Se spunea până nu demult că, la capitolul îngrijire corporală, bărbații folosesc săpunul și cam atât. Ei bine, nu mai e valabil astăzi, când industria cosmetică a ajuns și la ei. Tot mai mulți bărbați se dau cu ojă pe unghii sau cu cremă de corp. Până și cei mai vehemenți apărători ai masculinității au măcar o cremă hidratantă de față.
„Anul trecut la Saga am purtat chestia asta în care mori de cald și crede-mă, tot n-am dat-o jos 12 ore de pe mine.”
Augustin e un împătimit al fashion -ului. Are o colecție de câteva zeci de ochelari de soare, bijuterii și genți pe care le schimbă în funcție de ocazie. Dar cum pielea e cel mai important accesoriu, acordă o atenție deosebită rutinei sale de îngrijire.
„Am o rutină, folosesc apa mincelară, creme de corp pentru tatuaje pentru că trebuie să le îngrijesc. La salon merg doar să mă tund, restul le fac acasă, absolut tot ce ține de manichiură și pedichiură.”
Industria de produse cosmetice destinate bărbaților a crescut la 14 miliarde de dolari
Și nu e singurul. La nivel mondial, industria de produse cosmetice destinate bărbaților e estimată anul acesta la 14 miliarde de dolari și va atinge 21 de miliarde până în 2030. Concluzia? Bărbații se respectă și nu mai lasă stereotipurile să le conducă viața. Mai ales de când artiști internaționali, ca Liln Nas Z sau A$AP Rocky, au apărut în public cu unghiile făcute.
Cristina Bombeanu, reprezentant magazin de cosmetice: „Unde am observat un interes deosebit al domnilor. Pentru produse de manichiură, de exemplu, sunt mai atenți la cum arată cuticula. Să aibă mâinile îngrijite. Dacă vorbim de culori, observăm un interes pentru editoriale, show-uri nu neapărat în viața de zi cu zi.”
Și în ceea ce privește mersul la salon, unii bărbați ajung mai des pe scaunul hairstylistului decât doamnele.
Își fac săptămânal barba și frizură.Claudiu, barber: „Este un interes mult mai mare față de anii trecuți. Sunt clienți care vin săptămânal să-și aranjeze barba, chiar dacă nu au păr. Ei vin special pentru barbă. Vin la 3-4 zile și nu înțelegem de ce vin, dar preferă să vină la salon decât să-și facă singuri acasă. Noi chiar am creat o linie de produse și avem balsam de barbă, șampon de barbă.”
Cmai des bărbații cumpără produse de tip doi sau trei în unul și sunt mari amator de oferte de tipul cumperi unul primești altul gratuit