Faci sala? Iata cum ar trebui sa arate meniul tau, daca vrei rezultate rapide!

Un echilibru perfect intre o alimentatie corecta si un program de miscare zilnic are un impact semnificativ asupra sanatatii organismului si a starii generale de bine.

K.B., joi 22 august 2019 , 13:20

DISTRIBUIE
acest articol
DIMENSIUNE
TEXT ARTICOL
Aa - Aa+

Oamenii isi doresc sa slabeasca rapid pentru ca vor sa isi imbunatateasca aspectului sau din cauza unor probleme de sanatate. Insa nu pot fi obtinute rezultate imediate fara a tine cont de anumiti factori esentiali intr-un proces de slabit sanatos. Majoritatea celor care merg la sala considera acest lucru suficient pentru a scapa de surplusul de greutate cauzat de o alimentatie necorespunzatoare. Performanta sportiva are nevoie de o dieta bine planificata, bazata pe vitamine, carbohidrati si proteine pentru a furniza corpului suficienta energie. Indiferent daca mergi zilnic la sala, esti un sportiv de weekend sau faci exercitii doar de cateva ori pe saptamana, ai nevoie de o alimentatie adecvata din punct de vedere nutritional.

Ce sa mananci inainte de sala?

Activitatea la sala are un efect extraordinar asupra organismului. Sportul va preveni tendinta de ingrasare si va combate supraponderabilitatea. Alaturi de miscare, alimentatia are un rol esential in obtinerea unui corp sanatos.

O parte importanta a antrenamentului o reprezinta pregatirea alimentara inainte de inceperea exercitiilor. In primul rand, indiferent de perioada din zi in care alegi sa mergi la sala, trebuie sa stii cand sa mananaci. Tine cont sa consumi alimentele cu doua ore inainte sa incepi exercitiile, deoarece organismul va folosi resursele energetice pentru digestia acestora. Pentru un antrenament eficient ai nevoie de energie, asa ca nu vei putea depune efort fizic cu stomacul plin. In al doilea rand, trebuie sa stii ce mananci. Potrivit specialistilor, o dieta corecta inainte de a merge la sala trebuie sa respecte raportul de 1:2 proteine – carbohidrati.

O masa bogata poate include orez integral, fulgi de ovaz, paste fainoase integrale sau paine integrala cu seminte. Alaturi de acesti carbohidrati, poti servi lapte sau iaurt cu continut scazut de grasimi, oua, carne sau peste. Astfel, vei beneficia de toata energia necesara pentru a depune un efort fizic crescut. Nu sunt indicate prajiturile, produsele de patiserie, biscuitii, chipsurile sau alimentele prajite.

Daca mergi la sala dimineata, ai nevoie de o gustare usoara, care nu iti ingreuneaza antrenamentul. Poti opta pentru lapte cu cereale, iaurt cu cereale si nuci, o omleta facuta doar din albusuri servita cu paine integrala si cateva legume. In situatia in care timpul iti permite sa faci exercitii fizice dupa-amiaza sau seara, consuma cu doua ore inainte carne slaba de pui, curcan, vita sau peste. Este important sa le gatesti la cuptor sau la gratar, in niciun caz prajite. Alaturi de proteine, poti manca si legume verzi, cartofi, orez sau paste fainoase integrale. Untul, smantana, uleiurile vegetale de calitate, nucile, avocado sau semintele macinate sunt recomandate pentru o masa mai bogata. Ai la dispozitie o multime de variante, asa ca iti poti schimba meniul la fiecare masa.

Pe langa proteine si carbohidrati, corpul tau are nevoie si de vitamine. Fructele sunt cea mai buna optiune, o gustare usoara, bogata in glucide. Serveste un mar, o banana sau un iaurt in care sa adaugi salata de fructe. Un smoothie preparat cu ajutorul unor blendere profesionale este perfect in orice moment al zilei. Cateva bucati de fructe proaspete, un sfert de cana de lapte sau iaurt fara grasimi si o jumatate de cana cu suc de fructe fara zahar amestecate in blender iti ofera rapid o bautura gustoasa si sanatoasa.

Pe langa alimentatia echilibrata, tine cont si de hidratare. Consuma suficienta apa pe tot parcursul zilei pentru un corp sanatos.

Ce sa mananci dupa sala?

Dupa ce ai depus efort fizic la sala este important sa refaci rapid glicogenul din muschi. Insa, imediat dupa antrenament trebuie sa te hidratezi. Consumul de alimente este recomandat la o ora dupa terminarea exercitiilor. Poti opta pentru o masa care sa contina salata si carne slaba de pui sau peste ori legume. Fructele care au un continut ridicat de glucoza, precum bananele sau strugurii, sunt binevenite dupa antrenamentul la sala. Carbohidratii sunt de asemenea ideali – cereale integrale cu lapte sau iaurt ori un shake proteic cu pana la 10% continut de carbohidrati.

Ce alimente te scapa de febra musculara?

Atunci cand faci o pauza de miscare destul de lunga, in cazul in care nu te-ai incalzit suficient inainte de antrenament sau muschii sunt suprasolicitati, apare febra musculara. Alimentatia joaca un rol important si in ameliorarea acestor dureri neplacute. Ai nevoie de proteine pentru ca fibrele musculare sa poata fi refacute. Ia in calcul consumul de carne de pui, pește, curcan și albușuri de ou, deoarece acestea sunt sursele cele mai bogate de proteine. Totodată, sunt recomandate şi proteinele de origine vegetală, ca de exemplu soia (contine 38% proteine), fasole, linte şi unele cereale precum quinoa. Bauturile bogate in vitamina C – suc de afine, rodii, cirese, rosii sau de legume – ajuta la relaxarea muschilor. Ghimbirul calmeaza febra musculara si lupta cu inflamatiile.

Dieta antiinflamatorie mai poate contine si alimente integrale, neprocesate, grasimi sanatoase precum ulei de peste, nuci, avocado sau unt de arahide, alimente bogate in acizi grasi Omega 3 si carbohidrati care sa aduca energie organismului.

Alimentele bogate in carbohidrati trebuie sa constituie baza unei bune diete. Daca vei combina mancarea potrivita cu antrenamente eficiente la sala, vei putea obtine rezultate vizibile intr-un timp destul de scurt. Totusi, pentru un corp perfect trebuie sa iti impui un stil de viata sanatos. Nu urma o alimentatie corecta doar inainte si dupa exercitiile la sala, ci obisnuieste-te sa consumi in permanenta produse bogate in substante nutritive care sa iti asigure energia zilnica.

Clipul zilei pe STIRILEKANALD.RO:

Te-ar putea interesa si

}