Se deschide primul tronson de autostradă din regiunea Moldovei. Hei-rup înainte de alegeri

centura bacau

Centura Bacău: circulația va fi deschisă marți, însă cu restricții pentru că încă vor mai fi lucrări de finalizat

Ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode, a anunțat că, de miercuri, 2 decembrie, se va deschide circulația pe Centura Bacăului. Este primul tronson de autostradă din regiunea Moldovei.

Cei circa 16 km din autostrada A7 care au rolul și de centură a Bacăului pe partea de est vor fi dați în trafic miercuri, 2 decembrie, cu peste un an mai devreme față de termenul contractual. Momentul marchează existența primului tronson funcțional de autostradă din Moldova.

Citeste si: Camere rovinietă România. Unde sunt amplasate fiecare din cele 86 de camere. Harta completă

Circulație cu restricții pe centura Bacăului

Circulația va fi deschisă însă cu restricții pentru că încă vor mai fi lucrări de finalizat. Pe podul de peste Bistrița circulația va fi deschisă doar pe un fir al autostrăzii, dar în ambele direcții.

“Astăzi pot să vă spun că, în urma discuţiilor pe care le-am avut cu antreprenorul, cu beneficiarul, cu cei care răspund de siguranţa rutieră, cu absolut toţi cei implicaţi în procesul de dare în trafic fără niciun risc pentru VO Bacău, pot să vă spun că miercuri, 2 decembrie, vom da în circulaţie

Varianta de Ocolire Bacău. Vorbim de aproximativ 30 de km de reţea, de drum naţional, respectiv autostradă. 16 km de autostradă din cei 30 vor fi daţi în trafic miercuri, 2 decembrie”, a declarat ministrul, potrivit Desteptarea.

Este vorba de primii kilometri de autostradă existenți în Moldova. Pentru Varianta de Ocolire Bacău termenul de finalizare era ianuarie 2022.

"Se poate să dăm în trafic şi să recepţionăm un obiectiv înainte de termenul asumat prin contract.

Pentru Varianta de Ocolire Bacău termenul de finalizare era ianuarie 2022. Aşadar, începând cu ziua de 2 decembrie românii, moldovenii vor beneficia de încă 30 de km de reţea de drum modernizat, din care 16 km de autostradă", a mai spus ministrul.

Câți kilometri de autostradă au fost construiți în România în anul 2020

Construcția de autostrăzi din România pare că bate pasul pe loc, însă asta nu-i împiedică pe guvernanți să anunțe mii de kilometri de drumuri rapide finalizate în următorii zece ani.

În realitate, în ultimii zece ani s-au construit în România mai puțin de 600 de kilometri de autostradă.

Anul acesta,  au fost daţi în folosinţă aproximativ 26 km de autostradă, existând speranțe (dar nu certitudini) că alți 36 de kilometri vor fi gata până la 31 decembrie. În 2019 s-au dat în folosinţă 43 km de autostradă în România, după ce în 2018 au fost inauguraţi 58 de kilometri, arată datele Institutului Naţional de Statistică.

Premierul Ludovic Orban a promis recent că în următorii zece ani vom avea 3.000 de kilometri de autostrăzi și drumuri rapide. „Am prezentat 3.000 de kilometri de autostradă şi de drumuri expres, peste 2.500 de kilometri de cale ferată şi multe alte investiţii în infrastructura de toate tipurile: energetică, sanitară, infrastructura de comunicaţii”, a spus premierul Orban, într-o vizită în Franţa.

De la 925 de kilometri la 3.000

este o distanță uriașă, care ar necesita un ritm de circa 210 kilometri de autostradă inaugurați an de an. Nu e imposibil, dar este departe de media actuală, de 60 km.

Din totalul drumurilor naţionale, 35% (6.176 km) sunt drumuri europene şi aproximativ 5% (889 km), autostrăzi. Din punctul de vedere al numărului de benzi de circulaţie, 11% (1.923 km) sunt drumuri cu 4 benzi, 1,6% (290 km) sunt drumuri cu 3 benzi şi 0,2% (35 km) drumuri cu 6 benzi.

Sursa: Desteptarea


Autor

Are o experiență de peste 20 de ani în presa scrisă, online și TV, cu specializare în domeniile economic, politic și relații internaționale.

A ocupat de-a lungul timpului poziții de redactor, editor sau editor coordonator în instituții media precum Revista 22, Cariere, Business Standard, Realitatea TV, Gandul. Face parte din echipa stirilekanald.ro din iulie 2020.

Absolvent de Filosofie și Jurnalism, cu masterat în Știintele comunicării, a dezvoltat o pasiune pentru domeniul resurselor umane. Colaborează de 12 ani cu HR Club pentru realizarea Manualului de bune practici în Managementul resurselor umane. În ultimii ani a derulat mai multe proiecte de ghost-writing, cu cărți publicate la edituri de prestigiu din România.

Îți Recomandăm Și...