Cât de important este CRM-ul pentru o afacere de succes?

Succesul unei afaceri nu mai este de multă vreme considerat o chestiune de noroc. Oricâtă abilitate și ingeniozitate ar avea un antreprenor, rezistența sa pe piața de profil este condiționată de o bună relație cu clienții și de crearea unui sistem eficient de gestiune a interacțiunilor cu aceștia.

Alis Pop, marți 18 iunie 2024 , 17:20

DISTRIBUIE
acest articol
DIMENSIUNE
TEXT ARTICOL
Aa - Aa+

Din articolul de față vei afla tot ce trebuie să știi despre ce este un CRM și ce rol are acesta în atragerea, reținerea și fidelizarea consumatorilor.

Ce este un CRM și cum îl implementezi din punct de vedere tehnic?

CRM (Customer Relationship Management) este un sistem de gestiune a relației cu clienții, în care se includ strategii, politici și tehnologii care fac ca interacțiunile cu ei să se realizeze mai ușor, comunicarea să fie mai eficientă, iar eforturile de atragere a lor, precum și cele de satisfacere a cererilor și de soluționare a problemelor să își atingă obiectivele în mod mai facil.

Existența unui CRM într-o companie face ca fiecare convorbire, fiecare prezentare de produs către clienți, fiecare ofertă care li se comunică să se desfășoare personalizat, în funcție de particularitățile, dorințele și nevoile fiecărei persoane.

Implementarea CRM trebuie susținută de un suport tehnic adecvat pentru dimensiunile afacerii și numărul de clienți. Există astăzi două metode de implementare a CRM-ului: în cloud sau on-premise.   

CRM on-premise vs CRM on cloud: soluția potrivită afacerii tale

Un CRM on-premise sau on-house, o bază de date construită chiar de către companie, presupune o investiție inițială majoră într-un suport tehnic sigur, pe un sever propriu, administrat de personalul firmei tale. Vei dispune de timp așa cum dorești și îți vei stabili intervalele de mentenanță ale softului. Această soluție se pretează de regulă pentru afacerile mari, cu un număr semnificativ de clienți.

Majoritatea firmelor apelează la soluții on cloud pentru CRM. Acestea nu presupun o investiție mare inițială, întrucât instalațiile hardware și serverele sunt în posesia vânzătorului. Fiind disponibile în cloud, informațiile și instrumentele CRM se pot accesa de oriunde. Nu vei putea influența orele de mentenanță.

Cum contribuie CRM la succesul afacerii?

Unul dintre principalele beneficii ale CRM este îmbunătățirea relațiilor cu clienții. Un sistem CRM gestionează toate contactele de afaceri și stochează informații importante despre clienți și colaboratori pe toate canalele, inclusiv date demografice, istoricul achizițiilor și comunicările anterioare. Un serviciu clienți excelent menține și întărește loialitatea consumatorilor.

CRM-ul ajută la construirea portofoliului de vânzări prin eficientizarea procesului de vânzare și automatizarea principalelor sarcini. Acesta îți permite să analizezi toate datele de vânzări și să le stochezi centralizat, într-o bază care poate fi accesată de angajați.

Sistemele CRM vor avea integrate analize care sunt capabile să contextualizeze datele clienților. Aceste măsurători, cum ar fi ratele de clic, ratele de respingere și datele demografice, pot demonstra succesul unei campanii și pot evidenția oportunitățile de optimizare ulterioară.

Utilizarea unui software CRM cu instrumente de automatizare a marketingului îți poate elibera angajații, aceștia degrevându-se de sarcini minore și banale. Personalul se poate concentra apoi pe o muncă centrată pe persoană și pe construirea de relații cu clienții.

CRM-urile oferă o viziune holistică a parcursului clientului. Softul îți oferă posibilitatea de a observa fiecare element de comunicare cu clienții și potențialii clienți. Din acest punct de vedere, poți determina cu ușurință următoarea mișcare, o capabilitate esențială atunci când vrei să atragi noi clienți și să îi activezi pe cei existenți cu oferte convenabile pentru ei.

Implementarea CRM duce la un marketing mai bine direcționat, destinat nevoilor specifice ale clienților tăi. Acesta se realizează printr-o abordare personalizată a mesajelor către ei și prin dezvoltarea de noi produse și servicii de care clienții au nevoie și pe care le doresc cu adevărat.

CRM contribuie la succesul afacerii prin posibilitatea de a identifica, din masa clienților companiei, pe cei mai profitabili și, în consecință de a construi strategii direcționate către aceștia. Dacă afacerea ta are ca obiective construirea unei relații mai bune cu clienții, gestionarea interacțiunilor cu aceștia și creșterea vânzărilor, cu siguranță ai nevoie de CRM, indiferent de soluția tehnică prin care ai putea să îl implementezi, on-house sau în cloud


Abonează-te pe

Partenerii nostri
kanald.ro
Cine e bărbatul din spatele afacerii de succes a Cristinei Bâtlan. I-a fost alături în... Cine e bărbatul din spatele afacerii de succes a Cristinei Bâtlan. I-a fost alături în cele mai grele momente: „E foarte greu să reușești singură”
spotmedia.ro
Curând vom fi martorii unui eveniment unic în viață Curând vom fi martorii unui eveniment unic în viață
b1.ro
Prima fotografie realizată de Kate Middleton, după ce a fost diagnosticată cu cancer.... Prima fotografie realizată de Kate Middleton, după ce a fost diagnosticată cu cancer. Mesajul ascuns din fotografia cu Prințul Louis (FOTO)
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si