Fara ele, nu mai coboara barierele la trecerile la nivel, nu se mai aprind semnalele acustice si luminoase si nici nu se mai schimba macazul.Colegul nostru, Stefan Stroe, a urmarit traseul acestor indivizi cu o camera ascunsa.

"Asa, eu va dau 17 lei pe kilogram, nu ma cunosti, nu te cunosc.

Nu vreau buletin, nu vreau nimic. Deci, nu va cer acte, de unde aveti marfa, ca sa-mi dati buletinul, sa fac borderou etc..etc.. Nu", a declarat un angajat al centrului de colectare a fierului vechi.

Aici, la centrul de colectare a fierului vechi ajunge cuprul furat din instalatiile de dirijare a traficului CFR. Hotii fura in nestire relee CFR. Le vand la negru pe bani frumosi si pun in pericol siguranta calatorilor. Nu cu mult timp in urma un furt de amploare a avut loc pe ruta Fundulea-Sarulesti.

"Se fura de 25 de ani fara ca cineva sa si puna intrebarea, de ce se fura atat de usor aceste relee? Mi-au spus oamenii ca nu exista paza, nu exista absolut nici o securitate", spune reporterul Kanal D.

"Nu exista asa ceva. Deci, nu exista paza? Nu.

Paza, nu. Nici-un fel de securitate? Doar politia. Acum, ne-au pus sa sapam in dreptul dulapurilo, ca daca vine hotul si calca, sa se vada urma..Incredibil. Da, duceti-va si vedeti", spune unul dintre muncitori.

Citeste si: Gingii inflamate la bebelusi: cauze si solutii privind tratamentul- catena.ro

Citeste si: Andrei Versace a sunat la Ambulanță, înainte să fie găsit mort în casă: "A avut niște..."- wowbiz.ro

In jurul caii ferate misuna tot felul de indivizi care se ocupa cu strangerea de fier vechi pe care mai apoi il valorifica.

Investigatorul Stefan Stroe urmareste traseul carutasilor si ajunge la centrul de colectare din Sarulesti. Aici, filmeaza cu telefonul mobil si pretinde ca are de vanzare 600 de kg de cupru.

- Am si eu niste cupru. Te intereseaza?
- Mult?
- Vreo 600 de kg.
- Am 180 de relee de tren si nu le-am desfacut. Pai, desfacem unul. Are un kilogram. Are un kilogram si bagam 180 de kilograme daca sunt 180 de relee. Intelegeti?

Cand isi exprima temerea sa nu fie surprinsi de politie atunci cand vor face tranzactia ilegala, reprezentantul firmei pare foarte sigur pe el. In ce priveste actele de provenienta a marfii, aici nici nu exista probleme. Pur si simplu nu se inregistreaza tranzactia! Totul se face la negru.

Pentru astfel de oameni totul se raporteaza la cat castiga ei fara sa se gandeasca la catastrofele ce se pot intampla cumparand relee si astfel incurajandu-i pe  cei care le fura.

La caderea serii Stefan Stroe revine la calea ferata in speranta ca va surprinde un flagrant. Dupa cateva ore de panda a devenit clar ca cineva i-a avertizat pe hoti.

"Cei care fura relee si componente ale cailor ferate ar trebui sa si dea seama ca fac un lucru extrem de grav. S-ar putea intampla oricand o nenorocire, iar oameni nevinovati sa fie raniti sau chiar sa moara", conchide Stefan Stroe, reporter Kanal D.

 

 


Abonează-te pe


Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si