Zeci de magazine Lidl, închise temporar de inspectorii ANPC/Nereguli grave au fost descoperite și s-au aplicat amenzi de peste 3,5 milioane de lei
Mizerie, insecte moarte și produse expirate. Sunt descoperirile șocante pe care le-au făcut comisarii ANPC în urma unor controale efectuate asupra lanțului de magazine.
În total, 24 de magazine Lidl au fost închise temporar.
Amenzi de peste 3,5 milioane de lei aplicate de ANPC
”Nu ştiu suficientă germană pentru a traduce ce spuneam şi în trecut: nu suntem pelicanii Europei! Consumatorul român, cel care vă asigură veniturile, trebuie respectat! Renovaţi, curăţaţi, aduceţi produse de calitate, nu mai căutaţi variante să ne determinaţi să <<o luăm mai uşor>>! Dacă la voi acasă este ordine şi curăţenie, consideraţi şi această ţară şi pe cetăţenii ei, ca parte din Europa! Merităm să fim trataţi onorabil! Ce părere aveţi?”, au fost declarațiile oferite de preşedintele ANPC, Horia Constantinescu.
Principalele nereguli descoperite de comisarii ANPC
Printre neregulile constatate de oficialii ANPC se numără: comercializarea unor produse alimentare al căror termen de valabilitate era expirat; insecte descoperite pe produse de patiserie; băuturi alcoolice care aveau ingrediente lipsă de pe etichete; necorcordanțe între prețul de pe etichetă și cel de la casa de marcat; legume și fructe necurățate corespunzător și care prezentau mucegai la suprafață sau erau modificate organoleptic sau comercializarea unor ouă neigienizate.
Citeste si: Control ANPC cu jandarmii, la Costinești
Controale dure ale oficialilor ANPC
În total, 265 de magazine Lidl au fost verificate și 347 de amenzi au fost aplicate. Au fost oprite definitiv de la comercializare produse alimentare în valoare de 75.000 de lei.
24 de unități Lidl au fost nevoite să își suspende temporar activitatea până la remedierea problemelor.
Citeste si: VIDEO- Șeful ANAF, anunț după controalele Fiscului la persoanele fizice
Reacția oficială Lidl
”Controalele ANPC din luna curentă, într-un număr neobișnuit de mare, au vizat 85% din magazinele Lidl România.
Încă de la intrarea noastră pe piață, obiectivul nostru cel mai important a fost acela de a oferi clienților noștri cea mai bună experiență de cumpărături. Echipa Lidl România mulțumește milioanelor de clienți care ne trec pragul datorită calității produselor noastre, dar și pentru că știu că sănătatea și siguranța lor sunt prioritare pentru noi. Îi așteptăm în continuare cu produsele pe care le cunosc și le apreciază și garantăm efortul nostru zilnic pentru a le oferi la cel mai bun raport calitate-preț”, este reacția oficială Lidl România.
Jurnalist cu experiență de peste 8 ani în TV și mediul online. A intrat în echipa Știrilor Kanal D în urmă cu trei ani.
S-a considerat întotdeauna un jurnalist corect care își respectă meseria și va alege mereu o singură cale: cea a adevărului. Publicul are dreptul la informație, precum și la libertatea de exprimare.
”În mediul online, aceasta ar putea fi chiar definiția unui canal de știri. Important este însă ca omul să fie corect informat, mai ales atunci când vine vorba despre accesul la date de interes public”.