Vacante la pret redus. Oferte de Black Friday in turism

Cine spune ca nu iubeste chilipirurile când vine vorba de vacanta? În ultimii ani, preturile din „vinerea neagra“ au început sa schimbe volumul si în vânzarile agentiilor de turism.

A.L., duminică 02 octombrie 2016 , 20:50

DISTRIBUIE
acest articol
DIMENSIUNE
TEXT ARTICOL
Aa - Aa+

 

Vacante la pret redus. Oferte de Black Friday în turism
Cine spuneca nu iubeste chilipirurile când vine vorba de vacanta? În ultimii ani, preturile din „vinerea neagra“ au început sa schimbe volumul si în vânzarile agentiilor de turism.
Viteza uimitoare în care s-a dezvoltat ideea de „Black Friday“ la români i-a luat prin surprindere chiar si pe comercianti. Cu vânzari uriase în ultimii ani, pentru aceasta perioada, companiile care se înscriu în campanie se pregatesc pentru eveniment cu mult timp înainte. si tocmai pentru ca exista cerere, agentiile de turism si-au pregatit si ele temele si anunta reduceri între 30% si 70% din valoarea totala a unui pachet. Asa ca, în doar doua luni (ultima saptamâna din noiembrie), vacanta mult visata poate fi cumparata la un pret chiar si de doua ori mai mic.
„Pentru Black Friday avem reduceri de 40-60%. Ma refer în special la pachetele turistice de anul viitor, atât pentru intern, cât si pentru. Aceste reduceri sunt cumulate cu cele din perioada de early booking, aflata la debut“, spune Ondina Dobriban, director general Paralela 45. Potrivit acesteia, este singura perioada din an când reducerile sunt consistente, tocmai datorita suprapunerii celor doua campanii. Mai mult, Ondina Dobriban puncteaza ca, pe viitor, pentru Black Friday ia în calcul reduceri si pentru vacantele de sarbatori, desi, în general, la data la care se organizeaza aceasta campanie, locurile sunt deja epuizate.
„Din experienta anilor trecuti, de Black Friday se cauta destinatii precum Grecia, Spania, Turcia, Portugalia, si, în crestere exponentiala, turismul intern, adica litoralul, statiunile balneo si cele montane, locuri unde s-au facut investitii în anii trecuti“, mai spune ea. Cu alte cuvinte, cei care au rabdare, pot plati 800 de euro pentru Republica Dominicana, în loc de 1.600 de euro sau 500 de euro pentru un sejur in Mauritius în loc de 1.000 de euro. Sau, mai mult, pot merge în Kenya cu 1.500 de euro în loc de 2.500 de euro. Cât despre „cea mai vizitata Grecie“, aici putem vorbi de un adevarat chilipir: oricine poate alege orice statiune, precum Santorini, Skiathos, Zakynthos, Creta, cu doar 200 – 250 de euro pentru sapte zile.
Oricum ar fi, fiecare companie are propria politica de pret, unele venind cu bonusuri, altele cu destinatii noi incluse la categoria „promotii“. „Anul trecut, de Black Friday, am oferit produse suplimentare pentru pachetele care au intrat în campanie, în colaborare cu câtiva parteneri români. Campania a coincis cu cea pentru târgul de turism al României din toamna. Am oferit pe lânga reducerile din perioada târgului si produsele partenerilor nostri: creme de protectie solara, apa, ochelari 3D“, ofera un amanunt Maria Goicea, director de marketing Cocktail Holidays. Aceasta spune ca si în 2016 va fi o astfel de campanie, având deja în vedere sa listeze anumite vacante prinse în oferta pentru 2016 si 2017, în destinatiile consacrate.
Înainte de a plati o vacanta, atentie la cei care le vând
Analistii din sector atrag atentia turisti­lor sa fie atenti de unde îsi cumpara vacanta, cu atât mai mult în perioada reducerilor. Acestia recomanda ca, înainte de a planifica o vacanta, turistul sa se intereseze de situatia financiara a firmei. Expertii de la KeysFin au lansat un avertisment si spun ca, în prezent, exista cel putin 30 de companii într-o situatie similara firmei Genius Travel, care a intrat în insolventa si care si-a anuntat clientii ca nu le mai poate onora biletele de vacanta. Astfel, potrivit datelor Keysfin, din totalul de 2.825 de firme active în sectorul turismului, 1.938 înregistreaza dificultati financiare în ceea ce priveste îndatorarea. De asemenea, datele statistice, prelucrate pe baza informatiilor oficiale depuse la Ministerul Finantelor, arata ca în turismul românesc exista, astazi, 472 de agentii de turism si turoperatori ale caror datorii au crescut între 2014-2015. „În vizorul nostru se afla un total de 401 de companii unde datoriile au crescut cu peste 50% în acest an, în timp ce înca 103 firme au marcat o evolutie negativa între 30-50%. Alte 261 firme din sectorul turismului au marcat cresteri ale datoriilor, însa la un nivel ceva mai temperat“, spun expertii de la KeysFin.
Asa ca, desi afacerile unor companii au crescut, datoriile totale ale acestora s-au marit cu peste 30%, de la 1,82 milioane de lei în 2014 la circa 2,41 milioane de lei în 2015. Aceste firme au o probabilitate ridicata de insolventa, „valoarea capitalurilor proprii scazând, drept exemplu, cu 1,3 milioane de lei în intervalul analizat“. În calculul facut de KeysFin a fost luat inclus si modelul „Z-score“, care permite prevederea a 75% din falimente cu doi ani înainte de producerea lor. Scopul acestui model este de a stabili pentru intreprinderile analizate un indicator numit „scor“, care sa permita estimarea probabilitatii ca acestea sa intre in faliment. Fara a prezenta numele firmelor aflate în vizorul KeysFin, pentru a nu le afecta imaginea în piata si, implicit, rezultatele financiare, analistii au încercat sa creioneze portretul robot al firmei care reprezinta un pericol pentru clienti si furnizori.
„Vorbim, în general, de firme mici, din teritoriu, care au o capitalizare redusa, care traiesc exclusiv din rezultatele de sezon, din rulajul de bani de la o luna la alta. Sunt firme care vând pachete ieftine, în destinatii populare, acolo unde cererea românilor este foarte mare, iar criteriile impuse de furnizori nu sunt dintre cele mai stricte“, subliniaza ei. Altfel spus, este esential ca firma respectiva sa prezinte o asigurare pentru serviciile turistice promise, sa fie licentiata de autoritatile în domeniu. Iar cei care au o minima pregatire economica, se pot uita pe rezultatele lor financiare si, în acelasi timp, pot încerca sa afle mai multe detalii de la clientii care le-au folosit serviciile.

