RAPORT: Interesul copiilor pentru shoppingul online s-a triplat

Interesul copiilor pentru online shopping s-a triplat în ultimele 12 luni, comparativ cu anul trecut, de la 2%, la 9%, conform unui raport al producătorului rus de soluţii de securitate cibernetică Kaspersky despre siguranţa copiilor, care arată că aceştia devin utilizatori tot mai activi ai site-urilor de comerţ online.

K.B., marți 11 iunie 2019 , 17:38

DISTRIBUIE
acest articol
DIMENSIUNE
TEXT ARTICOL
Aa - Aa+

Raportul este bazat pe statistici anonimizate din produsele Kaspersky, care au funcţionalitate de control parental, potrivit companiei.

”Raportul demonstrează că, asemeni adulţilor, şi copiii se bucură de avantajele cumpărăturilor online şi navighează (iar uneori cumpără) într-un mod care probabil va deveni unicul de a face cumpărături pe viitor. Prin urmare, părinţii trebuie să le ofere copiilor consilierea şi suportul necesare, pentru a se asigura că totul decurge bine. Este, aşadar, vital ca părinţii şi alţi adulţi din familie să fie la curent cu schimbările survenite în comportamentul online al copiilor”, arată raportul.

Citeste si: Medicii din Sudan susţin că peste 70 de persoane au fost violate în atacul forţelor guvernului militar asupra protestatarilor

Potrivit statisticilor, chiar dacă interesul crescând al tinerilor pentru site-urile de comerţ electronic este o tendinţă globală, amploarea sa variază în funcţie de regiune. Cea mai mare cotă (şi cea mai mare creştere) în căutările legate de cumpărături online a fost înregistrată în Rusia şi CSI (23%). Regiunea este urmată, la distanţă destul de mare, de: America de Nord (15%), Europa şi Orientul Mijlociu (11%), Asia şi America Latină (9%).

Citeste si: VIDEO | Tragedie uriașă în Dallas. O macara a căzut peste un bloc de locuințe

Citeste si: ANM a actualizat prognoza meteo pentru o lună. Ce ne avertizează meteorologii

Deşi există în mod clar unele diferenţe regionale, printre cei mai căutaţi comercianţi de către copiii de pe tot globul se numără AliExpress, Amazon şi Ebay. Când vine vorba de comercianţii chinezi în special, căutările copiilor cresc constant în fiecare an. Îmbrăcămintea sportivă (Nike, Adidas), produsele electronice (Apple, Samsung) şi brand-urile de modă (Gucci, Vans, Supreme, Zara, Bershka) sunt cele mai căutate site-uri în rândul acestui segment de vârstă, spun reprezentanţii Kaspersky.

Citeste si: Lovitură pentru Traian Băsescu. A fost denunțat la Parchetul General

”Merită menţionat faptul că a căuta bunuri online şi a vizita paginile anumitor comercianţi nu implică neapărat cheltuieli efective”, precizează ei, iar copiii ar putea doar să se uite la lucrurile pe care le doresc sau să le treacă în „wish list”, pentru a le împărtăşi apoi prietenilor şi familiei.

Te-ar putea interesa si