Ceea ce a început în 1873 ca un brevet pentru niturile de cupru pentru pantalonii de lucru, a devenit în ultimii 150 de ani cea mai emblematică și influentă piesă vestimentară creată vreodată. O pânză pentru un stil care încalcă regulile și se exprimă liber. Blugii 501 au depășit granițele timpului și ale culturii, o piesă originală adorată într-un mod unic de fiecare generație.
Povestea 501 Originals începe cu Jacob Davis și cu o inovație în ceea ce privește îmbrăcămintea de lucru: nituri de cupru pentru pantalonii din pânză. Un succes instantaneu, Davis a prezentat salopeta cu talie nituită de cupru furnizorului său de produse, Levi Strauss. Urmând ca mai târziu, cei doi să facă echipă pentru o versiune a modelului din denim și pânză duck- brevetat în 1873, modelul va deveni cunoscut sub numele de 501.
Citește și: Iată ce să iei cu tine când pleci într-o excursie pe 4 roți – masa de camping reprezintă un obiect esențial!
În perioada anilor 1930, modelul devenit un element de bază al îmbrăcămintei de lucru occidentale. De la un model favorit printre cowboy și călăreții de rodeo, compania ajunge să transpună romantismul Occidentului în reclamele sale.
Citește și: Parfumuri bărbătești pentru iarnă: cum le alegi pe cele mai potrivite
Cu toate acestea, abia după cel de-al Doilea Război Mondial, blugii 501 au fost în centrul atenției. Dintr-un articol dedicat îmbrăcămintei de lucru, pantalonii – cu un fit mai pliat pe picior și fără nasturii de la spate și bretele – erau acum priviți ca o ținută casual. Cluburile de motocicliști, artiștii, muzicienii și, cel mai important, adolescenții, au îmbrățișat 501 Originals pentru stilul lor durabil și utilitar. În plus, au devenit o declarație cool și ieșită din tipare datorită lui Marlon Brando în filmul The Wild One din 1953.
Citește și: Cele mai populare destinații de vacanță în 2023
În anii 1960, blugii 501 erau un element de bază al subculturilor de pretutindeni. Au fost purtați la Woodstock, în timpul mișcării pentru Drepturile Civile și la protestele din Vietnam, precum și de subculturile Mods și Rockers din Marea Britanie. Prezența lor devine tot mai constantă în filme emblematice, ba chiar în cazul lui Bob Dylan, își fac prezența pe coperta de album.
Citește și: Sfaturi pentru alegerea pantofilor confortabili pentru copii
De-a lungul anilor '70 și '80, blugii 501 s-au globalizat. Devin un produs nelipsit de pe piețele negre, în special în cele din fosta Uniune Sovietică.
În Japonia, pe măsură ce popularitatea față de îmbrăcămintea edgy a crescut, vintage 501 Originals capătă un caracter must-have. Vedetele rock precum Kate Bush și Kim Gordon i-au purtat rupți și uzați, în timp ce vedetele hip-hop precum Run D.M.C. și N.W.A îi preferau negrii și baggy. Personaje emblematice în domeniul tehnologiei precum Steve Jobs i-au purtat la fel ca motocicliștii din Oakland, Chicanos din L.A. și Bobos din Paris.Citește și: Cine sunt fermierele fierbinți de pe TikTok. Au renunțat la oraș și fac bani pe internet
Numiți de revista Time în 1999 drept „articolul de modă al secolului 20”, blugii 501 și-au continuat ascensiunea de succes drept un articol emblematic și în secolul 21.
Jurnalistă, călătoare, optimistă. Un rezumat în trei cuvinte al Dianei Puiu.
A urmat cursuri de actorie timp de opt ani, a terminat Facultatea de Litere, Specializarea Jurnalism și Științele Comunicării din Iași, un master în Jurnalism Tematic, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, București, iar în prezent urmează cursurile programului de master Cultură și Literatură Română din cadrul Facultății de Litere Bacău.
A urmat cursurile de jurnalism de la Palatul Copiilor Bacău pe tot parcurusl liceului, experiență ce i-a adus și câteva colaborări cu presa locală.
Diana are o experiență de trei ani ca reporter de teren al unui radio din Iași și un an de prezentator de știri.
Iubește tot ce ține de teatru, film, pictură și modă, fiind și organizator de evenimente culturale. Când nu este la birou sau pe teren, Diana se relaxează în natură și face fotografii, una din pasiunile ei.