este din ce în ce mai des întâlnita în România.
Familiile victimelor nu vor ramâne, totusi, fara despagubire nici în cazul în care asiguratorul nu îsi asuma dauna. În aceasta varianta, va interveni Fondul de Protectie a Victimelor Strazii, organism finantat din cotizatiile firmelor care vând RCA si însarcinat cu plata daunelor catre pagubitii din accidente rutiere unde vinovati sunt soferi fara RCA valid.
Au sters pur si simplu seria de sasiu si au schimbat placutele cu numerele. Firma care opera autobuzul, un “cazan” din Germania, avea un singur set de acte pentru mai multe vehicule
Metoda prin care proprietarul autobuzului implicat în accident încerca sa fraudeze firmele de asigurare si autoritatile era una simpla. Sursele Profit.ro spun ca firma respectiva a participat la o licitatie de la care a achizitionat, din Germania, mai multe autobuze în stare proasta.
Unul dintre ele nici nu a fost folosit vreodata, însa se pare chiar acela este cel care a fost înmatriculat si pentru care s-a încheiat polita RCA.
Când utilizau un alt autobuz, oamenii de la firma pur si simplu preluau placuta cu numerele de înmatriculare de la cel întregistrat. În prealabil, pentru ca fapta sa fie greu de depistat, seria autobuzelor functionale era pur si simplu stearsa, dupa cum au constatat si procurorii care s-au ocupat de caz.
“La auto MAN … seria de sasiu a fost deteriorata în mod intentionat, iar dupa expertiza s-a constatat ca apartine unui alt auto MAN neînmatriculat”, arata rechizitoriul.
În prezent, spun sursele Profit.ro, dosarul se afla la Parchetul de pe lânga Tribunalul Prahova cu recomandare de trimitere în judecata.
Autovehiculul rula cu seria de sasiu stearsa si cu numerele de înmatriculare si polita RCA aferente unei alte masini.
În aceste conditii, ramâne de vazut daca asiguratorul autobuzului, despre care Profit.ro a scris în premiera ca este Asirom, va achita daunele, mai scrie sursa citata.
Accidentul s-a soldat cu cinci morti si 28 de raniti, dar si cu daune materiale substantiale. Autobuzul care- cum arata cercetarile, circula ilegal- transporta, zilnic, zeci de copii din satele învecinate Ploiestiului catre scoala. De altfel, toti cei 28 de raniti, dar si trei morti au fost minori.
Pâna la ora la care scriem acest text, Asirom, firma care a emis polita de asigurare pentru autobuz, nu a emis nicio pozitie oficiala privind intentiile sale de a plati sau nu daunele rezultate în urma accidentului. Informatiile noastre sunt ca liderul pietei asigurarilor a trecut deja dosarul de dauna la Departamentul “antifrauda” si înclina mai degraba spre neplata daunei, potrivit Profit.ro
Asigurarea RCA prezentata dupa accident a fost încheiata pe 20 noiembrie 2015, având valabilitate de un an, si a costat 4.788 de lei.
Citeste si: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii- catena.ro
Citeste si: Bianca Drăgușanu și Victor Slav, întâlnire de gradul zero la școala Sofiei, după declarațiile dure pe care blonda le-a făcut despre tatăl fetiței sale! Ce s-a întâmplat în curtea școlii spune totul despre relația lor- wowbiz.ro
Citeste si: O fată de 17 ani a sunat disperată la 112, apoi apelul s-a închis. Ce au aflat polițiștii, după ce au găsit-o într-o casă răvășită- antena3.ro
Pe de alta parte, pentru ca Politia a constatat o culpa comuna, nu toate daunele vor fi suportate de asiguratorul autobuzului. Vinovat a fost considerat si soferul autoutilitarei pe care autobuzului a izbit-o. Aceasta era asigurata, legal, la Euroins, ceea ce înseamna ca firma bulgareasca îsi va asuma o parte din despagubiri.
Daunele totale sunt înca greu de estimat, având în vedere ca este vorba despre 5 morti, însa suma poate ajunge cu usurinta la maximul de 5 milioane de euro pentru vatamari corporale si daune morale si 1 milion de euro pentru daune materiale acoperite prin polita RCA.
Specialistii contactati de Profit.ro spun ca, în baza unei practici normale, suma se va situa în jurul a 10 milioane de lei. Exista, însa, oricând posibilitatea ca una dintre familiile victimelor sa obtina în instanta sume mult mai mari. O astfel de practica este din ce în ce mai des întâlnita în România.
Familiile victimelor nu vor ramâne, totusi, fara despagubire nici în cazul în care asiguratorul nu îsi asuma dauna. În aceasta varianta, va interveni Fondul de Protectie a Victimelor Strazii, organism finantat din cotizatiile firmelor care vând RCA si însarcinat cu plata daunelor catre pagubitii din accidente rutiere unde vinovati sunt soferi fara RCA valid.
Au sters pur si simplu seria de sasiu si au schimbat placutele cu numerele. Firma care opera autobuzul, un “cazan” din Germania, avea un singur set de acte pentru mai multe vehicule
Metoda prin care proprietarul autobuzului implicat în accident încerca sa fraudeze firmele de asigurare si autoritatile era una simpla. Sursele Profit.ro spun ca firma respectiva a participat la o licitatie de la care a achizitionat, din Germania, mai multe autobuze în stare proasta. Unul dintre ele nici nu a fost folosit vreodata, însa se pare chiar acela este cel care a fost înmatriculat si pentru care s-a încheiat polita RCA.
Când utilizau un alt autobuz, oamenii de la firma pur si simplu preluau placuta cu numerele de înmatriculare de la cel întregistrat. În prealabil, pentru ca fapta sa fie greu de depistat, seria autobuzelor functionale era pur si simplu stearsa, dupa cum au constatat si procurorii care s-au ocupat de caz.
Citeste si: VIDEO Oana Niculescu Mizil, despre motivul despărțirii de fostul partener de viață. „Dumnezeu îmi este martor că am încercat foarte mult.”- kfetele.ro
Citeste si: Întrebarea periculoasă la care Oana Niculescu Mizil nu a ezitat să răspundă: "Cât timp a rezistat fără amor?"- radioimpuls.ro
Citeste si: Un bărbat aflat într-un bar s-a dus la toaletă și nu s-a mai întors. Familia lui a aflat abia după 57 de ani ce s-a întâmplat cu el- antena3.ro
“La auto MAN … seria de sasiu a fost deteriorata în mod intentionat, iar dupa expertiza s-a constatat ca apartine unui alt auto MAN neînmatriculat”, arata rechizitoriul.
În prezent, spun sursele Profit.ro, dosarul se afla la Parchetul de pe lânga Tribunalul Prahova cu recomandare de trimitere în judecata.