Cum influențează designul interior decizia de cumpărare?

Cum poate influența designul magazinelor de retail nivelul vânzărilor? Fără îndoială, simțurile joacă un rol important în magazinele fizice.

vineri 23 august 2019 , 16:35

DISTRIBUIE
acest articol
DIMENSIUNE
TEXT ARTICOL
Aa - Aa+

 

Când vorbim despre decor, design interior etc., de obicei ne imaginăm aspecte vizuale. În acest articol vrem să vă împărtășim câteva informații care arată că designul unui magazin trebuie abordat într-un mod global, ținând cont de toate simțurile.

Designul în magazine: totul poate fi o chestiune de percepție

Mediul înconjurător este un aspect al mediului fizic pe care unele magazine îl trec cu vederea, dar este mai important decât credem.

Credeți că iluminarea proastă, grinzile expuse și atmosfera întunecată sunt elemente necorespunzătoare?

În mod ironic, unele surse indică faptul că, dacă obiectivul vostru este de a-i face pe oameni să simtă că achiziționează la un preț avantajos, acest design vă poate ajuta să vindeți mai mult.

De exemplu, este posibil ca într-un magazin în care hainele sunt așezate într-o cutie, în sezonul reducerilor, vânzările să fie mai mari decât într-unul în care produsele sunt așezate la milimetru.

Poate părea ciudat, dar fashionistele au tendința de a se îngrămădi la standurile cu haine, căutând rochia preferată în grămada cu produse. Se pare că în perioada de oferte, îmbrăcămintea dezordonată, face ca produsele să fie percepute ca fiind mai accesibile, iar acest lucru contribuie la creșterea vânzărilor.

Dimpotrivă, atunci când nu ne aflăm în anotimpul ofertelor, magazinele high-end trebuie să cultive un climat diferit. Aprovizionarea magazinelor cu produse la prețuri ridicate ar trebui să creeze o atmosferă care să reflecte exclusivitatea.

După cum ne putem da seama, vânzările în magazine fizice sunt o problemă de percepție.

Avantajul magazinelor fizice față de magazinele online

Datorită internetului vânzările online vor continua să crească și să facă cumpărăturile mai convenabile și mai ușoare.

Dar magazinele fizice au un mare avantaj: capacitatea lor de a seduce cele 5 simțuri ale clienților.

Cu siguranță, cumpărarea unei cămăși sau a unei bluze, se poate face mai ușor pe internet, prin intermediul smartphone-ului.

Dar într-un magazin fizic, puteți simți textura, puteți vedea calitatea țesăturii, puteți fi siguri că aceasta este mărimea pe care o căutați sau aroma dorită.

Designul magazinului: Seducând simțurile pentru a vinde mai mult

Iată câteva idei despre cum să creșteți vânzările prin stimularea celor 5 simțuri:

Văzul

Seducerea prin văz nu se limitează la produsul pe care doriți să îl vindeți, ci la mediul înconjurător.

Doriți ca cel care intră în magazin să perceapă varietatea sau exclusivitatea? Ambele caracteristici sunt valabile, dar este bine să definiți care este caracteristica care vă va ajuta să vindeți cel mai mult.

Dacă doriți să proiectați această senzație de varietate, așezați produsele unul lângă altul, în cantități mari, ca în supermarketuri.

Dar dacă este un magazin cu produse la preț mai mare, plasați produsele cu suficient spațiu între ele.

Această distanță creează senzația vizuală că este un produs unic, ceva care nu este fabricat în masă și pe care doar puțini îl pot avea.

Materialele tipărite din magazin sunt și ele un element important.

Țineți cont de faptul că referințele vizuale trebuie să fie aspiraționale, dar și realiste.

Mai simplu spus, modelele care apar în materialul dvs. tipărit ar trebui să fie în concordanță cu contextul în care se află magazinul dvs.

Mirosul

Simțul mirosului este cea mai directă legătură cu creierul nostru.

Într-un mediu de cumpărături, aroma poate fi folosită în moduri diferite. Ați observat că hainele noi au acel miros caracteristic?

Să nu mai spunem de pâine. De fiecare dată când mergem la brutărie, aroma pâinii proaspăt coapte ne hipnotizează.

Unele restaurante de tip fast-food folosesc aroma bucătăriei lor ca strategie de marketing.

Auzul

Auzul este un factor determinant dacă ați identificat deja ce segment de populație doriți să vizați. Tipul de muzică și volumul atrag publicul tânăr și nu atât publicul adult. Muzica nostalgică din supermarketuri pare să îndeplinească două funcții:

Prima. Deoarece acest tip de muzică are un ritm lent, ne stimulează să ne mișcăm mai încet prin magazin, fără grabă.

Unii analiști consideră că în vânzările cu amănuntul, cu cât se petrece mai mult timp în magazin, șansele ca oamenii să cumpere mai mult sunt mari.

A doua. Muzica nostalgică accentuează lacunele emoționale, evocă experiențele trecute. Aceste dispoziții predispun la achiziții emoționale. Sunt șanse mai mari să cumpărați un desert de care nu aveți nevoie, dacă vă cuprinde nostalgia, chiar dacă nu vă este foarte foame.

Atingerea

Atingerea este poate unul dintre simțurile care ar trebui exploatate în magazinele fizice, deoarece este un factor care nu se va regăsi în vânzările online.

Gustul

Gustul este simțul cel mai specific pe care îl au oamenii. Este foarte dificil să legăm gustul mâncării de preferințele consumatorilor. Adică, ceea ce ar putea avea un gust deosebit pentru unul, celuilalt s-ar putea să nu îi placă deloc.

Pe scurt, designul magazinelor este o disciplină care poate profita de cele cinci simțuri pentru a crea experiențe multisenzoriale.

De asemenea, atunci când vorbim de design trebuie ținut cont și de alegerea unor rafturi metalice pentru magazin de calitate. Cu ajutorul lor se poate crea cu ușurință un design care să atragă atenția clienților. Acestea pot fi achiziționate oricând de pe Rafturimetaliceaz.ro. Intrați, vedeți și comandați, căci nu veți regreta.

Clipul zilei pe STIRILEKANALD.RO:

Te-ar putea interesa si