Blue Air, pe mâna statului. Cum va arătă compania aeriană după ce Statul Român va deține 75% din acțiuni

Blue Air, pe maâna statului. Statul român va deveni acționar majoritar al companiei aeriene Blue Air. Iată cum se va schimba compania aeriană după această decizie!

Procedura prin care Blue Air  va intra sub controlul statului român este deja începută, declară șeful Autorității pentru Administrarea Activelor Statului (AAAS).

Statul Român va deține 75% din acțiunile Blue Air

Statul va deține 75% din acțiunile companiei Blue Air,   deoarece operatorul aerian nu și-a achitat ratele pentru împrumutul de 300 de milioane de lei primit în 2020, conform unui comunicat al Ministerului Finanțelor.

„În momentul de față am primit scrisoarea din partea Ministerului de Finanțe, că scrisoarea de garanție a fost executată și acțiunile vor fi preluate de autoritatea statului. Demarăm procedurile. Am transmis adrese către ministerul de finanțe, către Blue AiR, în perioada următoare vom urma procedura de preluare a acțiunilor. Nu știm ce vom găsi în momentul când vom prelua acțiunile de compania Blue Air și ce ne așteaptă în momentul când vom face predarea- primirea'', a

precizat Florian Geantă, Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului.

Mai mult, acţionarii Blue Air Aviation S.A. au notificat Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului (AAAS) pentru a se prezenta în cadrul Adunării Generale a Acţionarilor (AGA), privind predarea către stat a dreptului de proprietate asupra a 75% din acţiunile operatorului aerian, potrivit unui comunicat de presă.

Citește și: Avioanele electrice se pregatesc sa decoleze? Cum va arata viitorul aviatic

Citește și: Pentru acest loc de muncă nu ai nevoie de BAC. Poți câștiga între 1.500 și 3.000 de euro

„Având în vedere că solicităm executarea garanției de peste 13 luni de zile, imediat ce am primit notificarea din partea Ministerului Finanțelor, acționarii Blue Air Aviation S.A. au notificat Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului (A.A.A.S.) pentru a se prezenta în cadrul Adunării Generale a Acționarilor (AGA) a Societății, în vederea îndeplinirii obligației de garantare de către acționarii actuali și predării dreptului de proprietate asupra a 75% din

acțiunile Societății Statului Român, prin A.A.A.S..

În cursul zilei de astăzi, 18 noiembrie 2022, Acționarii Societății au fost contactați telefonic de reprezentanții A.A.A.S. prin care s-a solicitat o întâlnire în vederea stabilirii detaliilor tehnice în care această predare să aibă loc”, se arată în comunicatul companiei.

Blue Air a transmis că imediat ce va fi finalizat acest proces juridic, compania va comunica public noua structură a acționariatului.

Compania aeriană nu are datorii doar la stat, ci și la alte aeroporturi din țară și străinătate. De asemenea, la toate acestea, se adaugă daunele pentru pasagerii ale căror zboruri au fost anulate din vară și până acum.

La data de 6 septembrie, Blue Air a suspendat toate cursele programate până în data de 12 septembrie, motivând că Ministerul Mediului a pus poprire pe toate conturile companiei.

Astfel, Administraţia Fondului pentru Mediu a anunțat cu o zi mai târziu că a decis suspendarea popririi şi stabilirea unui grafic pe 12 luni pentru achitarea creanţei, însă compania a mai precizat ulterior că va relua zborurile abia din 10 octombrie, argumentând lipsa banilor pentru combustibil şi pentru celelalte cheltuieli operaţionale. Însă, și acel termen a fost amânat.

Cum se va schimba compania aeriană după ce tranzacția va fi oficializată?

Se presupune că preluarea acțiunilor Blue Air de către statul român ar putea aduce noi speranțe pentru cei păgubiți de compania aeriană, susțin specialiștii. 

După su spendarea activităţii de transport aerian de pasageri din perioada 6 septembrie – 9 octombrie 2022, numărul total de pasageri afectaţi de anulările zborurilor este de aproximativ 230.000, reprezentând circa 77.000 rezervări bilete de călătorie.

Blue Air a transmis că în momentul în care va fi finalizat procesul juridic, compania va comunica public noua structură a acționariatului.

De asemenea, este prima dată în ultimii 30 de ani în România când o companie aeriană nu și-a mai putut plăti costurile de operare.

Citește și: Linie telefonică suplimentară pentru românii afectați de zborurile anulate

Citește și: Anunțul momentului în criza Blue Air. Compania cere reeșalonarea datoriilor

În plus, Blue Air acumulase, de-a lungul anilor, pierderi de sute de milioane de lei. Însă, cel mai mare blocaj financiar al Blue Air a provocat haos pe aeroporturile din țară, în această vară, după ce conturile au fost blocate din cauza datoriilor acumulate la Ministerul Mediului. Avionele companiei au rămas atunci la sol și mii de pasageri nu au mai avut cu ce să ajungă la destinație. Operatorul aerian a fost amendat cu 10 milioane de lei de Autoritatea pentru Protecția Consumatorului, după ce 150.000 de pasageri din 23 de state membre ale Uniunii Europene au fost afectați.

Pe de altă parte, Blue Air a acuzat Autoritatea pentru Protecția Consumatorului că a instigat pasagerii să nu mai cumpere bilete, situație care i-a provocat operatorului de zboruri low-cost pierderi de milioane de euro.

Blue Air este cea mai mare companie aeriană românească după numărul de pasageri transportaţi, cu un model de business Ultra – Low – Cost (ULC). Totodată, compania este certificată IATA Operaţional Safety Audit (IOSA) de către Internaţional Air Transport Association (IATA) pentru standarde excepţionale de operare şi este membră cu drepturi depline IATA.

 


Autor

A absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, specializarea Comunicare și Relații Publice, în cadrul Universității din București.

Primii ei pași spre o carieră în jurnalism i-a făcut la postul de televiziune Kanal D, acolo unde a început mai întâi ca practicant în redacție, și ulterior a fost promovată pe o poziție de redactor de știri.

Alina are o experiență de aproape doi ani în domeniul presei și se declară pasionată de arta povestirii în scris. Printre pasiunile ei se numără și călătoriile, plimbările în natură care o inspiră de fiecare dată, lectura, dar și desenul și pictura.

Pasiunea pentru jurnalism a descoperit-o încă de pe băncile liceului, când se vedea deja în redacția unui post de televiziune cunoscut.

Acum, ca redactor de știri, poate spune că, pentru ea, scrisul înseamnă o comunicare fără blocaje, un instrument prin care poate transmite publicului multiple cunoștințe câștigate pe parcursul experienței acumulate. Uneori îi place să spună că scrisul poate însemna mult mai mult, și anume o evadare din cotidianul cenușiu, care o poate transpune într-un tărâm de poveste, plin de culoare și emoție. De asemenea, în redactarea articolelor pentru stirilekanald.ro îi place să relateze mereu adevărul și informațiile de actualitate.

Îți Recomandăm Și...
Parteneri