Cum sa dati corect la lopata si sa evitati durerile de spate. Medic: "Miscare este usor vicioasa, poate sa genereze o hernie de disc"

Zapada a acoperit aproape intreaga tara, aşa ca de voie, de nevoie, datul cu lopata s-a transformat zilele acestea in sport national. Iata cum puteti sa va faceti munca mai uşoara şi sa evitati durerile de spate. ##VIDEO42271##

Author: Stirile Kanal D Editor: Catalin Patru joi 12 ianuarie 2017 , 19:32

DISTRIBUIE
acest articol
DIMENSIUNE
TEXT ARTICOL
Aa - Aa+

Datul la lopata nu e chiar floare la ureche: te-apleci, te-ndoi si te ridici cu spor, dar mai apoi... te vaiti de shale!

- Usor nu e in mod sigur, dar trebuie sa facem treaba asta, nu avem ce face

- Mai greu, dar daca n-ar fi ger, frig.

Si cu lopata si cu... Merge. Va mai odihniti intre? Cate un pic

Dr. Mihai Roman, medic primar ortopedie-traumatologie: febra musculara sigur o sa ne afecteze pe toti, o alta poate hernia de disc!

Fara antrenament solid, gimnastica in zapada se lasa cu dureri! Medicii ne atrag atentia:

Dr. Mihai Roman: Miscarea de lopatat la zapada prepuspune o pozitie usor vicioasa, aplecata inainte si ridicarea unei greutati. Din aceasta pozitie poate sa genereze o eventuala patologie tip hernie de disc.

Asadar, cum se face deszapezirea fara sa anchilozam de-a binelea?! Ei bine, iata cateva trucuri anti-durere!

5-10 minute de miscare pe zi sunt o conditie necesara inainte sa puneti mana pe lopata! Astfel intreg corpul se va incazli si va va fi mult mai usor sa depuneti efort! Nu neglijati nici tinuta. Temperaturile scazute pot sa declanseze sau sa accentueze durerile de spate.

Penru a face fata temperaturilor scazute este bine sa alegeti haine groase, dar lejere, care sa va permita sa va miscati in voie.
Si nu in ultimul rand cel mai important lucru este sa alegeti o lopata usoara, special pentru dat zapada.

Pozitia corpului conteaza cel mai mult: spatele trebuie sa fie drept si sa folositi mai mult muschii picioarelor si ai bratelor.

Mihai Roman: de preferat sa fie o miscare in planul acesta al corpului evitan pe cat posibil rasucirea.

Si pe cat posibil, impingeti zapada! Nu o ridicati!

"Solicita foarte mult bratele, dar si coloana. Prin urmare faceti acest lucru, dar faceti-l in reprize mai scurte si cantitatea de zapada pe care o impingeti deoparte sa fie mai mica, pentru ca asta solicita mai putin coloana."

Potrivit specialistilor, un metru cub de zapada afanata dat la o parte cu lopata echivaleaza cu ridicarea a 100 de kilograme. Asa ca tineti cont de sfaturile specialistilor, altfel riscati chiar sa ajungeti la spital!


Abonează-te pe

Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si