
1 din 3 | Klaus Iohannis, discurs despre directorii de școli: "Capacitatea de a inspira, de a încuraja un tânăr să-şi dezvolte abilităţile şi să devină performant reprezintă esenţa acestei profesii de care sunt încă puternic ataşat"

2 din 3 | Klaus Iohannis, discurs despre directorii de școli. "Capacitatea de a inspira, de a încuraja un tânăr să-şi dezvolte abilităţile şi să devină performant reprezintă esenţa acestei profesii de care sunt încă puternic ataşat şi care este

3 din 3 | Klaus Iohannis, mesaj pentru directorii de școli din România
Preşedintele Klaus Iohannis a transmis, miercuri, un mesaj în care spune că doreşte să vadă o analiză "onestă" a modului în care s-au derulat în acest an şcolar concursurile pentru ocuparea funcţiilor de directori în unităţile de învăţământ.
În mesajul transmis miercuri, Klaus Iohannis a spus că în proiectul "România Educată" și-a asumat dezideratul de a susţine un management educaţional profesionist, bazat pe responsabilitate şi autonomie, capabil să inoveze şi să decidă fără presiuni externe.
"În acest an şcolar, în care se organizează concursuri pentru ocuparea funcţiei de director în unităţile de învăţământ, îmi doresc să identificăm şi să multiplicăm acele modele de excelenţă în management, precum directorii premiaţi astăzi. Îmi doresc, totodată, să văd o analiză onestă a modului în care s-a derulat concursul de directori, pentru a potenţa ce s-a făcut bine şi pentru a corecta ce a mers mai puţin bine", a transmis şeful statului, în mesajul prezentat la eveniment de consilierul prezidenţial Ligia Deca.
Iohannis: Sunt încă puternic ataşat de această profesie
Potrivit lui Iohannis, "menirea unui director de şcoală este aceea de a face o schimbare în viaţa elevilor, a colegilor profesori şi a comunităţii educaţionale căreia îi aparţine".
"Să conduci o unitate de învăţământ şi să predai reprezintă o provocare ce necesită un nivel ridicat de înţelegere şi de răbdare, asumare, deschidere faţă de cunoaştere şi un set temeinic de valori", a declarat șeful statului.
Un director bun are o abordare centrată pe oameni, responsabilitate faţă de elevi şi faţă de comunitate, a completat Iohannis, plus integritate în luarea deciziilor şi obiectivitate, are un comportament moral, punând accentul pe onestitate, echitate şi respect. Potrivit liderului de la Cotroceni, un director bun se informează din surse sigure şi combate dezinformarea în comunitatea educaţională pe care o coordonează.
Citeste si: Parada militară 1 Decembrie 2021: La ce oră începe ceremonia?
"Capacitatea de a inspira, de a încuraja un tânăr să-şi dezvolte abilităţile şi să devină performant reprezintă esenţa acestei profesii de care sunt încă puternic ataşat şi care este foarte importantă pentru viitorul societăţii noastre", a mai spus preşedintele.
Iohannis: "Pentru elevi, această perioadă a fost una grea"
Klaus Iohannis a subliniat că revenirea la şcoală, cu prezenţă fizică, este esenţială şi depinde de respectarea normelor sanitare şi de vaccinarea anti-COVID.
"Pentru elevi, această perioadă a fost una grea, în care au trăit experienţe diferite, în funcţie de posibilităţile tehnice, de implicarea şi de flexibilitatea cadrelor didactice, de susţinerea şi de resursele părinţilor. Nici pentru cadrele didactice nu a fost o perioadă uşoară. Dascăli cu vocaţie din întreaga ţară au pregătit lecţii şi au derulat orele online cu elevii lor. Mulţi dintre ei nu s-au limitat la a trimite fişe sau teme electronic, ci şi-au ţinut orele live, pe diverse platforme, au inovat prin forme alternative pentru a menţine vie interacţiunea cu elevii lor. Iar toate aceste eforturi se văd şi merită apreciate", a mai transmis Klaus Iohannis.
Are o experiență de peste 20 de ani în presa scrisă, online și TV, cu specializare în domeniile economic, politic și relații internaționale.
A ocupat de-a lungul timpului poziții de redactor, editor sau editor coordonator în instituții media precum Revista 22, Cariere, Business Standard, Realitatea TV, Gandul. Face parte din echipa stirilekanald.ro din iulie 2020.
Absolvent de Filosofie și Jurnalism, cu masterat în Știintele comunicării, a dezvoltat o pasiune pentru domeniul resurselor umane. Colaborează de 12 ani cu HR Club pentru realizarea Manualului de bune practici în Managementul resurselor umane. În ultimii ani a derulat mai multe proiecte de ghost-writing, cu cărți publicate la edituri de prestigiu din România.