Călătoria cu mocănița a dus pe mulți dintre călători cu gândul la copilărie. Aceasta te face să te simți din nou copil și îți oferă o multitudine de peisaje. Iată care sunt mocănițele care mai funcționează în prezent în România!
Iată care sunt mocănițele care mai funcționează în prezent în România!
Maramureș, mocănița de pe Valea Vaserului
Mocănița de la Vişeu de Sus este ultima cale ferată forestieră cu abur din lume.
Calea ferată a fost construită în 1932. Inaugurarea a venit în anul 1933. Mocănița șerpuiește prin zone de munte cu priveliști absolut fascinante.
Trenul Oravița Anina, Caraș Severin
Aceasta este a cincea cale ferată de pe teritoriul României și prima montană.
Citeste si: VIDEO- Mocănița din Sibiu, salvată de voluntari. Turiștii vor putea să descopere un ținut de poveste
I se spune „Semmeringul bănățean” și are o lungime totală de 34 de kilometri. Pe acest traseu circulă o locomotivă diesel căreia i se atașează două vagoane de clasa a-II-a, necompartimentate, cu bănci din lemn și construite în 1914.
Drumul ține două ore, unul pe care mai circulă și o drezină care împinge un vagon de marfă descoperit. Pe această platformă sunt și scaune.
Mocănița Sibiu Agnita de pe Valea Hartibaciului
Oamenii descriu trenul ca fiind asemenea unui pictor printre dealurile Transilvaniei și oferă minuni pe drumul străbătut.
Printre ele sunt și numeroase biserici fortificate săsești. De asemenea, este prezentă o rezervație naturală Natura 2000, în care sunt prezente fauna sălbatică și flora deosebită.
Mocănița Covasna Comandău, județul Covasna
Mocănița de aici poate să circule pe numai 7 kilometri. Acest lucru se datorează efortului voluntarilor.
Mocănița Huțulca Moldovița, județul Suceava
Linia a fost folosită până de curând strict pentru transport lemnos.
Citeste si: Accident cu Mocănița din Bucovina
Iniţial, traseul Mocăniţei avea 23,9 kilometri, de la Moldoviţa la Rososa.
Acum are doar 11,5 kilometri, dar este un punct de atracție pentru toți cei care vizitează Suceava.Mocănița de la Sovata, județul Mureș
Aceasta face parte din lotul de 10 locomotive construite în anul 1949, la fabrica Chrzanow Polonia, din care două au ajuns în România, fiind conservate până în anul 2011, în depoul Sibiu.
Mocănița de pe Valea Arieșului, Apuseni
Calea ferată îngustă de aici traversa o parte din Munţii Apuseni pe Valea Arieşului, în lungime de 94 de kilometri, între oraşele Turda şi Abrud. Acest lucru s-a întâmplat pentru 86 de ani. Aceasta a fost o cale principală de cale de transport pentru marfă şi călători în zonă.
Mocănița de la Brad, Hunedoara
Mocănița de la Brad, din țara moților, a fost construită în 1907.
Din 2001, trenulețul cu aburi este folosit strict pentru turiști între Brad și Crișcior. De asemenea, reprezintă singura mocăniță funcțională din Hunedoara.
Citeste si: Mocănița din Suceava a fost scoasă de pe șine de o șoferiță care s-a izbit de tren
Este studentă în anul 3 la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Universitatea din București. ”Pasiunea pentru jurnalism o am încă de mică, atunci când scriam în jurnale gânduri, idei și dorințe pe care le aveam. Pasiunea s-a menținut și peste ani, realizând că acest domeniu înseamnă multă cunoaștere. Diversitatea pe care o oferă jurnalismul mă face să mă regăsesc total, drept urmare am aplicat și pentru un job în domeniu”.
Îi place să descopăr mereu locuri noi și să cunoască oameni. Natura reprezintă pentru Alexandra locul în care se deconectează de fiecare data.
Cărțile de dezvoltare personală și psihologie au devenit o pasiune pentru ea: ”Părerea mea este că ne ajută în sfera autocunoașterii, cât și în relaționarea cu ceilalți”.
”Pe viitor sper să lucrez tot în presă și să ajung un jurnalist de success”.