Antreprenorii de astăzi: de ce este nevoie pentru a reuși în lumea comerțului electronic de astăzi?
Comerțul online din prezent are nevoie de lideri de succes, capabili să facă față noilor provocări tehnologice ale vremurilor moderne. Dacă ar fi să comparăm profilul de antreprenor, pe trei generații diferite, am putea observa niște schimbări interesante:
· Antreprenorii de școală veche – anii 70-80 erau mai introvertiți, studenți neînțeleși care pentru a-și urma visul au renunțat la școală, sau inovatori cu viziune, ce își asumau cu mare ușurință orice risc.
· Antreprenorii anilor 90-2000 au avut un alt profil: deschiși, sociabili, cu abilități de conducători, ce au studiile încheiate la o facultate serioasă și care-și asumă mult mai calculat riscurile;
Citeste si: Lista câștigătorilor la Oscar: „Nomadland” cel mai bun film. Ce s-a întâmplat cu filmul românesc „colectiv”?
· Antreprenorul de azi este diferit față de cel de acum 20 de ani și acest lucru se datorează dezvoltării accelerate a tehnologiei. Chiar dacă deschiderea unei afaceri în mediul online este mult mai accesibilă și cu costuri mult mai mici decât în varianta clasică, antreprenorul modern trebuie să dețină numeroase cunoștințe de marketing online, de promovare social media, de creare de conținut pentru blogul afacerii etc.
Calitățile antreprenorului modern de succes
Putem identifica unele trăsături esențiale ce definesc profilul unui antreprenor modern și pe care le poți deține nativ, sau ți le poți dezvolta și susține în mod continuu prin autodisciplină și educație:
Gândește mereu înainte
Perspectiva lui e mereu la ceea ce va urma, la următorii pași ce trebuie făcuți, la următorul produs ce trebuie creat și lansat pe piață și la următoarea campanie de marketing ce trebuie lansată.
Atitudinea aceasta proiectivă susține viziunea antreprenorului și capacitatea acestuia de a se remonta atunci când lucrurile nu merg așa cum trebuie și de a se redresa rapid pe parcursul derulării afacerii.Citeste si: Servere Virtuale Private (VPS): Ghid pentru incepatori
Pasionat și motivat
Două calități esențiale pentru a porni o afacere pe cont propriu sunt pasiunea de a fi bun într-un domeniu economic și motivația de a reuși în afaceri.
Își asumă riscuri
Mai mult decât alți cetățeni, antreprenorii se caracterizează prin curajul de a-și asuma riscuri, fie că vorbim de inovare a produsului, fie a alegerii unor căi nebătătorite de a face afaceri și, de ce nu, chiar și riscurile de a pierde tot.
Citeste si: Fostul premier al Turciei, Mesut Yilmaz, a murit la vârsta de 73 de ani
Dacă te afli la început de drum și ai multe semne de întrebare legate de potențialul de antreprenor sau de cât de pregătit ești tu pentru a face față evoluției tehnologice, trebuie să știi că tehnologia îți oferă și posibilitatea de a accesa rapid un număr infinit de informații de cea mai bună calitate, sintetizate pentru tine de specialiști, pe diverse site-uri de profil ce-și propun să susțină antreprenoriatul.
„Sunt aici ca să-ți transmit informația în timp real” - Relatează adevărul și duce mai departe tehnicile învățate în cadrul Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, Universitatea din București. Cu trei ani de licență și doi ani de master, plus experiența acumulată în presă, se declară o adevărată jurnalistă.
„Asta mi-am dorit să fac dintotdeauna. Sunt o persoană cu bun simț, iubesc ceea ce fac, iubesc oamenii, animalele, natura și lucrurile frumoase. Ca un jurnalist adevărat, citesc și sunt preocupat de dezvoltarea personală. Sunt aici pentru mine, pentru tine, pentru voi, pentru a face ca lucrurile să funcționeze cum trebuie în țara noastră"
Georgiana Balaban ocupă funcția de traffic manager.