Registrul Auto Român vine cu informații în ajutorul șoferilor din România. „În contextul dezbaterilor din spațiul public, referitoare la posibilitatea introducerii unor taxe pentru circulația pe anumite sectoare de drum din Capitală în funcție de emisiile poluante, Registrul Auto Român face precizări cu privire la modul în care puteți identifica norma de poluare a vehiculului dumneavoastră.

Având în vedere că există mai multe tipuri de cărți de identitate (CIV), vom explica diferitele situații care pot apărea.”

se arată pe site-ul Registrul Auto-Român.

Citeste si: Se schimbă legea! Noile reglementări sunt valabile pentru TOȚI șoferii

Așadar, pe CIV de tip nou, norma de poluare poate fi identificată în două locuri:
– la punctul 6 – Număr national de registru – în șirul de caractere, ultimele două reprezintă norma Euro;
– la punctul 17 – Cod național de emisii – aici se regăsesc doar caracterele care indică norma Euro.

Pe CIV de tip vechi, norma de poluare poate fi identificată la punctul 5 – Numărul de omologare – ultimele două caractere din șir reprezintă norma Euro.

Citeste si: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii- catena.ro

Citeste si: Au plătit 4.400 de euro pe o vacanță de lux, în Egipt, dar realitatea arăta complet diferit față de poze: Am avut un șoc- antena3.ro

Citeste si: Cel mai scump oraș din lume este în Europa. Chiria este cu 340% mai scumpă decât în București- stirileprotv.ro

Citeste si: Cât costă să faci ITP-ul în București și cum te poți programa

Citeste si: Mașini ANAF septembrie 2020. Ce autoturisme sunt scoase luna aceasta la licitații

Citeste si: Așa arată noile modele Dacia, inspirate parțial după Lamborghini

Interpretarea caracterelor consemnate în CIV se face în felul următor:
Euro 6 – E6, R6, T6;
Euro 5 – E5, R5, RE, T5, H5;
Euro 4 – E4, R4, K4, T4, H4;
Euro 3 – E3, R3, K2,

T3, H3;
Euro 2 – E2, R2, K1, T2, H2, X1, X2, X3, X4, X5, X6, Y1, Y2, Y3, D3;
Euro 1 – E1, R1, T1, H1;
Non-euro – orice alte combinații de două caractere alfanumerice reprezintă norma non euro.

Citeste si: Ce pensie are Monica Tatoiu și pe ce cheltuie banii. “Eu nu le-am cu pusul deoparte. Nu stau la hoteluri de cinci stele. Merg la second-hand.”- kfetele.ro

Citeste si: Cine este Saif Ali Khan, actorul înjunghiat de un intrus în propria casă- radioimpuls.ro

Citeste si: Judecătorii au motivat de ce l-au lăsat pe Iohannis fără două case. ANAF: Se vor face demersuri pentru recuperarea "fructelor neculese"- antena3.ro

De asemenea, orice șofer trebuie să știe cât costă să efectuezi un ITP la RAR și să obții cartea mașinii. Orice conducător al vehiculelelor se lovește de o vizită inevitabilă la Registrul Auto Român.

Când înmatriculezi o mașină, Registrul Auto Român (RAR) va efectua verificarea tehnică (ITP) și în acest fel va certifica autenticitatea vehiculului.

Care sunt actele necesare la RAR, în 2020, pentru prima înmatriculare:

- Act identitate solicitant
- Cerere activitate RAR, care se completează de solicitant pe propria răspundere și este semnată în prezența angajatului RAR care efectuează activitatea
- Documentul de înmatriculare din țara de origine a autovehiculului.

Dacă până acum Taxa RAR costa 467 lei, în anul 2020, taxa a crescut cu 80 de lei. Astfel, pentru Taxa RAR 2020 trebuie să scoți din buzunar 539 lei.

Taxă RAR 2020 pentru toate categoriile de greutate:

tarife rar pentru itp
Mașini, verificare ITP.[Sursa foto: google]

- autoturisme din Uniunea Europeană cu greutatea sub 3.5 tone, Taxa RAR 2020 are un preț de 539 lei.
- autoturismele din Uniunea Europeană cu greutatea de peste 3.5 tone, Taxa RAR 2020 are un preț de 857 lei.
-mașini din Uniunea Europeană ce intră în categoria vehiculelor utilitare, Taxa RAR 2020 are un preț de 1149 lei.
- mașini din afara Uniunii Europene cu greutate sub 3.5 tone, Taxa RAR 2020 are un preț de 539 lei.
- autoturisme din afara Uniunii Europene cu greutate de peste 3.5 tone, Taxa RAR 2020 are un preț de 1149 lei, conform cars.ro.


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si