Gabriela Firea: "Nu se pune in niciun caz problema sa renuntam la culoarele unice destinate transportului public"

Primarul Capitalei, Gabriela Firea, spune ca nu se pune in niciun caz problema ca municipalitatea sa renunte la culoarele unice destinate transportului public si ca va actiona astfel incat aceasta masura sa fie cat mai eficienta. Firea sustine ca in foarte scurt timp orasul va fi complet blocat daca nu vor fi luate masuri de descurajare a traficului rutier, iar "pentru inceput" are in vedere doar masuri care sa stimuleze conformarea voluntara, de genul incurajarii transportului in comun sau a celui ecologic, dar in perspectiva "nu sunt excluse si alt gen de masuri”.

miercuri 24 mai 2017 , 14:22

DISTRIBUIE
acest articol
DIMENSIUNE
TEXT ARTICOL
Aa - Aa+

Intr-un comunicat transmis miercuri dimineata, Primaria Capitalei spune ca Gabriela Firea a avut  o sedinta cu reprezentantii directiilor de transporturi si utilitati din primarie pentru a stabili modul de implementare a masurilor care vor insoti introducerea culoarelor unice pentru transportul in comun in Bucuresti. 

"Nu se pune in niciun caz problema sa renuntam la culoarele unice. Planul de Mobilitate Urbana Durabila, un document strategic de planificare a transportului in regiunea Bucuresti-Ilfov, realizat sub coordonarea BERD, precizeaza clar ca una dintre masurile care duc la cresterea mobilitatii este realizarea acestor benzi destinate transportului public. Vom actiona sa facem aceasta masura cat mai eficienta, astfel incat efectele benefice sa fie mai mari decat neajunsurile, aplicand in aceasta perioada un set de masuri complementare care sa ajute la decongestionarea traficului", sustine Gabriela Firea.

Firea spune ca la finalul lunii aprilie in Bucuresti erau inmatriculate 1,274 de milioane de autovehicule, plus alte 155.000 inmatriculate in Ilfov. Fata de finalul anului trecut se inregistreaza, in doar patru luni, o crestere de peste 30.000 de autovehicule in zona metropolitana Bucuresti, carora li se adauga autovehiculele, deloc putine,masinile care tranziteaza zilnic Bucurestiul, precum si cele inmatriculate in alte judete sau in alte tari care au proprietari ce locuiesc, de fapt, in Capitala.

Primarul general sustine ca in foarte scurt timp orasul va fi complet blocat daca nu vor fi luate masuri de descurajare a traficului rutier, iar "pentru inceput" municipalitatea are in vedere doar masuri care sa stimuleze conformarea voluntara, de genul incurajarii transportului in comun sau a celui ecologic, dar in perspectiva "nu sunt excluse si alt gen de masuri”.

 
Principalele proiecte ale municipiului Bucuresti care vizeaza fluidizarea traficului rutier in zona Bucuresti-Ilfov sunt incluse in Planul de Mobilitate Urbana Durabila 2016-2030 si vizeaza introducerea de benzi de circulatie cu prioritate pentru transportul public pe o distanta de 25 kilometri, achizitia a 100 de troleibuze, 100 de tramvaie si 400 de autobuze, pentru inceput, modernizarea infrastructurii de tramvai si extinderea acesteia cu 41 de kilometri de cale dubla, precum si reabilitarea a aproximativ 1.800 de statii.
 
Primaria Capitalei mai enumera, printre marsurile pe care le are in vedere, constructia de parcari de tip Park & Ride la punctele cheie de intrare in oras,·       constructia de parcari subterane, amenajare si largire Prelungirea Ghencea, largire str. Jandarmeriei, reconfigurarea intregii zone de birouri Pipera-str. Fabrica de Glucoza, str. D. Pompeiu, str. Petricani, str. Andronache, Soseaua Colentina, amenajarea infrastructurii utilitare pentru biciclete (piste si locuri de parcare), precum si extinderea sistemului de inchiriere biciclete (bike-sharing), crearea de noi zone cu prioritate pentru pietoni si biciclisti in centrul orasului, concomitent cu modernizarea spatiul urban public si imbunatatirea conditiilor de accesibilitate pentru persoane cu mobilitate redusa, regandirea si extinderea sistemului de management al traficului.

Sursa: News.ro

Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si