Pasagerii vor avea dreptul să ceară compensații pentru un zbor anulat. Care este suma pe care o pot cere

Pasagerii vor avea dreptul să ceară compensații pentru un zbor anulat. Care este suma pe care o pot cere

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a declarat faptul că pasagerii pot cere compensații de până la 600 de euro pentru un zbor anulat.

O investigație a fost începută în acest sens de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, care vizează mai multe companii aeriene ce activează pe teritoriul României, consecință a sesizărilor referitoare la serviciile oferite de acestea.

,,Vom ajunge la destinaţie şi măsurile vor fi în consecinţă!''

"De la Cuza am învăţat că nu trebuie folosite două măsuri pentru acelaşi lucru. Povestea cu ocaua mică. Dacă s-a evaluat activitatea unei companii aeriene, atunci trebuie să o verificăm şi pe a celorlalte, aflate în aceeaşi situaţie. Trist este că aici povestea va fi mai lungă, cele două nefiind de pe teritoriul României. Chiar şi pe jos, pentru că avioanele lor nu prea mai zboară, vom ajunge la destinaţie şi măsurile vor fi în consecinţă! Drum bun să avem!", a afirmat, vineri, Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.

Citeste si: Se anunţă cea mai mare criză a vacanţelor din ultimii ani. Haosul din aeroporturi

Direcţia Generală de Control şi Supraveghere Piaţă, împreună cu Centrul European al Consumatorilor România (ECC România) realizează investigația, care instrumentează sesizările transfrontaliere ale consumatorilor. 

Câte solicitări au fost înregistrate

Începând cu 30 aprilie 2021, ECC România a înregistrat 500 de solicitări referitoare la serviciile Wizz Air şi 114 la serviciile Ryan Air.

"În prezent, se centralizează toate reclamaţiile, pe această temă, de pe teritoriul României, la nivelul ANPC, pentru a putea completa şi definitiva informaţiile, ANPC sfătuind, totodată, consumatorii să se adreseze, în primă instanţă, operatorilor economici de transport aerian sau agenţiilor de turism intermediare, pentru soluţionări amiabile, iar, în situaţia în care drepturile acestora sunt încălcate, să se adreseze autorităţilor competente, reamintind totodată că, în conformitate cu Regulamentul European nr.

261, consumatorii au dreptul să solicite compensaţii de până la 600 de euro, pentru un zbor anulat", spun oficialii ANPC.

Acest lucru este valabil chiar şi în situaţia în care compania aeriană a asigurat un zbor alternativ.

Recuperarea compensaţiilor se poate face fie la operatorul economic, fie prin intermediul ANPC şi ECC Romania, care realizează acest lucru, cu titlu gratuit.

 

Citeste si: Companiile aeriene low-cost, verificate de Protecţia Consumatorilor

 

 

 


Autor

Este studentă în anul 3 la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Universitatea din București. ”Pasiunea pentru jurnalism o am încă de mică, atunci când scriam în jurnale gânduri, idei și dorințe pe care le aveam. Pasiunea s-a menținut și peste ani, realizând că acest domeniu înseamnă multă cunoaștere. Diversitatea pe care o oferă jurnalismul mă face să mă regăsesc total, drept urmare am aplicat și pentru un job în domeniu”.

Îi place să descopăr mereu locuri noi și să cunoască oameni. Natura reprezintă pentru Alexandra locul în care se deconectează de fiecare data.

Cărțile de dezvoltare personală și psihologie au devenit o pasiune pentru ea: ”Părerea mea este că ne ajută în sfera autocunoașterii, cât și în relaționarea cu ceilalți”.

”Pe viitor sper să lucrez tot în presă și să ajung un jurnalist de success”.

Îți Recomandăm Și...
Parteneri