Lintea. Super-alimentul care îți prelungește viața! Ce este, de fapt, și cum se prepară corect

Lintea are toate atuurile pentru a deveni alimentul principal din dieta celor care trăiesc sănătos. Este una dintre legumele biblice, fiind menţionată şi în Sfânta Scriptură alături de bobul şi napul, însă a fost neglijată în ultimii ani, în ciuda faptului că are proprietăţi deosebite, cum ar fi acelea de a-şi crea singură ierbicidele.

R.B., duminică 02 februarie 2020 , 13:34

Lintea
DISTRIBUIE
acest articol
DIMENSIUNE
TEXT ARTICOL
Aa - Aa+

In articol:

Lintea. Printre cei care au apucat să cunoască proprietăţile lintei, cei mai mulţi sunt vegetarienii, care o plasează lângă soia, într-un top al celor mai benefice componente ale dietei lor. Este una dintre leguminoasele cele mai uşor de digerat. În amestec cu orez şi legume, alcătuieşte un meniu vegetarian bogat în proteine şi sărac în grăsimi şi are un conţinut ridicat de fibre alimentare.

Citeste si: Ce se întâmplă în corpul tău când mănânci mămăligă zilnic. Este complet incredibil

Conform unor studii, lintea nu este o proteină completă, lipsind din componenţa ei doi aminoacizi, însă este considerată ca fiind una dintre cele mai bogate surse de proteine alături de soia, fasole sau mazăre. Este interesant însă că lăstarii de linte sunt o proteină completă, având în compoziţie toţi cei nouă aminoacizi.

Lintea

Lintea. O ceaşcă de linte gătită conţine mai mult de 17 grame de proteine

Potrivit Departamentului American de Agricultură al SUA, o ceaşcă de linte gătită conţine mai mult de 17 grame de proteine, în condiţiile în care necesarul zilnic pentru o femeie este de 46 de grame. Comparativ cu soia, lintea se află pe locul doi la proteine, o ceaşcă de soia gătită având 29 de grame de proteine, iar una de mazăre, doar 9 grame, scrie adevarul.ro.  

Citeste si: VIDEO | Românii încep să mănânce tot mai sănătos. Ce alimente ar trebui evitate

Lintea nu stă rău nici comparativ cu alte alimente bogate în proteine: o bucată mică de carne de 85 de grame are în jur de 21 de grame de proteine, un iaurt de 200 de grame are cam 11 grame de proteine, iar o ceaşcă de lapte are 8 grame.   

Lintea. Este o sursă bogată de antioxidanţi, compuşii care apără celulele organismului de acţiunea nocivă a radicalilor liberi, răspunzători de apariţia afecţiunilor cardiovasculare, a anumitor tipuri de cancer şi a altor boli asociate îmbătrânirii.  

Lintea

Citeste si: Avertismentul medicilor: Nu mai mâncați POPCORN dacă suferiți de această boală!

Lintea. Potrivit nutriţioniştilor, lintea este bogată atât în fibre solubile, cât mai ales în fibre insolubile, ca toate leguminoasele. Fibrele solubile contribuie la prevenirea bolilor cardiovasculare, prin acţiunea de normalizare a nivelului de colesterol din sânge. Tot fibrele solubile pot ajuta la un control mai bun al diabetului de tip 2, prin încetinirea asimilării glucozei din alimente. La rândul lor, fibrele insolubile sunt eficiente în combaterea constipaţiei, prin uşurarea tranzitului intestinal.

Lintea. Cum se prepară

Înainte de a se pune la fiert, lintea trebuie aleasă cu atenţie şi spălată. Se poate lăsa la înmuiat peste noapte, într-o cantitate de apă de trei ori mai mare decât cea de linte. Boabele care plutesc se îndepărtează.

Citeste si: VIDEO | Alimentul care ne lipsește cel mai mult din meniu. Recomandările nutriționiștilor

Lintea. Pentru a elimina efectul de flatulenţă pe care l-ar putea produce, se lasă la înmuiat timp de opt ore, după care apa se aruncă, iar lintea se spală bine înainte de a fi pusă la fiert în apă curată.  

Consumată în salată, în amestec cu legume bogate în vitamina C, precum roşii, ardei sau broccoli, lintea îşi sporeşte proprietăţile nutritive, iar fierul pe care îl conţine este absorbit mult mai uşor.


Distribuie acest articol pe Facebook si poti castiga un telefon de ultima generatie!
Abonează-te pe

Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si