Un tânăr din Bihor a devenit unul dintre cei mai căutați mecanici de ambarcațiuni din estul Europei. A învățat meserie de pe internet, unde a urmărit sute de tutoriale și a deschis un atelier în curtea casei. Bărbatul recondiționează bărci trimise chiar și de peste ocean. Cu multă pricepere, le transformă din epave mâncate de rugină, în mini-iahturi de lux.
Călin Ștef a lucrat mai bine de un deceniu ca mecanic auto. Pasiunea ieșită din comun pe care o are pentru pescuit avea însă să îi schimbe radical viața. Tânărul mergea adesea în Ungaria, la lacurile de agrement. Acolo a prins drag de ambarcațiunile cu motor și a început să caute pe internet informații despre modul în care acestea pot fi recondiționate.
Citește și: VIDEO- Două ambarcațiuni s-au ciocnit la Mila 23. Un bărbat este dispărut în apele Dunării
Un tânăr din Bihor a învățat meserie de pe internet, acolo unde a urmărit sute de tutoriale
„Principiile de bază ale motoarelor sunt cam aceleași, ce diferă la motoarele în doi timpi. Îmi este mult mai ușor deoarece aici lucrez la suprafață, la auto aveam pozițiile alea foarte incomode.
În plină pandemie, bărbatul și-a luat inima în dinți și a transformat service-ul auto de lângă casă, în atelier de reparat bărci. Nu regretă deloc decizia luată atunci. Deși este relativ nou pe piață, nu duce lipsă de clienți, mai ales că afacerea sa este singura de acest gen din vestul țării.
„Te-aș ruga frumos să îmi faci un service anual la sky-jet și o revizie la turbină. Sigur, doar că având în vedere volumul mare de muncă pe care îl am acum, probabil ca doar într-o săptămână și jumătate o să te sun să vii după el. Nu e nicio problemă. Îl lași aici? Da.”
Majoritatea clienților provin din Transilvania și Ungaria, dar în ultima vreme, Călin Ștef a primit comenzi chiar și de la mii de kilometri distanță.
„Barca asta a venit din America, pentru reparații capitale la motor. Cum a venit asta din America au venit și altele Spania, Italia, Franța avem bărci care vin la reparat.”
„Ne bucurăm foarte mult pentru că în zonă nu există service autorizat care să se ocupe de acest tip de motoare și ambarcațiuni în alte cazuri ar fi trebuit să ne deplasăm la București sau Giurgiu, Constanța, unde se practică aceste reparații.
De regulă, bărcile pe care le primește sunt considerate epave dar tânărul, cu multă migală, reușește să le transforme în adevărate bijuterii navigabile, care pot fi relansate oricând din nou pe apă.
Călin Ștef, restaurator de ambarcațiuni: „Am o barcă pe care va trebui să o revopsesc total, pentru că vremea și-a pus amprenta pe ea, este o barcă destul de veche, va trebui tapițată, pus un sistem audio. Ea ca și valoare acum este vreo 2.000 de euro, după transformarea acestea, să zicem că valoarea ei pe piață va depăși 10.000.”
De curând, Călin Ștef a obținut și un atestat de instructor sportiv în domeniul nautic așa că din toamnă va organiza primele cursuri pentru cei care vor să învețe să navigheze în condiții de siguranță.