Cu o creștere medie anuală de 36,5%, încă de la lansarea strategiei #FORWARDBEAUTY în anul 2018, afacerea de e-commerce a fost o poveste de succes pe termen lung. În anul 2020, Douglas și-a accelerat din nou traiectoria de creștere a comerțului electronic, în special în cel de-al patrulea trimestru, înregistrând o creștere de 44,5%. Această creștere a fost semnificativ mai mare decât tendința anuală generală și a fost realizată în ciuda redeschiderii magazinelor, după perioadele de lockdown impuse de majoritatea guvernelor europene.

Transformarea cu succes într-o platformă de frumusețe integrată

Bazându-se pe filosofia DIGITAL FIRST, retailerul reușește cu succes integrarea magazinelor online și a celor peste 2.000 de magazine offline într-o platformă digitală de succes.

Ca o componentă integrată în platforma digitalizată, magazinele offline Douglas sunt mai mult decât simple puncte de vânzare. Pe lângă consultanță, experiențele inedite și serviciile oferite, acestea au și rolul de a atrage noi clienți către zona de online. În același timp, clienții beneficiază de conexiunea dintre proximitatea geografică și ofertele digitale, cum ar fi „Click & Collect”, un serviciu care le permite clienților să cumpere convenabil de acasă și să ridice produsele la un magazin din apropiere, posibilitatea folosirii unui cod promoțional Douglas pentru a obține reduceri și discounturi semnificative, eșantioane gratuite oferite exclusiv online, livrare gratuită sau noul serviciu gratuit de ambalare cadouri, prin intermediul căruia le este oferită clienților opțiunea de împachetare a produselor și adăugarea unei felicitări cu un mesaj personal.

Citeste si: VIDEO- Proceduri speciale pentru buze în saloanele de înfrumusețare

Digitalizarea va juca un rol cheie în strategia Douglas

Douglas este primul comerciant cu amănuntul care și-a digitalizat întregul management al lanțului de aprovizionare cu software bazat pe inteligență artificială (IA) realizat de Relex Solutions. Acest software este utilizat și pentru a spori impactul campaniilor de marketing, dar și pentru a optimiza plasarea individuală a

produselor în magazine. Și anul acesta cupoanele și codurile promoționale au rămas printre cele mai populare și atractive campanii de marketing în rândul clienților. În 2020, conform datelor furnizate de specialiștii portalului internațional de cupoane și coduri promoționale Promocodius, cererea de coduri promoționale și cupoane a înregistrat o creștere de 13% în comparație cu anul precedent.

Citeste si: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12- catena.ro

Citeste si: Toni Greblă, întrebat despre imaginile în care apare alături de omul lui Călin Georgescu: „Întrebați porcul”- antena3.ro

Citeste si: Regimul din Siria a căzut. Bazele militare ale Rusiei sunt în ”stare de alertă”. Rebelii au pus mâna pe putere- stirileprotv.ro

În acest context, o înțelegere profundă a nevoilor clienților, a comportamentului de cumpărare și continuarea impulsionării comerțului electronic, inițiată în 2018 este vitală.

Citeste si: VIDEO- Tratamentele faciale de curățare, căutate în fiecare primăvară

Inteligența artificială, prin algoritmii incluși în cadrul site-ului este capabilă de a oferi o experiență personalizată fiecărui client, luând în calcul mai multe variabile, printre care locația, aspectele de natură demografică și interacțiunile trecute de pe site. Cu ajutorul algoritmului de învățare automată Relex, capacitatea de prognoză a software-ului devine din ce în ce mai precisă. Software-ul este deja capabil să ia în considerare structuri de date complexe, cum ar fi prognozele meteo zilnice pentru fiecare locație individuală a magazinului și face ca întregul lanț de aprovizionare al lui Douglas, un sistem care cuprinde peste 100.000

de produse, cel mai mare portofoliu de produse destinate îngrijirii personale din Europa să fie extrem de eficient și din ce în ce mai fiabil.

Citeste si: Este interzis ca bradul de Crăciun să fie transportat cu mașina! Care este amenda pe care șoferii o primesc, dacă nu respectă această regulă- kfetele.ro

Citeste si: Nicko McBrain se retrage din turnee după 42 de ani alături de Iron Maiden: ”A fost o călătorie incredibilă!”- radioimpuls.ro

Citeste si: Un „obiect luminos” bizar care a apărut pe cer sâmbătă provoacă nelinişte în Iran- antena3.ro

Citeste si: Alege make-up artistul potrivit cu un singur click!

Eficiența acestui sistem precum și confirmarea faptului că această strategie funcționează este demonstrată de volumul de vânzări online de peste 1 miliard de euro realizat pe parcursul anului 2020. Datorită clienților săi fideli, Douglas a obținut un volum considerabil de vânzări de 3,2 miliarde de euro, doar puțin sub cifra record din anul precedent de 3,5 miliarde de euro.


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si