Tarifele aprobate de Guvern pentru autostrada care inca nu exista. Cat te costa sa mergi cu masina pana la Brasov
Taxa de acces pentru autostrada pana la munte a fost stabilita si aprobata de Guvern, iar fiecare sofer care va traversa cu masina viitoarea autostrada Bucuresti-Brasov va avea de platit 6,3 euro fara TVA pe 100 de kilometri.

La un calcul sumar, fiecare sofer va scoate din buzunar peste 100 de lei ca sa faca un drum dus- intors Bucuresti- Brasov, iar camioanele vor fi taxate dublu. Guvernul a aprobat saptamana trecuta documentul in care sunt stabilite tarifele. Potrivit raportului, pana in 2043 se vor incasa peste 2 miliarde de euro din taxare, de catre stat sau de catre administratorul privat al autostrazii.
Constructorul va avea de scos 1,3 miliarde de euro pentru Autostrada Ploiesti- Brasov, de 107 kilometri, iar in raportul aprobat de Guvern pentru construirea in Parteneriat Public Privat arata ca totul va fi gata in 2023.
Portiunea de 62 de kilometri construita deja intre Bucuresti si Ploiesi va putea sa fie data in administrarea noului constructor al portiunii dintre Ploiesti si Brasov si va putea sa fie si aici o
statie de taxare, pentru ca taxele de taxare se vor instala la intrarea si iesirea de pe autostrada si la intersectii. 6,3 euro plus TVA este taxa care s-a stabilit, adica 34,7 lei, adica circa 70 de lei dus- intors pentru o masina. Mai excat, daca va fi taxata intteaga autostrada, care va masura 169 de kilometri, un drum cu o masina care are un consum mediu ar costa in jur de 130 de lei, suma la care trebuie adaugata si rovinieta.Citeste si: „Nu este ok” Toți au observat asta în ultimele imagini postate de Gina Matache și fostul ginere- wowbiz.ro
Camioanele de sub 12 tone vor fi taxate cu 8,82 de euro plus TVA, deci 48,6 lei pentru 100 de kilometri, iar cele de peste 12 tone, cu 12,6 euro, adica aproximativ 70 de lei. Tarifele ar putea sa fie majorate, anual, in functie de cresterea salariului mediu net. Transportatorii spun ca, potrivit regulilor europene, nu se poate percepe o taxa suplimentara a mersului pe autostrada, decat daca am avea peste 2 mii de kilometri de astfel de drum, insa Guvernul a sustinut si aprobat raportul care arata ca pana in 2043, viitorul constructor va incasa 1,3 miliarde de lei din taxarea tronsonului Ploiesti- Brasov, adica suma care trebuie sa fie investita.
sursa: stirileprotv.ro