Viteza uimitoare în care s-a dezvoltat ideea de „Black Friday“ la români i-a luat prin surprindere chiar si pe comercianti.

Cu vânzari uriase în ultimii ani, pentru aceasta perioada, companiile care se înscriu în campanie se pregatesc pentru eveniment cu mult timp înainte. si tocmai pentru ca exista cerere, agentiile de turism si-au pregatit si ele temele si anunta reduceri între 30% si 70% din valoarea totala a unui pachet.

Asa ca, în doar doua luni (ultima saptamâna din noiembrie), vacanta mult visata poate fi cumparata la un pret chiar si de doua ori mai mic.„Pentru Black Friday avem reduceri de 40-60%.

Ma refer în special la pachetele turistice de anul viitor, atât pentru intern, cât si pentru. Aceste reduceri sunt cumulate cu cele din perioada de early booking, aflata la debut“, spune Ondina Dobriban, director general Paralela 45.

Potrivit acesteia, este singura perioada din an când reducerile sunt consistente, tocmai datorita suprapunerii celor doua campanii. Mai mult, Ondina Dobriban puncteaza ca, pe viitor, pentru Black Friday ia în calcul reduceri si pentru vacantele de sarbatori, desi, în general, la data la care se organizeaza aceasta campanie, locurile sunt deja epuizate.

„Din experienta anilor trecuti, de Black Friday se cauta destinatii precum Grecia, Spania, Turcia, Portugalia, si, în crestere exponentiala, turismul intern, adica litoralul, statiunile balneo si cele montane, locuri unde s-au facut investitii în anii trecuti“, mai spune ea.

Cu alte cuvinte, cei care au rabdare, pot plati 800 de euro pentru Republica Dominicana, în loc de 1.600 de euro sau 500 de euro pentru un sejur in Mauritius în loc de 1.000 de euro.

