1 din 3 | Momente de panică la o școală din Iași. Un elev a adus în unitatea de învățământ un element de muniție. Pirotehniștii au intervenit de urgență
2 din 3 | Un elev a creat panică într-o școală, după ce a a dus un stabilizator de bombă.
3 din 3 | Un elev a creat panică într-o școală, după ce a a dus un stabilizator de bombă
Un elev a creat panică într-o școală, după ce a dus un stabilizator de bombă. Un învățător a fost cel care a anunțat autoritățile.
Un incident șocant s-a produs la o școală din comuna Mogoșești Siret, județul Iași. Mai exact, un elev a adus un element de muniție.
„Astăzi, în jurul orei 10.15, Dispeceratul Integrat ISU SMURD SAJ Iaşi a fost anunţat de către un învăţător, că un elev a adus la şcoală element de muniţie (stabilizator de bombă), la Şcoala Gimnazială din localitatea /comuna Mogosesti Siret”, a anunţat, luni, ISU Iaşi.
Pirotehniștii au intervenit în ridicarea elementului de muniție
În acest caz este vorba despre un stabilizator de bombă. Pentru ridicarea sa au intervenit pirotheniștii din cadrul ISU Iași.
Un învățător a anunțat Dispeceratul Integrat ISU SMURD SAJ Iași de faptul că un elev a adus la Școala Gimnazială din localitatea Mogoșești Siret un element de muniție (stabilizator de bombă).
Echipajul pirotehnic a prezentat și anumite elemente de muniție ce pot fi descoperite, au distribuit flyere și pliante, potrivit Realitatea.net .
Ce reprezintă un stabilizator de bombă
Orice element care se consideră element de muniție, poate fi considerat periculos, potrivit unor surse. Un stabilizator de bombă nu ar trebui să reprezinte un pericol, însă un copil nu trebuie să manevreze astfel de elemente, potrivit Antena3.ro .
Există probabilitatea ca acesta să conțină exploziv din încărcătura azvârlire și capsa de inițiere a acestuia.
Pentru evitarea producerii unor evenimente cu urmări tragice, atunci când se găsesc elemente de muniție neexplodate, se interzice:
– lovirea sau mișcarea munițiilor găsite în pământ sau la suprafață;comercializarea acestora prin agenții de colectare a deșeurilor feroase și neferoase;
– aprinderea focului în apropierea munițiilor descoperite neexplodate;
– introducerea munițiilor în foc;
– topirea elementelor metalice de muniții;
– tăierea munițiilor cu fierăstrăul, scule electrice sau prin sudură;
– folosirea munițiilor pentru improvizarea diferitelor unelte;
– utilizarea pulberilor și explozivilor proveniți din muniții în scopuri artizanale;
– demontarea de la muniții a focoaselor sau a altor elemente componente;
– folosirea pentru joacă, de către copii, a unor muniții cum sunt: grenadele, proiectilele și focoasele sau alte elemente ale acestora.
Conform art. 162 din OMAI 135 din 14 octombrie 2015, pentru prevenirea accidentelor în cazul descoperirii munițiilor neexplodate, cetățenii au obligația să anunțe urgent evenimentul prin numărul unic de apel 112.
Este studentă în anul 3 la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Universitatea din București. ”Pasiunea pentru jurnalism o am încă de mică, atunci când scriam în jurnale gânduri, idei și dorințe pe care le aveam. Pasiunea s-a menținut și peste ani, realizând că acest domeniu înseamnă multă cunoaștere. Diversitatea pe care o oferă jurnalismul mă face să mă regăsesc total, drept urmare am aplicat și pentru un job în domeniu”.
Îi place să descopăr mereu locuri noi și să cunoască oameni. Natura reprezintă pentru Alexandra locul în care se deconectează de fiecare data.
Cărțile de dezvoltare personală și psihologie au devenit o pasiune pentru ea: ”Părerea mea este că ne ajută în sfera autocunoașterii, cât și în relaționarea cu ceilalți”.
”Pe viitor sper să lucrez tot în presă și să ajung un jurnalist de success”.