"Urmeaza statia penitenciarul Rahova". Primaria vrea magistrala directa pana la Rahova

Cu metroul la puscarie. Nu e o gluma, ci chiar intentia Primariei Capitalei, care vrea sa taie in doua Bucurestiul, cu o noua magistrala subterana. Printre cele 30 de statii, care leaga Voluntariul de Bragadiru, una iese clar in evidenta.

A.L., joi 02 martie 2017 , 19:23

DISTRIBUIE
acest articol
DIMENSIUNE
TEXT ARTICOL
Aa - Aa+

"Urmeaza statia "penitenciarul Rahova", cu peronul pe partea dreapta. Sau stanga, nici nu mai conteaza, sunt doar detalii. Important este ca, pana in 2030, edilii Capitalei vor sa faca o magistrala de metrou din Bragadiru si pana in inima Capitalei. Iar una dintre statii sa fie chiar aici, la puscarie.

Nu de alta, dar la suprafata deja exista o statie cu acest nume. Iar multe dintre autobuzele sau maxi-taxi-urile care opresc sunt pline cu rude ale celor incarcerati.

"Ar fi, ar fi, ca ne lasa direct aici metroul. Asa, cu ce trebuie sa veniti? Cu mijlocul de transport, cu maxi-taxi, sa platim."

Nu ca plimbarea prin subteran ar fi gratuita, dar cu siguranta mai ieftina. Si, in mod evident, mai rapida.

"Stau undeva in zona Hala Traian si am facut o ora si ceva pana aici. Destul de mult, sincer. Cu pachete sau fara. Fara. Si daca trebuie sa vii cu pachete? Mult, mult mai mult."

"Noi ca noi o ora, dar altii care vin din alte parti va dati seama, fac mai mult."

Intentia Primariei este scrisa negru pe alb in Planul de Mobilitate Urbana. Noua magistrala ar urma sa porneasca din Bragadiru si ar trece prin Soseaua Alexandriei, Rahova, Piata Unirii, Mosilor, Obor si s-ar opri tocmai in Voluntari.

Acum n-am vrea sa fim carcotasi, dar tinand cont ca si metroul din Drumul Taberei trebuia sa fie gata de pe la finele lui 2015, probabil ca inceputul lucrarilor din Rahova, pana in 2030, pare un termen realist. Acum sa vedem daca, intr-adevar, se intampla asta si cand se termina, mai ales.

"Mi se pare foarte greu.

Cu ce ajungeti acasa?

Cu RATB-ul, dar circula dintr-o jumate de ora, ceva de genul, mi se pare. Si-atunci mergem pe jos.

Deci un metrou v-ar incanta ca idee.

Da, cu siguranta, dar sa vedem cand.

Pana in 2030.

A, e clar…"

Un miliard de euro ar urma sa coste o treime din magistrala. Asta, evident, daca specialistii isi vor da ok-ul si, foarte important, daca primaria va gasi si surse suplimentare de bani.

Pana una alta, Primaria trebuie sa finalizeze celebra magistrala Drumul Taberei, iar promisiunile sunt ca se va putea circula pana la sfarsitul acestui an.
 

Clipul zilei pe STIRILEKANALD.RO:
Te-ar putea interesa si