Peste 60 de zboruri au fost afectate luni de o grevă la aeroportul Schiphol din Amsterdam
Peste 60 de zboruri au fost anulate sau întârziate, luni, la aeroportul Schiphol din Amsterdam, de o grevă a personalului de la sol al operatorului aerian KLM, noi acţiuni fiind planificate miercuri, transmite Reuters.
Protestul care a avut loc luni, între orele 06:00 GMT-08:00 GMT, a avut scopul de a influenţa negocierile care au loc între sindicate şi KLM, filiala olandeză a Air France-KLM, referitoare la remuneraţii şi condiţiile de muncă.
Asociaţia sindicală FNV a anunţat că operatorul aerian nu a reacţionat şi că o a doua grevă va avea loc la aceleaşi ore, miercuri.
”Nu am auzit nimic din partea KLM. În consecinţă, vom continua cu nou acţiuni greviste”, a declarat liderul FNV răspunzător de industria aeriană, Jan van den Brink.
Discuţiile dintre părţi referitoare la un nou acord colectiv au început în luna mai, sindicatele cerând o majorare salarială de 8% pe parcursul a doi ani, precum şi creşterea numărului de angajaţi
cu normă întreagă şi un program de lucru mai bun.
Personalul de la sol al KLM serveşte zborurile Air France, Delta şi alte altor companii aeriene aliate “SkyTeam”.
În fiecare zi aeroporturile din România înregistrează între trei şi şapte zboruri întârziate sau anulate şi frecvent sunt situaţii în care pasagerii ajung în aeroport şi descoperă că orarul de zbor le-a fost modificat.
În fiecare zi aeroporturile din România înregistrează între trei şi şapte zboruri întârziate sau anulate şi frecvent sunt situaţii în care pasagerii ajung în aeroport şi descoperă că orarul de zbor le-a fost modificat sau chiar că zborul le-a fost anulat, potrivit datelor transmise, vineri, de platforma FlightClaim.ro.
Peste 1.000 de români primesc lunar, prin compania olandeză FlightClaim.ro, între 250 şi 600 euro de la companiile aeriene, arată un comunicat.
Compania înregistrează zilnic între 30 şi 50 de cereri de compensare de la pasagerii români care doresc să îşi primească drepturile de la companiile aeriene.
"Cum era de aşteptat, perioada cea mai aglomerată din punctul de vedere al cererilor primite de către FlightClaim.ro
este sezonul de vară, când companiile aeriene se supra-aglomerează, iar FlightClaim.ro înregistrează şi o cerere la fiecare 30 de minute. Aproximativ nouă din zece cereri sunt soluţionate pozitiv, iar pasagerii ajung să îşi primească compensaţia conform legii. De la începtutul anului şi până acum, cele mai multe zboruri anulate au fost în luna ianuarie, când aeroporturile din România au înregistrat 36 de zboruri care au întârziat minim 3 ore şi 12 zboruri complet anulate”, se arată în comunicat.