Construirea autostrăzii dintre Burgas și Varna se dovedește a fi o prioritate-cheie pentru NATO în cadrul coridorului de transport VIII Dures- Varna, precum și construcția coridorului de la Constanța la Salonic.

Citește și: Ce autostrăzi vor fi deschise în anul 2024? Ministrul Transporturilor a declarat că își va respecta promisiunile

Aceste coridoare internaționale de transport au o importanță strategică cheie pentru desfășurarea rapidă a forțelor NATO, a reieșit din spusele șefului Apărării, amiralul Emil Eftimov, recent, pentru postul public de televiziune BNT de la Sofia.

Bulgaria ar trebui să investească aproape 6 miliarde de euro în proiecte de infrastructură pentru a-și consolida securitatea și pentru a asigura infrastructură Alianței.

Autostrada Marea Neagră ar putea prinde contur în anii următori

De ani de zile, Autostrada Marea Neagră stă literalmente la cota 0, iar autoritățile bulgare nu au ales încă un traseu. Ultimele informații detaliate cu privire la acest proiect au fost oferite în primăvara anului trecut.

Citeste si: Informatii despre pulsul normal in functie de varsta- catena.ro

Citeste si: Cum a așteptat Irinel Columbeanu, la azil, revederea cu Irinuca! Interviu EXCLUSIV pentru WOWbiz.ro- wowbiz.ro

Promisiunea guvernului interimar a fost că, în anul 2024, Autostrada Marea Neagră va avea o Evaluare a Impactului asupra Mediului (EIM).

Autostrada dintre Varna și Burgas are o lungime de 104 km și până acum au fost construiți doar 8 km, potrivit Rador Radio România.

Soldații NATO au nevoie de infrastructură modernă

„În condițiile războiului Rusiei în Ucraina s-a pus întrebarea dacă este necesar și cum să se consolideze apărarea țărilor NATO, și mai precis pe flancul de sud-est, unde se află Bulgaria și România”, a spus Eftimov.

El a comentat că, pentru Bulgaria și România, a fost adoptat un pachet de așa-numită prezență înaintată adaptată a forțelor NATO. 

Guvernul de la Sofia a început să vorbească și despre construirea unei baze militare pentru viitoarea brigadă NATO lângă orașul Iambol din Bulgaria. „Pentru a se ajunge la o brigadă, trebuie create condițiile adecvate. Vorbim de infrastructură. NATO poate reacționa pe cale aeriană și pe mare relativ rapid, dar pentru a reacționa terestru, pentru a se desfășura forțe și mijloace este un proces logistic foarte complex. În acest scop, trebuie să existe infrastructură la fața locului”, a explicat amiralul Eftimov.


Abonează-te pe


Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si