Aglomerație de nave în raza portului Constanța, după ce vapoarele nu mai pot ancora în Odesa

 Aglomerație de nave în raza portului Constanța, după ce vapoarele nu mai pot ancora în Odesa

Aglomerație de nave în raza portului Constanța, după ce vapoarele nu mai pot ancora în Odesa

(Sursa foto: caspiannews.ro)

Constanța, cel mai mare port de la Marea Neagră, prin care trec anual 67 de milioane de tone de mărfuri, este supraîncărcat de la începutul războiului.

Aglomerație de nave în portul Constanța, cel mai mare port de la Marea Neagră, pentru care există o listă de așteptare cu mâncare și bunuri care ar trebui să ajungă în Odesa.

Containere înalte de 13 metri, aproape cât blocurile, au apărut pe platforma Portului.

Citeste si: Câți cetățeni refugiați din Ucraina s-au angajat pe teritoriul României de la începutul războiului. Anunțul Ministrul Muncii

Aglomerația are loc, conform unui satelit de monitorizare, din cauza faptului că navele ocolesc portul ucrainean Odesa.

„Sunt fluxuri de marfă care sub o formă sau alta sunt împiedicate să ajungă la destinatar, destinatarii din Ucraina și originatori de fluxuri de marfă din Ucraina care vor să exporte.”, spune Laurențiu Mironescu, comandant de navă.

Citeste si: Federația Rusă a blocat alte 13 site-uri de știri independente. Mișcarea vine ca o nouă încercare de a anula sursele alternative de informare despre război

Portul Constanța se află într-o problemă de logistică în interconectarea cu spațiul ucrainean

„Ne confruntăm cu o problemă de logistică aceea de interconectare către spațiul ucrainean în condițiile în care noi ca parte a UE am dezvoltat aceste lucruri cu țintă către coridoarele europene, astfel încât Constanța să fie poarta UE. În aceste condiții trebuie să dăm dovadă de foarte multă creativitate, fantezie, pentru a putea găsi aceste rute de conectare cu Ucraina .”

, adaugă Viorel Panait, directorul unui operator portuar.

Citeste si: Marina Ovsiannikova a făcut primele declarații după ce a fost eliberată: „Sunt niște zile foarte grele în viața mea”

Într-un terminal din Portul Constanța sunt depozitate zeci de componente pentru o fermă de eoliene din Ucraina.

„Au venit cu solicitarea ca să poată să își ducă marfa, nemaiputând duce de la Odesa la Chișinău, au venit cu varianta ca toată marfa să vină prin portul Constanța, să meargă spre Chișinău.”

, spune Adriana Calapis, director în cadrul Ministerului Transporturilor.


Autor

Jurnalistă, călătoare, optimistă. Un rezumat în trei cuvinte al Dianei Puiu.

A urmat cursuri de actorie timp de opt ani, a terminat Facultatea de Litere, Specializarea Jurnalism și Științele Comunicării din Iași, un master în Jurnalism Tematic, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, București, iar în prezent urmează cursurile programului de master Cultură și Literatură Română din cadrul Facultății de Litere Bacău.

A urmat cursurile de jurnalism de la Palatul Copiilor Bacău pe tot parcurusl liceului, experiență ce i-a adus și câteva colaborări cu presa locală.

Diana are o experiență de trei ani ca reporter de teren al unui radio din Iași și un an de prezentator de știri.

Iubește tot ce ține de teatru, film, pictură și modă, fiind și organizator de evenimente culturale. Când nu este la birou sau pe teren, Diana se relaxează în natură și face fotografii, una din pasiunile ei.

Îți Recomandăm Și...