Un influencer este o persoană publică care își exprimă ideile și oferă informații subiective pe una sau mai multe platforme sociale.
Dar, așa cum bine știm, este destul de greu să se ajungă în punctul în care avem un număr consistent de oameni urmăresc persoana respectivă. Totuși, cum reușește un influencer să monetizeze conținutul pe care îl produce?
Articole și/ sau conținut sponsorizat
Aceasta este una dintre metodele care pot aduce cel mai mare venit unui influencer. În funcție de conținutul pe care acesta îl promovează, el poate primi oferte de sponsorizare pe sume destul de mari, dar ele variază conform numărului de urmăritori. Poți să te gândești în felul următor, fiecare influencer are un grup de oameni care îl urmăresc, iar aceștia vor îl vor asculta când el va promova un anumit produs. Cu cât numărul de urmăritori este mai mare, cu atât va crește și suma pe care o va oferi o firmă pentru o colaborare.
Program de afiliere
Un program de afiliere este probabil cea mai utilizată metodă de a monetiza conținutul pe care îl postezi, iar în această idee putem lua exemplul Youtube-ului. Odată ce ai ajuns la un anumit număr de abonați, poți folosi programul de afiliere al site-ului, unde vei primi o sumă de bani în funcție de numărul de persoane care se vor uita la reclame.
Un alt exemplu ar fi cel legat de blogging și vlogging. Unii influenceri de acest gen au propriul site, iar programul de afiliere pe care îl folosesc aceștia este diferit. Practic, avem la dispoziție mai multe opțiuni, dar cea mai folosită este cea de la Google.
Creează propriile produse
Unii influenceri au ajuns să aibă un număr foarte mare de urmăritori, care sunt fideli și vor să își susțină persoana publică favorită. Astfel, mulți au venit cu propriul brand de haine și diferite obiecte (merch), de unde reușesc să scoată profit lună de lună.
Citeste si: VIDEO| Cât vom plăti pentru mielul de Paşte în 2021?
Ambasador pentru un brand important
De obicei, doar firmele mari oferă astfel de parteneriate cu persoanele publice, iar ele pot fi foarte profitabile pentru ambele părți.
Influencerul primește un salariu prestabilit prin contract și uneori o cotă parte din fiecare produs vândut, în timp ce firma primește expunere în mediul online și are posibilitatea să vândă mult mai multe produse, mărindu-și, astfel, profitul.Promovat de: DigitalUp.ro