Ministrul Educației, Ligia Deca, a vorbit despre structura anului școlar 2023-2024 și despre cum se va efectua împărțirea pe module. Aceasta ar putea fi schimbată.

Structura noului an școlar se află sub analiză, deși acesta a început deja. Urmează să fie stabilit dacă structura clasică a fost benefică pentru elevi și dacă se va păstra aceeași metodă de studii.

Ce schimbări ar putea să apară în strctura anului școlar?

„Pentru module am promis, atunci când am preluat mandatul, o analiză după primul an de implementare. Primul an de implementare a fost anul școlar care tocmai s-a încheiat, am solicitat analiza, ea o să fie finalizată în lunile următoare.

În momentul în care a trebuit să stabilim calendarul pentru acest an școlar nu fuseseră parcurse decât două module pe sistemul acesta de module, deci nu se putea face o evaluare pe un an întreg.

Citeste si: Gingii inflamate la bebelusi: cauze si solutii privind tratamentul- catena.ro

Citeste si: Imagini tulburătoare cu trupul neînsuflețit al lui Andrei Versace: zăcea într-o baltă de sânge de zile bune- wowbiz.ro

După ce vom avea evaluarea, înainte de a avea structura pentru anul școlar 2024-2025, vom vedea ce a mers bine și ce nu a mers bine și vom vedea dacă vom continua cu acest sistem de module”,

a spus Ligia Deca, luni seară.

Ministrul Educației, despre calendarul anului școlar 2023-2024: „Programa școlară nu va fi una încărcată” / Ce schimbări ar putea să apară?

Ministrul Educației, despre calendarul anului școlar 2023-2024: „Programa școlară nu va fi una încărcată” / Ce schimbări ar putea să apară?

[Sursa foto: Freepik]

Cum va fi programa noului an școlar?

Ministrul Educației spune că materia nu va fi încărcată, însă depinde de modul în care fiecare școală alege să o pună în practică.

„În ceea ce privește încărcarea materiei, am discutat mult cu specialiști, avem o unitate de cercetare în educație în cadrul Ministerului, fostul Institut de științe ale educației care se va reînființa cu noua lege.

Ei au spus așa: programa școlară în sine nu este încărcată, depinde de modul în care o şcoală o pune în practică şi mai depinde de un lucru: de cât de încărcat este manualul făcut în linie cu programa.

Un manual poate să fie aerisit şi să respecte programa sau poate să fie foarte încărcat şi, de asemenea, să respecte programa. Aici este vorba despre arta şi vocaţia cadrului didactic de a se adapta la colectivul de elevi pe care îl are”, a mai spus Ministrul Educației. 


Abonează-te pe


Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si