Programul Rabla 2025. Anunțul momentului făcut de ministrul Mediului, Mircea Fechet

Programul Rabla 2025. Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Mircea Fechet, consideră că scăderea valorii voucherului pentru programul Rabla Plus a fost una extrem de bruscă în anul 2024. "Peste noapte a scăzut de la 10.000 de euro la 5.000 de euro, ceea ce considerăm noi că a modificat și comportamentul posibililor beneficiari", spune ministrul din Guvernul Ciolacu.

Programul Rabla 2025. Valoarea voucherului Rabla Plus ar trebui să crească în 2025 și, astfel, industria producătoare de mașini din România să fie susținută, a declarat, într-un interviu acordat Agerpres, ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Mircea Fechet.

Citește și: VIDEO Programul Rabla Plus, o nouă etapă! Care este valoarea sumelor de bani și pentru cine se vor aloca?

Programul Rabla 2025." Probabil că unii oameni așteptau cu nerăbdare noul voucher de 10.000 de euro și văzând că valoarea a scăzut la 5.000, e posibil ca aceștia să fi optat pentru un alt tip de autoturism, nu neapărat pentru un autoturism electric", a declarat Fechet.

Ministrul Mediului spune că valoarea voucher-ului pentru mașinile electrice ar trebui să crească în anul 2025.  

Programul Rabla 2025. "Ar trebui să sprijinim industria auto"

"Eu cred, și nu e doar opinia mea, ci e rezultatul unei discuții pe care am purtat-o cu asociațiile importatorilor de autoturisme și cu asociațiile producătorilor de autoturisme din România, că valoarea acestui voucher ar trebui să crească în anul 2025. Dacă va crește sau nu, decizia o voi lua cel mai probabil împreună cu ministrul Finanțelor Publice, împreună cu prim-ministrul, pentru că e și o decizie politică", a explicat ministrul.

De valorea voucher-ului depinde salvarea industriei auto din România.

"Eu cred că va trebui să crească această valoare a voucherului, la fel cum mai cred că ar trebui să sprijinim într-un fel industria românească, industria producătoare de mașini", a mai spus Fechet.

Programul Rabla 2025. Trei modele auto electrice sunt produse în România

În România se produc deja trei modele auto electrice este o inițiativă care ar trebui apreciată inclusiv de la nivel guvernamental.

"'Începând de anul acesta avem un producător ce face trei modele electrice aici, în România, și cred eu că astfel de inițiative ar trebui apreciate inclusiv de la nivel guvernamental. Și unul dintre modurile în care poți face asta este legat de o bonificație specifică unui astfel de model fabricat în România, pentru că una e să aduci un autoturism câteva sute de kilometri sau zeci de kilometri și alta e să-l aduci de la 5.000

km depărtare pentru a-l pune pe piață în România sau în Europa. Nu vreau să creez niște așteptări în legătură cu niște lucruri care nu țin 100% de mine, însă eu sunt optimist și cred că vom găsi soluții să mărim valoarea acestuia", a precizat Mircea Fechet.

Conform datelor Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI), prelucrate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), în 2024, la capitolul autoturisme 'electrificate', respectiv cele electrice (100% și hibride plug-in), precum și cele full hybrid (care dispun și de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), cota de piață

a ajuns la 32%, cu 22,8 puncte procentuale peste cota deținută de motoarele diesel.

Autoturismele full electrice aveau o cotă de 6,5% din piață, în 2024 față de anul 2023, când reprezentau 10,7%, în timp ce autoturismele plug-in hybrid dețineau o cotă de piață de 4,3%, în comparație cu 3,8%, cu un an în urmă.


Autor
Îți Recomandăm Și...