Sau, mai mult, pot merge în Kenya cu 1.500 de euro în loc de 2.500 de euro. Cât despre „cea mai vizitata Grecie“, aici putem vorbi de un adevarat chilipir: oricine poate alege orice statiune, precum Santorini, Skiathos, Zakynthos, Creta, cu doar 200 – 250 de euro pentru sapte zile.

Oricum ar fi, fiecare companie are propria politica de pret, unele venind cu bonusuri, altele cu destinatii noi incluse la categoria „promotii“.

„Anul trecut, de Black Friday, am oferit produse suplimentare pentru pachetele care au intrat în campanie, în colaborare cu câtiva parteneri români. Campania a coincis cu cea pentru târgul de turism al României din toamna. Am oferit pe lânga reducerile din perioada târgului si produsele partenerilor nostri: creme de protectie solara, apa, ochelari 3D“, ofera un amanunt Maria Goicea, director de marketing Cocktail Holidays.

Aceasta spune ca si în 2016 va fi o astfel de campanie, având deja în vedere sa listeze anumite vacante prinse în oferta pentru 2016 si 2017, în destinatiile consacrate.

Înainte de a plati o vacanta, atentie la cei care le vând

Analistii din sector atrag atentia turisti­lor sa fie atenti de unde îsi cumpara vacanta, cu atât mai mult în perioada reducerilor. Acestia recomanda ca, înainte de a planifica o vacanta, turistul sa se intereseze de situatia financiara a firmei.

Expertii de la KeysFin au lansat un avertisment si spun ca, în prezent, exista cel putin 30 de companii într-o situatie similara firmei Genius Travel, care a intrat în insolventa si care si-a anuntat clientii ca nu le mai poate onora biletele de vacanta.

Astfel, potrivit datelor Keysfin, din totalul de 2.825 de firme active în sectorul turismului, 1.938 înregistreaza dificultati financiare în ceea ce priveste îndatorarea.

De asemenea, datele statistice, prelucrate pe baza informatiilor oficiale depuse la Ministerul Finantelor, arata ca în turismul românesc exista, astazi, 472 de agentii de turism si turoperatori ale caror datorii au crescut între 2014-2015. „În vizorul nostru se afla un total de 401 de companii unde datoriile au crescut cu peste 50% în acest an, în timp ce înca 103 firme au marcat o evolutie negativa între 30-50%. Alte 261 firme din sectorul turismului au marcat cresteri ale datoriilor, însa la un nivel ceva mai temperat“, spun expertii de la KeysFin.

Asa ca, desi afacerile unor companii au crescut, datoriile totale ale acestora s-au marit cu peste 30%, de la 1,82 milioane de lei în 2014 la circa 2,41 milioane de lei în 2015. Aceste firme au o probabilitate ridicata de insolventa, „valoarea capitalurilor proprii scazând, drept exemplu, cu 1,3 milioane de lei în intervalul analizat“. În calculul facut de KeysFin a fost luat inclus si modelul „Z-score“, care permite prevederea a 75% din falimente cu doi ani înainte de producerea lor.

Scopul acestui model este de a stabili pentru intreprinderile analizate un indicator numit „scor“, care sa permita estimarea probabilitatii ca acestea sa intre in faliment. Fara a prezenta numele firmelor aflate în vizorul KeysFin, pentru a nu le afecta imaginea în piata si, implicit, rezultatele financiare, analistii au încercat sa creioneze portretul robot al firmei care reprezinta un pericol pentru clienti si furnizori.

„Vorbim, în general, de firme mici, din teritoriu, care au o capitalizare redusa, care traiesc exclusiv din rezultatele de sezon, din rulajul de bani de la o luna la alta. Sunt firme care vând pachete ieftine, în destinatii populare, acolo unde cererea românilor este foarte mare, iar criteriile impuse de furnizori nu sunt dintre cele mai stricte“, subliniaza ei.

Altfel spus, este esential ca firma respectiva sa prezinte o asigurare pentru serviciile turistice promise, sa fie licentiata de autoritatile în domeniu. Iar cei care au o minima pregatire economica, se pot uita pe rezultatele lor financiare si, în acelasi timp, pot încerca sa afle mai multe detalii de la clientii care le-au folosit serviciile.

 

Clipul zilei pe STIRILEKANALD.RO:
Te-ar putea interesa si