El a reiterat ca autostrada va fi finalizata la sfarsitul anului 2021.

”Este o certitudine ca acest proiect nu va mai avea nicio frana pana la finalizarea integrala a lucrarilor”, a punctat Homor, in cadrul unei conferinţe de presa, potrivit News.ro.

Seful CNAIR a evitat sa faca o estimare a costurilor autostrazii, aceste cifre urmand sa fie prezentate cand se finalizeaza integral acest studiu de fezabilitate.

De altfel, secţiunile 2 si 3 ale proiectului sunt si cele mai dificile, ele traverseaza zona de munte si merg in paralel cu DN 7 Valea Oltului.

Totodata, pana la finalul anului 2017 va fi gata proiectul tehnic integral al autostrazii, acesta urmeaza sa fie scos la licitaţie in curand.

In prima jumatate a anului 2018 vor incepe lucrarile la secţiunile 1 si 5, spune seful CNAIR, ”astfel incat tot sectorul sa fie gata in 2021”.

In ceea ce priveste ultimul tronson al autostrazii, lucrarile vor incepe in semestru I al anului 2019.

Citeste si: Ghid complet valori glicemie. Valorile normale ale glicemiei- catena.ro

Citeste si: Unde au fugit azi noapte Irinel Columbeanu și Irinuca, direct de la aeroport. Avem imagini în exclusivitate- wowbiz.ro

”Pot spune ca acest proiect este unul de calitate.

Avem un studiu de fezabilitate de calitate, este inevitabil ca acest proiect sa fie un succes. Avem un proiectant de specialitate bun, avem bani in buget, este o chestiune de timp pana acest proiect devine concret”, a declarat Homor.

Autostrada Sibiu-Pitesti este, de altfel, cel mai important si cel mai asteptat proiect de infrastructura din Romania.

”In evaluarea tuturor variantelor nu s-a ţinut cont doar de partea economica, e o analiza complexa, multicriteriala, impactul social al zonei, partea de mediu.

S-au facut foarte multe studii.(...) Din toate aceste analize a rezultat varianta pe care o avem astazi aprobata”, a mai spus seful CNAIR.

Pe cei aproape 120 km se intalnesc foarte multe categorii de pamant, iar soluţia trebuie sa corespunda fiecarei zone, afirma reprezentantul CNAIR.

In ceea ce priveste acordul de mediu, acesta va fi obţinut dupa finalizarea studiului de impact asupra mediului.

”S-a analizat atat fauna, cat si flora din zona. Vom avea acordul de mediu, in acest acord de mediu se fac toate studiile necesare, inclusiv impactul acestei autostrazi in zona, in teritoriu. S-a incercat si s-a reusit evitarea zonelor Natura 2000”, a explicat Homor.

El a mai spus ca, atunci cand a preluat fraiele CNAIR, a gasit un proiect ”in moarte clinica”, pentru care toata lumea cu care interacţiona ii cerea rezilierea contractului pentru studiul de fezabilitate.

Citeste si: Gagea și Alexandra, din nou împreună? Cum a fost sărutul din Camera roșie: „Am avut o noapte turbată. Vreau să zic că m-am odihnit foarte bine.”- kfetele.ro

Citeste si: Momente memorabile pe Arena Națională. Membrii trupei Coldplay, gest inedit pentru Babasha, în a doua seară de concert- VIDEO- radioimpuls.ro

”O reziliere a acestui contract ar fi insemnat foarte mult timp pierdut, dupa acest timp pierdut, riscul de a fi in aceeasi situaţie”, a mai spus Homor.

Acesta a precizat ca a angrenat si o echipa care a monitorizat intregul proiect.

Ministrul Transporturilor, Sorin Buse, a anunţat marţi ca traseul final pentru autostrada Sibiu-Pitesti a fost avizat, autoritaţile optand pentru prima varianta, care trece prin Curtea de Arges, apoi prin Valeni si iese in judeţul Valcea, in localitatea Racoviţa.

Autostrada Pitesti-Sibiu, parte din Autostrada Bucuresti-Nadlac (A1) este, in prezent, cel mai important proiect de sosea rapida din Romania, pentru ca realizarea sa ar permite traficul neintrerupt pe autostrada intre Capitala si frontiera cu Ungaria.

Autostrada de circa 117 kilometri ar fi prima care ar trece munţii, facand legatura intre Muntenia si Transilvania, peste Munţii Carpaţi.


Abonează-te pe


Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si