Europarlamentarul Dan Motreanu a anunțat aprobarea unei scheme de sprijin de către Comisia Europeană, notificată de România, destinată investițiilor în porturile românești. Această inițiativă vine ca răspuns la creșterea fluxurilor comerciale în urma conflictului dintre Rusia și Ucraina.
Schema, în valoare de 126 de milioane de euro, va beneficia de finanțare parțială din fondurile de coeziune ale UE. Prin aceasta, se vor acorda granturi de până la 10 milioane de euro pentru societățile de logistică din porturile situate pe granița estică a UE (Giurgiu, Constanța, Galați), canalul Dunăre-Marea Neagră (Poarta Albă, Midia Năvodari), canalul Sulina, precum și porturile „satelit”
ale Constanței (Midia și Mangalia).
Scopul acestei scheme este de a sprijini operatorii portuari de la Dunăre și Marea Neagră în procesarea și depozitarea mărfurilor, contribuind astfel la eliminarea blocajelor și reducerea întârzierilor cauzate de creșterea activității comerciale.
Citeste si: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi- catena.ro
Citeste si: Dana Budeanu, mesaj dur pentru cei care îl susțin pe Georgescu: „Ne spune nouă că nu are niciun leu. Cum haliți așa ceva?”- antena3.ro
Citeste si: Klaus Iohannis a decis! Decretul semnat de președinte- stirileprotv.ro
"Schema de sprijin este în valoare de 126 de milioane de euro și va fi finanțată parțial din fondurile de coeziune.
Vor fi acordate granturi de până la zece milioane de euro pentru societățile de logistică din porturile românești situate pe:
« granița estică a UE – Giurgiu, Constanța, Galați;
« canalul Dunăre-Marea Neagră – Poarta Albă, Midia Năvodari;
« canalul Sulina sau porturile „satelit” ale Constanței – Midia și Mangalia.
Operatorii din porturile de la Dunăre și Marea Neagră vor fi sprijiniți să prelucreze și să depoziteze mărfurile, eliminând blocajele și reducând întârzierile provocate de creșterea fluxurilor comerciale.”, a anuntat europarlamentarul.
Porturile de la Dunăre și Marea Neagră, noduri critice în lanțul logistic european
În contextul creșterii fluxurilor comerciale, în special datorită situației geopolitice tensionate din Europa de Est, porturile de la Dunăre și Marea Neagră au devenit noduri critice în lanțul logistic european.
Aceste porturi nu numai că facilitează comerțul internațional, dar sunt și esențiale pentru economia regională și națională. Prin urmare, sprijinul guvernamental pentru operatorii portuari din aceste zone este nu doar oportun, ci și strategic.
Operatorii portuari se confruntă cu provocări semnificative în gestionarea volumelor crescute de mărfuri. Acestea includ nevoia de infrastructură modernizată, tehnologii eficiente pentru procesarea și depozitarea mărfurilor, precum și resurse umane calificate. Fără un sprijin adecvat, aceste provocări pot duce la blocaje logistice, întârzieri în livrări și, în cele din urmă, la costuri mai mari pentru consumatori.