VIDEO: Noul Mers al Trenurilor 2025–2026 intră în vigoare pe 14 decembrie: Ce modificări anunță CFR Călători
1 din 2 | Noul Mers al Trenurilor 2025–2026 intră în vigoare pe 12 decembrie
2 din 2 | Noul Mers al Trenurilor 2025–2026 intră în vigoare pe 12 decembrie
Noul Mers al Trenurilor 2025–2026 intră în vigoare pe 14 decembrie: Iată ce modificări anunță CFR Călători!
CFR Călători introduce, începând cu 14 decembrie 2025, noul Mers al Trenurilor 2025–2026, care reflectă investițiile recente în infrastructură și material rulant, dar și ajustările necesare pentru a răspunde cererii. Compania anunță că va asigura circulația zilnică a peste 1150 de trenuri, dintre care 52 internaționale, 20 Intercity, 112 Interregio, 26 trenuri sezoniere și 952 Regio, acoperind întreaga rețea feroviară a țării.
Legături internaționale extinse
Noul program aduce schimbări semnificative în traficul internațional, ceea ce întărește rolul României ca nod feroviar important în Europa Centrală și de Est.
Budapesta – București, legătură directă
Trenurile IR 72 și IR 73 vor circula din decembrie pe ruta extinsă Budapesta Keleti – București Nord, prelungind actualul traseu care se încheia la Craiova. Măsura oferă o conexiune feroviară directă și rapidă între capitala Ungariei și capitala României.
Revenirea trenurilor la Viena Westbahnhof
Trenurile IR 346 și IR 347 vor avea din nou ca destinație finală gara Viena Westbahnhof, circulând pe traseu direct via Budapesta Kelenföld. Totodată, relația Baia Mare – Viena va continua să fie deservită de trenurile Someș 687/686, facilitând accesul pasagerilor din nordul țării către centrul Europei.
Citește și: VIDEO Biletele de tren se scumpesc din nou. Val de nemulțumiri printre călătorii români
Trenuri sezoniere către Giurgiu și Ruse
Pentru vara anului 2026, CFR Călători introduce patru trenuri sezoniere noi pe ruta București Nord – București Progresu – Giurgiu – Ruse, intensificând mobilitatea transfrontalieră dintre România și Bulgaria.
Colaborarea cu Ucraina
Rămâne operațională și grupa directă Kiev – Ungheni – București Nord a trenului Prietenia 401/402, oferind o legătură stabilă între România și Ucraina, într-un context regional marcat de nevoia de conectivitate sigură și constantă.
Staționări mai scurte la frontieră
Odată cu aderarea României la spațiul Schengen, controalele documentelor sunt eliminate, iar trenurile internaționale vor avea timpi de staționare reduși în punctele de trecere.
Trenuri noi
Programul 2025–2026 marchează o etapă importantă în modernizarea transportului feroviar intern, prin introducerea masivă de material rulant nou și îmbunătățirea serviciilor pentru pasageri.
Vagoane și locomotive modernizate prin PNRR
CFR Călători continuă să introducă în circulație vagoane și locomotive modernizate prin PNRR, dotate cu:
- Wi-Fi
- sisteme audio-video
- camere de supraveghere
- prize
- climatizare
- toalete ecologice
- spații pentru persoane cu dizabilități
- vagoane bar-bistro
Pentru a reflecta creșterea calității serviciilor, mai multe trenuri Interregio de pe rutele București – Mărășești – Suceava/Iași și București – Brașov vor fi reclasificate în
Intercity.Citește și: VIDEO Criză majoră la CFR: Zeci de trenuri anulate din cauza unor datorii uriașe
Primele trenuri electrice
Una dintre cele mai importante noutăți este introducerea în circulație a noilor rame electrice Alstom Coradia Stream, achiziționate prin ARF. Acestea pot atinge 160 km/h și respectă cele mai stricte standarde europene.
Pentru noul mers, aceste rame vor fi repartizate astfel:
- 14 trenuri: București – Constanța
- 6 trenuri: București – Craiova
- 2 trenuri: București – Craiova – Deva
- 2 trenuri: București – Arad
- 1 tren: București – Brașov
- 1 tren: București – Timișoara
CFR estimează că 11 dintre cele 12 rame vor fi în exploatare până la 1 februarie 2026.
Introducerea ramelor PESA pe București – Buzău – Adjud
În cursul anului 2026 vor intra în circulație 7 trenuri PESA, aflate în prezent în faza de testare, achiziționate de ARF. Acestea vor deservi ruta București – Buzău – Adjud.
Pe lângă noile rame, în circulație vor rămâne și vagoanele modernizate din fonduri proprii, în timp ce materialul rulant vechi va fi scos treptat din exploatare. Modernizarea parcului rămâne un proces în desfășurare, cu impact direct asupra confortului și siguranței pasagerilor.
Este absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității București, şi deţine o experienţă de 14 ani în cadrul presei din România.
Şi-a început cariera în presa scrisă, iar ulterior a făcut tranziţia către mediul online, în special pe segmentul SEO.
În prezent, ocupă poziţia de SEO Specialist pentru stirilekanald.ro şi radioimpuls.ro, din cadrul trustului Dogan Media.
Este pasionată de lectură, schi, drumeţii montane, de pictură şi de tot ce înseamnă tehnologie.