Radu Plugaru, directorul SEOlium: ”În SEO trebuie să vii mereu cu idei noi”

Ce însemană SEO, la ce folosește și cum se pot optimiza site-urile astfel încât să fie indexate mai bine de către Google? Ne răspunde Radu Plugaru, specialist SEO.

Author: Radu Constantin vineri 11 octombrie 2019 , 12:55

DISTRIBUIE
acest articol
DIMENSIUNE
TEXT ARTICOL
Aa - Aa+

In articol:

Stirilekanald.ro a stat de vorbă cu Radu Plugaru, specialist SEO din Republica Moldova pentru a afla care sunt cele mai bune metode de optimizare pentru site-urile și care sunt diferențele dintre online-ul românesc și cel de peste Prut.

Salut Radu. În primul rând, aș vrea să ne spui cine ești și cum ai ajuns să lucrezi în acest domeniu.

Sunt un om pasionat de optimizare, cu alte cuvinte, îmi place să îmbunătățesc experiența oamenilor, fie că interacționez cu ei direct sau online. Fac asta zilnic și cred că e o particularitate care m-a făcut să ajung în lumea SEO. Parcursul meu în acest domeniu este destul de lung. Fac SEO de peste 10 ani, iar totul a început cu o teză de master care m-a provocat să cercetez mai îndeaproape ce înseamnă SEO și digital marketing.

De atunci și până acum cu asta mă ocup.

Între timp am înființat o agenție SEO: SEOlium și, pe lângă grijile față de clienți, mă ocup de educarea specialiștilor SEO în Republica Moldova prin cursuri și stagii, dar și de dezvoltarea de instrumente SEO.

Ce înseamnă SEO și de ce avem nevoie de el?

Dacă e să excludem partea poetică din SEO, definiția ar suna cam așa: SEO (Search Engine Optimization) înseamnă promovarea site-urilor, în vederea câștigării unui teren mai mare în Google. Facem asta prin intermediul îmbunătățirii experienței utilizatorilor pe site, dar și prin construirea unei promovări efeciente pe alte site-uri. Pentru ce? Desigur pentru mai mulți clienți și, respectiv, pentru mai multe (potențiale) comenzi.

Totuși, pe lângă partea tehnică, SEO presupune și multă improvizație – exactitate, precizie pe de-o parte și libertate de a face lucruri originale, de a explora noi teritorii pe de altă parte. Trebuie întotdeauna să vii cu idei noi, frumoase, care să-i facă pe oameni să vrea să rămână pe site-ul tău sau să vrea să-i lase o recomandare.

Radu Plugaru: Conținutul, la fel de important ca optimizarea SEO

Cat de mult contează ca o pagină/site sa fie optimizat din punct de vedere SEO? De ce a ajuns ca acest tip de marketing digital sa fie uneori mai important decat partea de content?

Nu cred că zisa optimizare SEO ar putea depăși, după importanță, conținutul. Google se bazează pe algoritmi de machine learning, care, de fapt, „învață” să recunoască un site bun. Cu trecerea timpului Google devine tot mai bun în identificarea conținutului valoros de pe site-uri, raportat, desigur, la gustul particular al utilizatorului (Google tinde să ne dea o experiență online cât mai personalizată și învață să ne recunoască gusturile, preferințele), de aceea, pe lângă optimizările tehnice, trebuie să existe, întâi de toate, un conținut valoros.

Citeste si: Ai un magazin online? Optimizarea SEO te ajuta sa cresti vanzarile!

Cum putem ține pasul cu faptul că motoarele de cautare (google) schimbă mereu algoritmii de căutare? Mai exact, ne putem optimiza continutul astăzi iar acest lucru sa nu mai fie valabil mâine, când google schimbă regula jocului?

Google schimbă algoritmii, e adevărat, însă scopul lui este să delimiteze site-urile valoroase de cele care aduc mai puțină valoare pe piață. Pe de altă parte există situații când Google ia niște decizii tehnice, iar noi trebuie să ne adaptăm. Asta ne face, desigur, viața interesantă, însă, drept consolare – asta nu se întâmplă atît de des. De aceea foarte rar devine o problemă de nedepășit.

Avem pe de-o parte regulile de SEO iar de cealaltă parte cele dupa care se redactează un text jurnalistic. Aceste două elemente sunt de multe ori incompatibile. Cum putem ajunge la un compormis pentru a putea livra un produs bun către cititor?

Am aflat că regulile SEO și regulile unui jurnalism de bună calitate nu sunt incompatibile. Atâta timp cât articolul este bine informat și util, și face trimiteri relevante către paginile web pe care vrem să le promovăm, atunci el le împacă pe toate foarte ușor. Poate fi uneori complicată alegerea unui subiect care să satisfacă nevoile de promovare ale clientului, dar să fie și un articol de interes pentru cititorii site-ului respectiv. Dar, cum am spus, de fiecare dată trebuie să inventăm ceva 😊.

Cât de profitabil este sa faci SEO in România? Care este diferența dintre Romania și Moldova în ceea ce privește online-ul?

România este, din punct de vedere SEO, o piață mult mai competitivă decât Republica Moldova, dar și mult mai vastă, de aceea mai profitabilă. Există șanse mai mari să găsim clienți în România, mai ales că neîncrederea în SEO este mai mare în RM, iar aici deseori companiile investesc mai puțin în promovarea online și aleg metode mai clasice de reclamă.

 


Abonează-te pe


Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si