Beneficiile și contradicțiile gutuilor: Ce vitamine au și cine nu ar trebui să le consume?

Beneficiile și contradicțiile gutuilor. Nu multe persoane cunosc beneficiile gutuilor. Acestea joacă un rol important în sistemul digestiv și ameliorarea bolilor aparatului respirator.

Author: Alexandra Bercea vineri 16 septembrie 2022 , 09:36

DISTRIBUIE
acest articol
DIMENSIUNE
TEXT ARTICOL
Aa - Aa+

In articol:

Beneficiile și contradicțiile gutuilor. Iată care sunt beneficiile și contraindicațiile gutuilor!

Beneficii gutui

- sucul proaspat de gutui ajuta la tratarea insuficientei pancreatice. In acest scop se va bea o jumatate de pahar de suc de gutui, de trei ori pe zi.

- conform studiilor, coaja de gutui contine substante antivirale care inhiba dezvoltarea de microorganisme care declanseaza hepatita A, B si C. Pentru stimularea functiei hepatice se recomanda o cura de o luna cu nectar proaspat de gutui.

- gutuia imbunatateste digestia si amelioreaza diareea, hemoragiile uterine si hemoroizii.

- aproximativ 150 gr de amestec de gutui cu miere este indicat in lupta contra colitei.

Citeste si: Cele mai sănătoase fructe de toamnă

- gutuile proaspete sunt recomandate ca adjuvant in infectiile intestinale, inclusiv cele ale colonului inferior (sucul de gutui este contraindicat in caz de constipatie).

- greata de dimineata dispare daca se va manca o jumatate de gutuie pe stomacul gol.

- infuzia din frunze de gutui este utila impotriva diareei

- in caz de anemie se recomanda gutuile macerate, alaturi de tratamentul prescris de medic.

- bolile de natura canceroasa pot fi ameliorate de consumul de gutui (proaspete sau sub forma de nectar din pulpa si coaja). S-a demonstrat ca anumite substante din compozitia gutuilor (in special vitamina B17) ajuta la distrugerea celulelor maligne, fara a fi afectate celulele normale.

Valori nutriționale gutui

100 grame de gutuie contine:

Citeste si: Legătura neștiută dintre Alex Pițurcă și avocata sa. Cine este, de fapt, Silvia Uscov, cea care îl reprezintă în dosarul în care este cercetat- kanald.ro

Citeste si: „Nașa mi-a dat un mesaj” Armin Nicoară, la cuțite cu Georgiana Lobonț după zvonurile divorțului! Care este adevărul despre căsnicia artistei- wowbiz.ro

  • Glucide- 15,3 grame
  • Zaharuri- 12,53 grame
  • Fibre dietetice- 1,9 grame
  • Grasimi- 0,10 grame
  • Proteine??- 0,4 grame
  • Apa- 83,8 grame
  • Vitamina A- 40 micrograme
  • Niacina (vitamina B3)- 0,2 miligrame
  • Vitamina B6- 0,04 miligrame
  • Acid folic (vitamina B9)- 8 micrograme
  • Vitamina C- 15 miligrame
  • Calciu- 8 miligrame
  • Fier- 0,7 miligrame
  • Magneziu- 8 miligrame
  • Fosfor- 17 miligrame
  • Potasiu- 197 miligrame
  • Sodiu- 4 miligrame
  • Energie- 60 kcal (240 kJ).

Ce contraindicații au gutuile?

Semințele de gutui consumate în exces ar putea duce la otrăvire, ca urmare a conținutului de cianură.

Se recomandă consumul moderat de gutui în cazul persoanelor care suferă de gastrită, pleurezie, intoleranțe alimentare sau alergii.

Citeste si: Sfaturi pentru un mic dejun echilibrat înainte de a merge la școală

 

 


Abonează-te pe


Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si